بررسی سونی اکسپریا زد 3 (Z3): اوج ظرافت در یک مدل زیبا! (به روز شد)

Sony Xperia Z3 (4)

به طور معمول کمپانی‌های سازنده تلفن همراه‌، اوج هنر خود را به کار گرفته و محصولی تمام عیار و بی نقص را به عنوان پرچمدار خود روانه بازار می‌کنند و تا سال بعد، تنها به ارایه مدل‌های میان رده و متفاوت اقدام می‌کنند تا زمانی که سال جدید از راه برسد و روز از نو شروع شود و روزی نیز از نو! اما سونی مدتی است که روند خود را تغییر داده و گویا قصد داد تا خود را خاص‌تر از گذشته نشان دهد به همین جهت هر 6 ماه یک بار مدلی سطح بالا را به عنوان پرچمدار روانه بازار می‌کند، به روایتی دیگر سال را به دو نیمه تقسیم کرده و یک مدل را پرچمدار نیمه اول سال و مدل دیگر را پرچمدار نیمه دوم معرفی می کند. چندی پیش در طی مراسمی که در نمایشگاه IFA 2014 واقع در آلمان برگزار شد، سونی از پرچمدار 6 ماهه پایانی سال 2014 پرده برداشت. این مدل که اکسپریا زد 3 نام گرفته از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا داشته است، ما نیز امروز بر آن شدیم تا ملاقاتی را با پرچمدار حال حاضر کمپانی ژاپنی سونی ترتیب دهیم و کمی بیشتر شما را با این مدل آشنا کنیم. قبل از شروع بد نیست در ابتدا تیزر رسمی اکسپریا زد۳ را ببینید و سپس اگر می‌خواهید بدانید که این مدل چه حرف‌هایی برای گفتن دارد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

 

زیباتر از گذشته

برخی بر این باورند که سونی می‌بایست طراحی نسل جدید اکسپریای خود را با تغییر و تحولات عظیمی رو به رو می‌ساخت، اما به شخصه چنین عقیده‌ای را ندارم. اگر کمی واقع گرایانه به موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم که طراحی اکسپریا زد 2 علی‌رغم زیبایی منحصر بفردش آنچنان که فکرش را می‌کنید بی عیب و نقص هم نبود! سطحی صاف و تخت بخش پشتی دستگاه را پوشانده بود و همین حاشیه‌های بدون انحنا و در کل مستطیل شکل بودن اکسپریا Z2، تا حد زیادی موجب شده بود تا چندان خوش دست نباشد و آن احساس امنیت همیشگی را هنگام در دست گرفتنش نداشته باشید. اما سونی در اکسپریا زد 3 تمامی نواقص زد 2 را پوشش داده است. اطراف دستگاه گرد مانند طراحی شده و با رژیم سفت و سختی که سونی برای این مدل در نظر گرفته ضخامت آن بیش از 1 میلی متر نسبت به زد 2 کاهش داشته تا این مدل خوش ساخت در جدول مشخصات خود عدد 7.2 را مقابل ضخامتش ببیند. همچنین وزن دستگاه نیز از 163 گرم سابق به 152 گرم کاهش یافته است. این ضخامت کم، سبکی و طراحی گرد مانند موجب شده تا با دردست گرفتن اکسپریا زد 3 احساس امنیت کنید و دیگر نگران لغزیدن آن از دست‌تان و پرتاب از فاصله‌ای یک متری بر روی زمین نباشید.

 

Sony Xperia Z3 (1)

بیشتر نمای جلویی دستگاه را نمایشگر آن فرا گرفته وهمچنان آن مشکل همیشگی حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین نمایشگر پا برجاست. بهتر بود که سونی کمی هم تمرکز خود را بر روی این قسمت می‌گذاشت تا شخص خریدار بیشترین استفاده را از فضاهای اسمارت فون محبوبش ببرد! البته باید به این نکته توجه کرد که میزان حاشیه دور نمایشگر یا Bezzle کاهش یافته و سبب خوش دستی گوشی شده است. در سمت راست دستگاه در میانه میدان کلید پاور به چشم می‌خورد و در بالای آن، درگاه کارت حافظه و نانو سیم‌کارت دیده می‌شود (دیگه ضرب المثل شده: هرچه گوشی بزرگ‌تر، سیم کارتش کوچک‌تر). اگر نگاهی نیز به بخش زیرین کلید پاور بی‌اندازیم، با کلیدهای یکپارچه صدا و کلید اختصاصی شاتر دوربین مواجه می‌شویم.

 

Sony Xperia Z3 (2)

بگذارید سری هم به طرف مقابل بزنیم، در سمت چپ، بخشی جهت اتصال داک تعبیه شده که ممکن است حتی سالی یک بار هم از آن استفاده نکنید و گویا وظیفه اصلی‌اش تنها در زشت کردن گوشی است. کمی بالاتر از این بخش نیز با پورت میکرو یواس‌بی رو به رو می‌شویم. بخش فوقانی گوشی جک 3.5 میلی‌متری هدفون را در خود جای داده تا در بخش زیرین دستگاه شاهد هیچ پستی ویا بلندی نباشیم.

 

Sony Xperia Z3 Review (4)

اگر دستگاه را به پشت برگردانید با لوگوی سونی در مرکز و دوربین به همراه تک فلاش آن در بالا و سمت چپ دستگاه آشنا می‌شوید. البته این نخستین باری نیست که شاهد چنین صحنه‌ای هستید، در واقع بخش پشتی دستگاه کوچکترین تفاوتی با اکسپریا زد2 و یا حتی اکسپریا زد 1 ندارد. اگر باور کنیم که سونی تمامی نواقص نسل گذشته اسمارت‌فون‌هایش را رفع کرده، پس با استفاده از یک سبک طراحی در 4 نسل پیاپی دیگر نوبت آن رسیده در نسل بعدی شاهد تغییر و تحولاتی گسترده در طراحی محصولات این کمپانی خوش ذوق باشیم.

Sony Xperia Z3 Review (9)
از بالا به پایین: اکسپریا زد۳ – اکسپریا زد ۲ – اکسپریا زد ۱

 

Sony Xperia Z3 Review (10)
از بالا به پایین: اکسپریا زد ۳ – اکسپریا زد ۲ – اکسپریا زد ۱

 

Sony Xperia Z3 Review (11)
از بالا به پایین: اکسپریا زد۳ – اکسپریا زد ۲ – اکسپریا زد ۱

 

یکی از نقاط قوت پرچمدار جدید سونی ارایه در 4 رنگ متفاوت است که علاوه بر بالا بردن قدرت انتخاب فرد هنگام خرید، به خاص بودن این مدل کمک شایانی می‌کند، به خصوص رنگ مسی آن!

Sony Xperia Z3 Review (1)


 

Sony Xperia Z3 Review (2)


 

Xperia Z3Review (1)

 

بدون مشکل در نگاه از زوایا

در اکسپریا زد وان مشکل اصلی دستگاه نمایشگر آن بود، که در نگاه از زوایا رنگ پریده به نظر می‌رسید. سونی در اکسپریا زد 2 این مشکل را به طور کامل برطرف کرد تا شاهد یکی از بی‌نقص‌ترین نمایشگرهای تلفن همراه دراین مدل باشیم. گویا این تغییر تا حد زیادی به مذاق سونی خوش آمده زیرا در اکسپریا زد 3 نیز از همان پنل IPS و با همان رزولوشن 1080p اکسپریا زد 2 استفاده کرده است. در این روزها که کمپانی‌های معتبری همچون سامسونگ و ال‌جی دم از صفحات QHD می زنند، جا داشت سونی نیز تغییرات عمده‌ای را در نمایشگر گل سرسبدش می‌داد تا با سیل عظیم انتقادات مواجه نشود. ناگفته نماند که سونی در این مدل نیز همچنان از فناوری Trilluminous با موتور X-Reality استفاده کرده تا میزان نویز را به حداقل برساند و رنگ‌ها تا حد زیادی نسبت به سابق پررنگ‌تر نشان دهد. همچنین این فناوری موجب افزایش کنتراست نمایشگر نیز شده است.

 

Sony Xperia Z3 Review (7)

با این حال خود سونی معتقد است که در زیر نور آفتاب، این مدل کنتراست بهتری را ارایه می‌کند و به نوعی نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته است.

 

Xperia Z3Review (3)

نکته متفاوت در رابطه با نمایشگر این است که سونی برای آن یک حافظه جداگانه در نظر گرفته و تا زمانی که احتیاج نباشد صفحه رفرش نخواهد شد، در نتیجه انرژی کمتری مصرف شده و شاهد افزایش طول عمر باتری دستگاه خواهیم بود. برای اینکه بتوانید کیفیت نمایشگر این مدل را در برابر رقبا بسنجید، آن را در کنار پرچمداران دو کمپانی ال‌جی و اچ‌تی‌سی قرار دادیم و با بالا بردن میزان نور صفحه در هر ۳ مدل، مشغول عکاسی از آن‌ها شدیم که در زیر شاهد حاصل تلاش‌مان هستید. (به ترتیب از راست به چپ: اکسپریا زد3، اچ‌تی‌سی وان ام ۸، ال‌جی جی۳)

Xperia Z3 Review (3) Xperia Z3 Review (4) Xperia Z3 Review (5) Xperia Z3 Review (6) Xperia Z3 Review (7)

فرکانس را بالا ببر

سونی در اکسپریا زد2 از چیپست توانمند اسنپدراگون 801 بهره گرفت و این بار در پرچمدار حال حاضر خود یعنی اکسپریا زد3، همین چیپست را به کار برده که از هسته‌های کریت 400 و واحد گرافیکی Adreno 330 استفاده می‌کند، البته فرکانس هسته‌ها از 2.3 گیگاهرتز سابق، به 2.5 گیگاهرتز افزایش یافته است. پرچمداران سایر کمپانی‌ها همچون ال‌جی جی 3 و اچ‌تی‌سی وان ام8 نیز از همین مجموعه سخت افزاری بهره مند هستند، اما با توجه به زمان عرضه اکسپریا زد3 توقع داشتیم که این کمپانی خوش ذوق ژاپنی از نسل جدید چیپست‌های کوالکام در سوگولی خود استفاده کند که چندان توقع زیادی هم نبود! بجز افزایش فرکانس هسته‌ها شاهد تغییر دیگری در این بخش نیستیم و زد ۳ نیز همچون برادر بزرگترش از ۳ گیگابایت رم استفاده می‌کند. برای اینکه عیار این هوشمند دو زیست را بسنجیم، آن را وارد آزمایشگاه کردیم و در مرحله نخست به سراغ آزمون AnTuTu‌ رفتیم و اکسپریا زد ۳ در بهترین شرایط ممکن نتوانست امتیازی بیش از 33842 را کسب کند.

Xperia Z3 Review (8)

سپس به سراغ Quadrant رفتیم تا آخرین دستپخت سونی در دنیای اسمارت فون‌ها را در ۴ مرحله مجزا بسنجیم که حاصل کار را در مقایسه با رقبا مشاهده می‌کنید. (از بالای نمودار گزینه‌ها را تغییر دهید!) Sony Xperia Z3 Review (12)

در مرحله بعد از Bonsai‌ استفاده کردیم تا واحد گرافیکی را به چالش بکشیم.

Xperia Z3 Review (9)

در مرحله آخر نیز به سراغ بنچمارک پی رفتیم و بر خلاف گذشته که محصولات سونی اغلب شاهد اعدادی سر به فلک کشیده بودند، این بار زد۳ توانست به عددی همچون 159 دست یابد تا همچنان آن رکورد تاریخی ال‌جی جی ۲ باقی بماند.

Xperia Z3 Review (10)

دوربین عنکبوتی

میان گوشی‌های اندرویدی رکورددار میزان وضوح، محصولات نسل قبلی سونی با وضوح 20.7 مگاپیکسل بودند و سونی قصد نداشته در پرچمدار جدیدش رکورد را جابه جا کند، درنتیجه از همان دوربین 20.7 مگاپیکسلی گذشته با سنسور منحصر به فرد Exymor RS استفاده کرده که با دارا بودن نسبت ”1/2.3 تقریبا ۷۰ درصد بزرگ‌تر از سایر سنسورها است.همچنین گشادگی دیافراگم لنز برابر با F/2.0 است و در واقع همه چیز برای یک تصویر برداری در محیط‌های کم نور مهیا شده به جز یک چیز بسیار ساده و پیش پا افتاده با نام فلاش! سونی با خساست تمام باز هم تک فلاش LED را برای چنین دوربینی قرار داده که اگر از دو فلاش LED و یا تک فلاش زنون استفاده می‌کرد، اکنون می‌توانست رقبای زد 3 را به نبردی سخت در تاریکی دعوت کند، با این حال سونی معتقد است که بهبودهایی را بر روی این دوربین انجام داده و عملکردی بهتر را نسبت به زد2 در محیط‌های کم نور خواهد داشت.

Sony Xperia Z3 Review (3)

از دیگر ویژگی‌های خاص این دستگاه می‌توان به لنز 25 میلی‌متری از سری G و تنظیم میزان ISO تا 12.800 اشاره داشت. برنامه‌های جدید دوربین اجتماعی و قابلیت‌های ویرایش، تجربۀ دوربین شما را به سطح بالاتری ارتقاء می‌دهند. باFace in می‌توانید یک رویداد و واکنشتان به آن رویداد را به‌طور هم‌زمان ثبت کنید. با واقعیت‌افزودۀ سرگرم‌کننده، می‌توانید طرح‌های مبهم و کلی جک و جانور متفاوت را به تصاویرتان اضافه کنید و از تصاویری خاصی که با گوشی خود می‌گیرید، لذت ببرید.و یا با Movie creator  می‌توانید از عکس‌ها و ویدیوهایتان فیلمی بسازید. همچنین می‌توانید باSound Photo به یک عکس، صدا اضافه کنید! در ادامه شاهد لحظات شکار شده با دوربین این اسمارت فون، هستید.

Sony Xperia Z3 Review (15)


 

Sony Xperia Z3 Review (16)


 

Sony Xperia Z3 Review (17)


 

Sony Xperia Z3 Review (14)
تصویری از افکت جدید اسپایدرمن در سری AR
Xperia Z3 Review (1)
زیر نور اتاق بدون فلاش
Xperia Z3 Review (2)
در تاریکی مطلق با فلاش

از لحاظ فیلم برداری نیز این مدل همچون نسل پیشین، قادر است تا به صورت 4K فیلم برداری کند. از آنجایی که هنگام فیلم برداری لرزش دست‌ها بیش از هر چیز دیگر آزار دهنده است، سونی از تکنولوژی جدیدی با نام Intelligent Active Mode استفاده کرده تا لرزش دست ها را به حداقل برساند و تصویری صاف و یک‌دست را برای‌تان به ارمغان آورد. علاوه بر این، حالت ویدیوی پیشرفته بر روی این مدل قرار گرفته که بدین معنا است که می‌توانید فیلم‌برداری را به‌طور موقت متوقف کرده و دوباره از سر بگیرید. اما نقطه قوت اکسپریا زد۳ در این بخش، بدون شک قابلیت Multi-camera است که با آن می‌توانید تا حداکثر توسط ۳ مدل اکسپریا از زوایای متفاوت از یک سوژه فیلم بگیرید که در نوع خود بسیار خاص و منحصر به فرد است.

با توجه به بالا گرفتن تب عکس‌های سلفی و علاقه‌ای که کمپانی‌های متعدد نسبت به آن نشان داده‌اند، انتظار داشتیم تا در اکسپریا زد ۳ شاهد دوربینی قوی برای ثبت عکس‌های سلفی باشیم، اما سونی باز هم از همان دوربین 2.2 مگاپیکسلی زد ۲ بر روی این مدل استفاده کرده که توانایی فیلم برداری به صورت فول اچ‌دی را نیز داراست.

Joorchin-4

به راحتی هر چه تمام‌تر فیلم ببین!

هنگام فیلم برداری با یک تلفن هوشمند تنها از دوربین آن بهره می‌برید، اما وقتی به بخشی چون مالتی مدیا می‌رسید و قصد دارید تا در اسمارت فون خود به تماشای فیلم بنشیند، می‌بایست بیش از یک جز دستگاه را به کار بگیرید. یکی از عوامل موثر هنگام تماشای ویدیو نمایشگر است، که سونی یکی از بهترین‌های آن را در زد ۳ قرار داده است. عامل دوم، پلیر دستگاه است که خوش بختانه یک مدل ساده و در عین حال قدرتمند آن بر روی زد۳ قرار گرفته و حتی اگر شما را راضی نکند با توجه به استفاده از سیستم عامل اندروید، می‌توانید پلیر محبوب خودتان را از میان هزاران پلیر اندرویدی بیابید و یکی از آنها را بر روی اکسپریا زد۳ نصب کنید و قال قضیه را بکنید!

Sony Xperia Z3 Review (6)

 

سومین و مهمترین عامل، بدون شک اسپیکرهای دستگاه هستند. اکسپریا زد ۳ به اسپیکرهای استریو جلویی با S-Force Front Surround™و پخش صدای باکیفیتی مجهز شده و با استفاده از موتور DSEE HX از کاهش کیفیت صدا جلوگیری می‌کند. کیفیت صدا رویای‌ست اما از لحاظ بلندی در مقابل سری وان اچ‌تی‌سی و به خصوص ام ۸ حرف زیادی برای گفتن ندارد. با همه این تفاسیر، می‌توان اکسپریا زد ۳ را مدلی ایده‌آل برای تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی دانست.

قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد

همه محصولات سونی را به ضد آب و گرد و غبار بودنشان می‌شناسند و این چیز عجیبی نیست که این کمپانی ژاپنی،گل سرسبد محصولاتش را از این قابلیت به دور نگه دارد، در نتیجه زد ۳ نیز ضد آب و گرد و غبار بوده و موفق به کسب گواهینامه IP68 شده است که نسبت به نسل قبلی شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه هستیم. این مدل در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابابتی وارد بازار می‌شود و خوش بختانه می‌توانید تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه به آن بی‌افزایید. از همان بدو ورود به بازار نیز به نسخه 4.4.4 اندروید مجهز است و با توجه به اخباری که اخیرا از سوی سونی منتشر شد به نسخه ۵ این سیستم عامل نیز آپدیت خواهد شد.

 

Xperia Z3Review (2)

بدون هیچ شکی مهمترین قابلیت سری جدید اکسپریا را می‌توان مجهز شدن آن به PS4™ Remote Play دانست. توسط این قابلیت فوق العاده خاص خواهید توانست از گوشی خود به‌عنوان نمایشگر راه دور برای متصل شدن به PS4 و کنترل بازی‌هایتان در کنسول بازی، استفاده کنید. بعنوان مثال تنها کافی است اکسپریا زد 3 را با استفاده از شبکۀ Wi-Fi خانگی ( همینی که n نفر از اعضای خانواده ازش استفاده می‌کنن!) به PS4 متصل کنید و از کنترل‌کنندۀ بازی بی‌سیم DUALSHOCK®4 با نگهدارندۀ کنترل بازی مدل GCM10 برای ادامۀ بازی در هرکجا از خانه بر روی این مدل، استفاده کنید. از طرفی برنامه  PlayStation®App به شما اجازه می‌دهد تا از نسخه چهارم سری اکسپریای خود با نام اکسپریا زد3 برای مشاهدۀ بازی کردن دوستانتان در هنگام بازی یا به‌عنوان نمایشگر دوم برای بازی‌های PS4 خودتان استفاده کنید! در ادامه بد نیست ویدیو تبلیغاتی رسمی سونی را در این رابطه ببینید.

 

از لحاظ امکانات ارتباطی ایرادی بهz3 وارد نیست و این مدل از آخرین نسل شبکه LTE و Cat4 هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا حداکثر سرعت 150 مگابیت دانلود کنید، موردی که حداقل برای من و شما یک رویای دست نیافتنی است. به این قابلیت‌ها، پشتیبانی از نسل چهارم بلوتوث، NFC و GPS را هم اضافه کنید تا مطمئن شوید که با یک مدل رویایی رو به رو هستید. بر روی اکسپریا زد3 یک باتری 3100 میلی آمپری قرار گرفته که نسبت به نسل قبلی با 100 میلی آمپر کاهش رو به رو است که دلیل آن را می‌توان به کاهش ضخامت دستگاه نسبت داد. به گفته خود کمپانی، می‌توانید تا 16 ساعت در شبکه 3G با آن صحبت کنید. تنها ایراد وارده به زد3 را می‌توان عدم استفاده از پورت مادون قرمز برای کنترل لوازم دیجیتالی اطرافمان دانست، که سونی بازهم همچون اکسپریا زد2 آن را فراموش کرد! جالب است بدانید که تبلت اکسپریا زد2 به چنین پورتی مجهز است در حالی که اسمارت‌فون‌های سونی حتی در نسل جدید نیز فاقد آن هستند. در ادامه ویدیویی را در رابطه با قابلیت‌های منحصر به فرد این هوشمند خواهید دید.

سخن پایانی

اکسپریا زد 3 را می‌توان نسخه ارتقا یافته اکسپریا زد2 دانست، جایی که با یک سخت افزار به روز، بهبود در نمایش تصاویر، کاهش ضخامت دستگاه، افزایش میزان مقاومت در برابر آب و قابلیت‌های جدیدی همچون PS4™ Remote Play دل هر خریداری را می‌رباید. هم اکنون سونی اکسپریا زد۳ با قیمتی در حدود دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. به نظر شما آیا اکسپریا زد 3 لایق پرچمداری نیمه دوم سال 2014 سونی هست یا خیر؟!

 

sony-z3

لبخند

طراحی زیبا با لبه‌های گرد مانند
سبک و ظریف‌تر از گذشته
نمایشگر بسیار با کیفیت با پنل IPS
ضد آب و گرد و غبار
دوربین 20.7 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت با رابط کاربری بهبود یافته
مجهز به قابلیت PS4™ Remote Play

اشک

عدم استفاده از پورت مادون قرمز برای کنترل دستگاه‌های دیجیتالی

تغییرات اندک نسبت به نسل پیشین

گران است!!

143 در مورد “بررسی سونی اکسپریا زد 3 (Z3): اوج ظرافت در یک مدل زیبا! (به روز شد)”

  1. من خودم گوشی z3 دارم بسیار گوشی عالیه باتریش که همه گوشی های سامسونگ رو تو جیبش میکنه دوربینای سامسونگم دیدم فرقی ندارن شاید کیفیت z3بهتر هم باشه بعدشم همین بس که تو اب عکس و فیلم میگیره یکی از بهترین مدل های گوشی های هوشمند هست من که اصلا از سامسونگ خوشم نمیاد فقط نور صفحه نمایشش زیاده ولی اگه خواستید گوشی براتون کار کنه فقط سونی

  2. مهران گیمر

    دیدگاه:اقای گل کار بنده میخوام گوشیمو عوض کنم بودجه تا ۱میلیون هسش ,بازی و باتری برام مهمه دوربین ,بزرگی صفحه نمایش هیچی برام مهم نیس فقط اجرای بازی سنگین بدون لگ برام مهمه میشه یه محصول برام بگی هر برندی باشه ولی سنگین ترین بازی ها رو بکشه

  3. سلام،من خودم z3 دارم و خیلی ازش راضیم
    و اینکه گلکسی s7 هم حتی به گرد پای z3 نمیرسه
    من الجیg2هم داشتم و باید بگم بهترین انتخاب سونی یا اچ تی سی هست

  4. مگه سامسونگ هم بلده اسمارت فونبسازه خخخخخخخخخخ
    ببینید من تمام سخنان شمارو تو دو جمله خلاصه میکنم.
    شماها میگوید سونی بد هست ولی من باید بگم دلیل بیارید که میگید بد هست.
    زد ۳کلا دو تا عیب داره.
    ۱)به علت شیشه ای بودن پشت گوشی از دست لیز میخورد.
    ۲)باتریشو خود کاربر نمیتونه تعویض کنه باید بده به تعمیرگاه یا نمایندگیش عوض کنند.
    شماها که اینقدر حرف از سامسونگ میزنید نمیدونم که چه کلاهبرداری دارندازتون میکنند که طرفداریشو میکنید.
    شما میگی s4.s5بهترینه چون هشت هسته هست.حالا من بهت میگم اقای محترم این هشت هسته ای که تو میگی بعد یه سال خراب میشه کلی پولشو باید بدی.دوما هشت هسته همزمان نیست که اینقدر مدعی هستی داداش من سونی سه سال پیش یه زد۱ زد هنوزم سامسونگ به گرد پای زد۱ نمیرسه چه برسه زد ۳،چه برسه زد۵ خخخخخخخخخخ
    حالا تویی که میگی سونی بده سونی زد۳ از چهار هسته با فرکانس ۲.۵گیگاهرتز استفاده میکنه که سامسونگ انگشت به دهن میمونه

  5. با سلام بر عزیزان
    من ۴ تا سوال داشتم ، ممنون میشم پاسخ سوال ها رو بدین ::
    ۱ – من بین این گوشی و honor 7i موندم کدومش از هر لحاظ خوبه ؟؟؟ ( مزایای honor 7i اینه که اثر انگشت و دوربین چرخشی ۱۸۰ درجه داره )
    ۲ – دوربین جلویی Z3 این گوشی چطوره ، برا سلفی و اینا ؟؟؟ ( درسته دو مگاپیکسل است ولی میتونه در حد ۵ باشه ؟؟؟
    ۳ – من دانشجوام ، این گوشی میتونه دوام بیاره بهم ، حداقل سه چهار سال میتونه مثل مرد کار کنه ؟؟؟
    ۴ – درپوش های گوشی زود خراب میشه ؟؟؟ اگه بعد از مدتی خراب شدن میتونم خودم عوضش کنم ؟؟ و درپوش های این گوشی رو میشه تو بازار پیدا کرد ؟؟ می خوام یدکی بخرم نگه دارم
    خیلی ممنون و سپاس ⭐?⭐?⭐

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      ۱. هر دو مدل جز خوب‌های بازار هستند و انتخاب یکی از این‌ها بستگی به شما و نیازهاتون داره
      ۲. دوربین جلویی Z3 خوب هست اما راضی کننده نیست و نسبت به محصول هواوی که قصد خریدش رو دارید ضعیف‌تر هست
      ۳. در صورت استفاده صحیح Z3 می‌تونه تا چند سال پاسخگو نیاز شما باشه اما در دنیای امروزی نهایتا می‌تونید تا دو سال از اون مدل استفاده کنید چون گوشی‌ها خیلی زود قدیمی می‌شن و مدل‌های بهتر جایگزینشون میشه
      ۴. درپوش‌های گوشی هم کیفیت خوبی دارن و به این‌ زودی‌ها خراب نمیشن!

  6. با سلام اقای گلکار اگه هواوی پی7بگیرم(از هرنظری یعنی بطور کلی) ایا ضرر میکنم؟لطفا پاسخ دهید و فقط بگویید بله یا خیر.با تشکر فراوان!!!

  7. ببخشید یک سوال دارم از اساتید ای تی رسان و یا هر کسی که میدونه تو رو خدا جواب بدید من میخوام رنگ مسی سونی زد 3 رو بخرم اما نمایندگی گفت نداریم من قیمت برام محم نیست گارانتی هم همین طور تو رو خدا هر کسی هر کجای ایران داره بگه بخرم یا اگه میشناسه معرفی کنه محم نیست کجا باشه ولی ترجیها تهران تاکید میکنم فقط ترجیا یعنی اگه مال جای دیگه در ایران بود محم نیست تو رو خدا بگید خواهشا

  8. سلام آقای مســـکینی.خسته نباشید .من یک سوال دارم که میدونم ربطی به این مقاله نداره ولی مجبورم ..
    میخاستم بپرسم اکسپریا زد1 الان یکو دویصد قیمتشه آیا نسبتبهقیمتی که داره ارزش خرید داره؟؟؟؟
    و میتونید تو این رنج چند گوشی معرفی کنید ..ممنون اگه جواب بدید

  9. کیوان اریا

    سونی z3محشر کرده واقعا که هم قیمت مناسب داره وهم زیبایی خاص . دوربیش هم که از نوت هم بالاتره قابلیت هایی مانند ضد اب بودن ضد گرد غبار بودن و قیمت مناسب و دوربین فوق العاده بالاشششش 20 مگا پیکسیل جذابیت خاصی به اون میبخشه من طرفدار پرو پا قرص سونی و نوت هستم و بیش تر با سونی موافق ترم واقعا که مد روزه خیلی پر قدرته اصلا شما با اون کار کردید که بر علیه اون حرف میزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ راستش خودم z3ندارم اما باهاش کار کردم فقط اونی که با هاش کار کرده قدرت اون رو میدونه

  10. کاری به تفاوت کمش با Z2 ندارم.

    خداییشم از همه لحاظ عالیه فقط کاش IR BLASTER داشت.

    اون وقت کاملترین پکیج میشد.

  11. S5که کلا مشکل داره من دوستم گرفته بود هنگ میکرد رفت پسش داد علاوه بز اون شمانمیتونید یه سامسونگ به جز نوت پیدا کنید که هنگ نکنه . Z3شاهه گوشیاست
    خخخخخخخخ

  12. به این واقعیت هم دوستان دقت کنید که سامسونگ سخت افزارش یه پله با ایفون فرق داره و به احتمال زیاد تو s6یا میرسه یا سال بعد حتی پیشه میگیره

  13. موبایل بدی نیست ولی هنوز قیمتش بالاست اما چه فایده مثل z2کهz3معرفی شد قیمتش ناگهانی تغییر فوق العاده ای داشت s5موبایل بهتریه نسبت به قیمتش در شرایط کنونی نظر من اگه پول دارین ایفون6پلاس و6 اگر هم هزینه کم تری میخواهید بکنید note4و تو این قیمت s5 که بهتره تا z3

  14. چرا در مورد گوشی ها اینجوری بحث میکنین. نه کارخونه سامسونگ مال بابای شماست نه کارخونه سونی.
    هر کی هرچی دوس داره بخره. این دیگه خیلی مسخره است که در مورد گوشی هاتون با هم کل بندازین.

  15. اقای حسین من تا الان هر چی گوشی داشتم به غیر از 2مورد همش سونی بوده.و من برند سونی رو واقعا قبول دارم و دوسش هم دارم.
    من هم از شما ممنونم بابت گفت و گو.

  16. آقای ارمین
    من نسبت به سونی تعصب ندارم که تعریفش رو پیش شما بکنم اتفاقا من یکی از گوشی های سونی رو دارم که منو رسوا کرد.
    از سامسونگ هم بدی نمیکنم ولی وجدانا کم لطفی هست در مورد سونی اینجور قضاوت کنین.
    به هر حال ممنون که برای حرف زدنمون وقت گذاشتید.

  17. دوست عزیز من دوست ندارم این بحثو کش بدم چون معتقدم نظر هر کسی واسه خودش مهمه.
    اما عرضم به خدمتتون که یا من حرف شما رو متوجه نمیشم یا بر عکسش.
    درمورد افت قیمت زد2 و نوت3 من هنوزم متوجه نشدم که چی گفتید.شما گفتی نوت3 افت قیمت زیادی داشته و همینطور نوت3 چون حرف من راجب پرچمدار نسل بعد که بیاد قیمت گوشی قبلی افت میکنه رو قبول کردید. این هیچ.
    سونی مجبور هست که هر6 ماه یکبار پرچمدار بده بیرون و این به تلاش ربطی نداره چون گوشیایی که میده نواوری خاصی ندارن و بیشتر در مسیر کامل کردن گوشیای دیگه بیرونمیاد و صد البته خالی کردن جیب ما ها و نا امیدکردن اون کسی که زد2 خریده ولی بعد 6ماه میفهمه که گوشیش دیگه پرچمدار نیست.
    من سونی رو دست کم نمیگیرم به هیچ وجه و باید بگم مارک سونی به من حس یه اعتماد میده ولی اینکه در حقیقت واقعا این شرکت در حد سامسونگ و اپل نیست و در رتبه سوم قرار داده البته نکنه شما سامسونگ رو دست کم گرفتی که هیچ مشکلی نداره و الان حتی پردازنده های ساعت اپل رو هم تولید میکنه.
    حرف شما متین ولی تا اونجایی که من میدونم زمان اس3 گوشی تی اکس تازه معرفی شده بود و حتی اگه بخواییم ارفاقم کنیم زدالترا گوشی بود که اخرین توسط سونی قبل قدیمی شدن اس4 معرفی شد.
    در ضمن معیار من پردازنده و صفحه نمایش و یا باتری بود حتی به نظرم زد اونقد معایب داشت که جلوی اس4 و اچ تی سی وان عددی محسوب نشه(به 14 معایب اصلی زد در،سایت جی اس ام مراجعه کنید).وگرنه تو نواوری اس4 سنسور هایی داشت که سونی با همون زدابیش به گرد پاشم نمیرسید.
    درکل بابت گفتن نظر ممنون.

  18. اونایی که میاین و سنگ z3 رو میزنین به سینتون چرا نمیخواین قبول کنین که z3حتی به گرد پای note4 هم نمیرسه.note4 حتی اپل روهم به زانو درآورده سونی که پیش اپل چیزی نیست.در ضمن درسته z3 از s5 یه کوچولو بهتره اما دلیلش اینه که z3 دیرتر از s5 عرضه شده و از آپدیت ها و امکانات روز بیشتری بهره میبره.شما اول برین چن تا مقایسه و بررسی بخونین بعدا بیاین نظر بدین.بعضی ها میان با نظرای شما که همشونم از سر تعصب هستن گوشی میخرن و بابت پولی که دادن تا آخر عمر افسوس میخورن.در ضمن دلیل این که + طرفدارای سونی بیشتره اینه که بیشتر طرفدارای سونی این مقاله رو میخونن.

  19. آقای ارمین عزیز
    شما میگید سونی از کورس رقابت ها عقب مونده و میخواد تند و تند پرچمدار بده بیرون.
    خوب حرف خودتان به خودتانن جواب میدهد که چرا z2 بعد از شش ماه قیمتش پایین آمده اگر تتوجه کنید میفهمید.
    قیمت z2 به دلیل اینکه z3 آمد قیمتش افت کرد اگه بیشتر دقت کنید سامسونگ note3 هم به همین دلیل افت قیمت داشته.
    بازم تلاش سونی تحسین آمیزه چون هیچ کمپانی نمیتونه هر شش ماه یه بار گوشی تولید کنه.
    شما سونی را دست کم نگیرید سونی یه شرکت ژاپنیه .
    شما فرمودید:( اگه یادتون باشه اکسپریا زد که با وان و اس4 اومد پردازنده قدیمیتری نسبت به اونا داشت)
    اولا ایکسپریا زد با اس3 اومد اون ایکسپریا زد1 بود که با اچ تی سی و اس4 آمد حالا گیریم حرف شما درست مگه اونا زد آب بودند؟ هر سه تا گوشی یه عیبی دارند پس نگید سونی عقب مونده از پرچمداران دیگر هر پرچمداری یه چیزی داره یه چیزی هم نداره سونی هم یکی مثل اونا.
    امیدوارم فهمیده باشید که من چی گفتم.

  20. شما دقت کنید نوت3 چندان قیمتش پایین نیست خوب بعد از گذشت یه سال باید هم قیمتش افت کنه این طبیعی هست و ربطی به کیفیت کالا نداره اگه اینطور هست پس قیمت زد2 چرا فقط 6 ماه از اومدنش گذشته نصف شده؟
    اینکه سامسونگ شرکت ایده عالی هست یا نه برای امثال من و شما فرقی نمیکنه. چون نه سامسونگ مال بابای منه نه من سهام دارشم.من متعصب سامسونگ نیستم فقط یه طرفدارم اگه چند تا نظر بالاتر رو بخونید میفهمید که من اگه گوشی خوب باشه ازش بد نمیگم و گفتم که از الجی جی3 خوشم میاد.
    در ضمن شرکتی مثل سامسونگ که الان اصلیترین رقیب ایفون محسوب میشه و تا الان بهترین امکانات رو داشته مثل صفحه نمایش که به گفته سایت دیسپلی میت بهترینه.تست دوربین هم از همه ی گوشیهای رقیب بهتر بوده.فکر نکنم همش بخواد تقلید کنه.
    سونی از کورس رقابت عقب مونده و میخواد تند تند پرچمدار بده بیرون تا بتونه به رقابت برگرده به همین دلیله که زد2 نیومده زد3 رو داد بیرون تا سریعتر بتونه با سامسونگ یا حتی اچ تی سی رقابتش رو شروع کنه(اگه یادتون باشه اکسپریا زد که با وان و اس4 اومد پردازنده قدیمیتری نسبت به اونا داشت)
    در هر صورت امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم.

  21. اقای ارمین من کاملا حرف شما رو قبول دارم این هایی که گفتید هم منطقی نیست چون یه شعار انگلیسی ها اینه که هر ارزانی بی دلیل نیست هر گرانی هم بی دلیل نیست شما می فرمایید سامسونگ بهتره پس چرا قیمتش پایینه
    نوت سه چرا ارزونه؟ حتما یه دلیلی داره که ارزونه دیگه!
    اگه سونی از سامسونگ تقلیید کده کمپانی های دیگر هم همراه سونی تقلیید کردندد ولی سامسونگ چی سامسونگ تنها کمپانی که تنها تقلیید کرده!شما میگید سونی کپی هاش بیشتره سونی رو محکوم میکنید از نظر شما سامسونگ که یه شرکت ایده آله چرا تقلیید کرده؟

  22. اقای حسین
    این حرفتون منطقی نیست.
    خوب اگه اینطور باشه پس سونی هم رم3گیگ که بار اول رو نوت3 استفاده شده بود رو از سامسونگ، پنل ips lcd رو از شرکت های دیگه و فیلمبرداری 4k که بازم اولین بار رو نوت3 سامسونگ استفاده شده بود تقلید کرده.
    در این صورت کپی برداری های سونی بیشتره.
    پس اینجوری از قضیه برداشت نکنید، سونی و سامسونگ هر کدوم شرکت بزرگی هستند و جایگاه خاص و احترام خودشونو دارن.
    ولی این بحث کپی کردن اصلا مسئله خوبی و منطقی نیست.
    موفق باشید.

  23. سلام.
    همه میگن سامسونگ بهتره ولی اینطور نیست.کمپانی مثل سامسونگ بدرد نمیخوره چون از کمپانی های دیگر تقلید کرده.باور نمیکنی الان توضیح میدم!
    زد آب بودنش از سونی
    حسگر اثر انگشت از اپل
    بازم میگید سامسونگ بهتره؟

  24. سلام به دوستان من طرفدار هیچ کدوم نیستم.در اروپا یک مرد واقعی رو به چند چیز میشناسن. مارک کت و شلوار . ساعت و گوشی. تو اروپا و امریکا همه کت و شلوارشون بهترین برند ایتالیایی هست ساعت که بهترین برندهای سوییس و گوشی از برند سونی استفاده میکنن من در اروپا کشور آلمان زندگی میکنم بیشتر مردم سونی رو انتخاب میکنن برند کوچک و زیبای سونی دل هر مخاطبی رو می بره در اروپا و امریکا برند مهم هست.

    SONY خاص ترین برند دنیا برای اقایان خاص

  25. اخه زد 3 هم شد گوشی ؟ با اون حاشیه های اضافیش
    یعنی ادم چقد باید ضریب هوشیش کم باشه ک زد 3 رو به اس 5 برتری بده حالا چه رسد به نوت 4 و نوت اج
    چند دلیل قانع کننده برای برتری ا5س بر زد 3
    ا-صفحه نمایش(در دنیای امروزی فبلت ها و فون ها و تلویزیون ها همیشه سامسونگ ابر کیفیت بوده مانند amoled در گوشی و oled ها در تلویزیون و Q HDها و اشغال ترین صفحه نمایش ها مال سونی بوده با زاویه دید محدود)
    2.چیپست و سی پی یو(نسل زد 2 با اس 5 مقایسه میشه و نسل زد 3 با نوت چهار که در هر دو حالت برتری مال سامونگه و اما در مقایسه زد 3 و اس5 که قراره با هم مقایسه بشن با هم برابری میکنن)

    3-حاشیه و وزن کم (همیشه در خانواده زد ها شاهد حاشیه زیاد و وزن بالایی بوده ایم که زد 2 و زد 3 نیز از اس 5 از وزن بالایی مشمولند)
    4-زد اب بودن (که اس 5 و زد 3 هر دو زد آب هستند و برابرری دارند)
    و در ضمن یادتون نره که اس 5 از بهترین صفحه نمایش جهان یعنی آمولد ها استفاده میکنه و از ضربان قلب و اسکنر اثر انگشت که در محصولات اپل هست هم برخورداره)
    دیگه فک نکنم چیزی مونده باشه که برتری اس 5 رو بر زد 3 و زد2 نشون بده/ خواهشا و بی تعصبا قضاوت کنید؟؟؟؟؟

  26. آخه آقای گلکار چرا الکی ایراد می گیرین z3 کاملا بی نقصه آخه مادون قرمز به چه دردی می خوره مگه سایر دستگاه ها ریموت جداگانه ندارن،در ضمن قیمت فعلا بالاست ولی به زودی پایین میاد طراحی گوشی هم که فوق الاده هستش پس لطف کنین اطلاع رسانی اشتباه به مردم ندین

  27. سلام به همه دوستان.همانطور که دوستمون فرمودند کلاس و کیفیت ساخت سونی خیلی فراتر از سامسونگه .وخیلی از برتریهای دیگه مثلا کیفیت دوربین.ضد اب بودن.و.چیپ.و…. برای من که کیفیت ساخت خیلی مهمه چون گوشی یه وسیله همراهه هر لحظه ادم ازش استفاده میکنه و لمسش میکنه. اگر کیفیت ساخت و طراحیش خوب نباشه بالاخره ادم ازش زده میشه. با احترام به سامسونگیا باید بگم که سامسونگ تا الان نتونسته یه گوشی با کیفیت ساخت بالا و ایده ال بسازه.

  28. گوشی خیلی خوش ساخت وهمه چی تمامی هست،دوستان سامی به چی انقد مینازن که هی میگن سامسونگ پرتره کیفیت ساخت افتضاح یا لنزهای دوربین ساخت سونی

  29. می خواستم بدونم بهجوز شاسی پلاستیکی و صفحه نمایش اکسپریا زد3 کامپکت با زد3 فرق دیگری هم داره یا نه

  30. با تشکر از زحمات شما …خواستم بدونم z3 تو انجام بازی های سنگین چه قدر حرارتش بالا میره ؟نسبت به z2.

  31. اصولا کلاس سونی بالاتر از اینه که یه مشت بچه بیان در موردش نظر بدن. اصلا آدمهای باکلاس که دنبال برند هستن سونی میگیرن دستشون. سامسونگ اینقدر خزه که دست همه هست. مقایسه سونی و سامسونگ مث مقایسه لگسوس و کیا میمونه. همه پراید سوار میشن، ولی لگسوس؟ هر کی سونی میخره دیگه سمت گوشی دیگه نمیره ولی اونهایی که تا حالا سونی نگرفتن بین مارکهای دیگه سرگردانن. اینها واقعیته. سامسونگ باز حرفه ای داریم اینجا میگه از ال جی جی تری خوشم میاد. شما دیگه عمق قضیه رو دریاب.

  32. دوست عزیز تست ها که از وان m8 گوشی شیش ماه قبل معرفی این هم سرعتش از ان بیشتره دیگه چرا میگی این از همه ش قوی تره درسته دیگه رو کاغذ چیزی مشخص نیست ولی این حرف شما هم درست نیست گوشی هنگ نداشته باشه رابط کاربری روانی داشته باشه نیاز به پردازنده های خیلی قوی نداره مثلا سونی بسیار رابط کاربری سبک ی داره ولی تاچ ویز بسیار سنگینه به همین خاطر احتیاج به پردازنده قدرتمند تر داره

  33. علی جان هیچکدوم از اینا هنگ ندارن ولی اگه سرعت مد نظرته z3 و آیفون6. البته تو سرعت رم تاثیر مستقیم داره که z3 با داشتن 3 گیگ رم بهترینه.اگه موزیک و پخش صوتی تصویری قوی مد نظرته اصلا به گزینه ای غیر از z3 فکر نکن.روهم رفته z3 کامل ترین اسمارت فون حال حاضر دنیاست.

  34. درسته اعداد در g3 بیشتره از z3 ولی در قسمت صفحه نمایش نابود شدنشو همه دیدیم. تو بررسیهاتون خواهشا نگید این حرفو که بهتر بود از QHD استغاده میکرد. اینو بگید که چشم بیشتر از 330 ppi نمیتونه تشخیص بده و بالاتر از این تراکم پیکسل کاملا کافیه.مثل بررسی سایتهای دیگه. اگه واسه z3 اینو میگید واسه آیفونها هم حتما بگید،آیفونها که تافته جدا بافته نیستن. هستن؟!!

  35. هیچی نباشه بیشتر از 10 تا تست صدا بین m8 و z3 دیدم. با اختلاف z3 بهتره. تو همین آپارات خودمون 3-4 تا فیلم هست. امیدوارم مقایسه صفحه نمایش بین 3 گوشی آیفون6 پلاس،نوت4 و z3 بذارید تا ببینیم بالاخره سلطان کیه. تو این عکسها که z3 با اختلاف بهتره.

  36. خیلی خوشحالم سونی اینقدر عالی شده و داره به روزای اوجش برمیگرده….
    فقط 2 سال داره پرچمدار میده ولی پیشرفتش بینهایت عالی بوده……
    وای به حال شرکت های دیگه تا یکی دو سال اینده…..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH