اسنپدراگون 810 با توانایی پشتیبانی از LTE Cat 9 هم اکنون در حال تست است

جدیدترین پردازنده کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 810 هنوز نیامده برگزیده اکثر پرچم‌داران برندهای معتبر بازار است، این روزها هزاران شایعه را در اطراف خود می‌بیند؛ اما در هر صورت برای دیدن آن نباید خیلی منتظر بمانیم و بالاخره می‌توانید در نمایشگاه‌های معتبر سال آینده یعنی CES و یا MWC مشاهده‌اش کنیم.

Qualcomm_snapdragon

اسنپدراگون 810، 64 بیتی بوده و از 8 هسته بهره می‌برد. رابط گرافیکی آدرنو 430 نیز یار و همراه این نسخه خواهد بود. اما در اولین اطلاعیه‌ها عنوان شده بود که این محصول از ویژگی LTE Cat6 پشتیبانی می‌کند. فناوری که از طریق آن می‌توان تا 300 مگابایت در ثانیه دانلود کرد؛ اما توسعه این فناوری به سرعت در حال پیشرفت بوده و این اتفاق میان برندهای معتبر در حال تبدیل به یک مسابقه شده است. شایعات نشان می‌دهد که سامسونگ در حال کار و آماده سازی LTE Cat10 است که پردازنده اختصاصی خود یعنی اگزینوس نیز آن را ساپورت کرده و به احتمال قوی بر روی گلکسی S6 قرار خواهد گرفت.

کوالکام نیز چندی بعد اعلام کرد که قابلیت پشتیبانی LTE Cat 9 را به چیپست جدید خود یعنی اسنپدراگون 810 اضافه کرده و خیال تمام پرچم‌داران سال 2015 را از این بابت راحت خواهد کرد.

اما نهایتا در پایان سال 2014، تست این قابلیت در انگلستان در حال انجام است. این آزمون با کمک شبکه هوآوی و EE انجام می‌شود. بدین ترتیب احتمالا EE اولین اپراتوری است که شبکه خود را به آخرین فناوری LTE آپگرید خواهد کرد.

شما با استفاده از LTE Cat9 می‌توانید تا 450 مگابیت بر ثانیه دانلود و 50 مگابیت بر ثانیه آپلود داشته باشید؛ اما سامسونگ مدعی است که با ارائه فناوری LTE Cat10 می‌تواند همین میزان دانلود و دو برابر آپلود را به کاربران عرضه کند؛ یعنی 100 مگابیت بر ثانیه آپلود.

باید منتظر نمایشگاه‌های پیشرو باشیم! حتما شاهد فناوری‌های جالبی خواهیم بود.

25 در مورد “اسنپدراگون 810 با توانایی پشتیبانی از LTE Cat 9 هم اکنون در حال تست است”

  1. این که عجب مشخصاتی داره هیچ ولی شرکت های مشابه چینی هم دارند تو این زمینه خیلی پیشرفت می کنند چیپست های هاوایی مثالی در این مورده

    1. ایمان عزیزی

      غم نخور هنوز تو کشور های پیشرفته ای مثل آمریکا و استرالیا بعضی اپراتور ها سرویس دایال آپ ارائه میدن و مشترکین زیادی هم دارند.

      1. آقای عزیزی حرفتون صحیح ولی دایال آپ داریم تا دایال آپ !! وقتی همه فهمیدن با بلوتوث میشه رفت نت همه رفتن سراغش من دانلودم 30 کیلو بایت بعد یک مدت 10 کیلو بایت شد حالا نمیدونم خودمم !! ولی هر چی شما بگید!!

  2. این کوالکام هم با اسنپدارگون 810 ملت رو جون به لب کرد یه سال از معرفیش میگذره هنوز تو مرحله تسته آخرش هم دو سه ماه با تاخیر عرضه میشه

  3. بابا اینا تو ایران فایده نمیده که ایران Lte cat 20داره ارایه میده اینا هنوز تو فکر cat9هستند.خخخخخخ

  4. همین کوالکام های فعلیم از نظر قدرت کافین و الکی هی مدل جدیدتر میدن!! آخه به چه دردی میخوره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH