بررسی سامسونگ گلکسی اس۶ (S6): از صفر تا بی‌نهایت!

samsung galaxy s6 36
بررسی سامسونگ گلکسی اس ۶ – ITResan.com

وقتی که عنوان صفر را می‌شنوید، به یاد چه چیزی می‌افتید؟ نمره درخشان‌تان در زمان تحصیل و یا عدد گردی که همیشه به عنوان نماد پوچی شناخته می‌شود؟ اما ظاهرا صفر برای سامسونگ معنای متفاوتی دارد. زمانی که این کمپانی در تولید گلکسی S6‌ از عنوان پروژه صفر استفاده کرد، بسیاری آن را یک سرآغاز برای بزرگ‌ترین سازنده موبایل در دنیا دانستند، چرا که فروش و سود مالی این بخش مهم رو به افول گذاشته بود و دیگر پرچمدار سامسونگ آن اقتدار سابق را نداشت؛ امری که دلیلش را نه در کیفیت و قدرت محصولات، بلکه در ظاهر و دیزاین آن بایستی جستجو می‌کردیم و به همین خاطر سامسونگ تصمیم گرفت تا بالاخره دست از بی‌توجهی به نظرات کاربران برداشته و شروع به ساختی محصولی کند که در بین سری S کاملا متفاوت باشد. پس این دلیلی شد برای ایجاد پروژه صفر که این بار به معنی نماد پوچی نبود و نشان از شروعی دوباره برای پرچمدار کره‌ای داشت. گلکسی S6 به همراه برادرش S6 Edge معرفی شد و سرانجام پس از سال‌ها، طرفداران این سری تغییر را به وضوح حس کردند. دیگر خبری از عناوین پلاستیک ساز، دمپایی و یا چسب زخم به این غول فلزی و شیشه‌ای داده نشد و بسیاری با دیده تحسین به آن نگریستند. آری، سامسونگ دوباره به میدان مبارزه بازگشته بود و این بار با معرفی محصولی شیک به نام گلکسی S6 در کنار دستگاه متفاوتی با نام S6 Edge قصد داشت تا نه تنها بازار را، بلکه دل‌های بسیاری را تسخیر کند. به همین بهانه، از گوشی گلکسی S6 دعوت کردیم تا به آزمایشگاه ما بیاید و از نزدیک برای‌تان آن را بررسی کنیم و ببینیم که سرانجام این پرچمدار جدید، می‌تواند پایانی بر ناکامی‌های سامسونگ باشد؟

samsung galaxy s6 34

 طراحی: از صفر تا صد!

خیلی سخت است که گلکسی S6 را در دست خود بگیرید و دچار تردید در سازنده آن نشوید. در واقع اگر بخواهیم این گوشی را با رقبا مقایسه کنیم، بایستی ترکیبی از Z3 سونی و آی‌فون 6 بنامیم که البته همچنان رگه‌هایی از سری S را در طراحی بیرونی خود حفظ کرده است و کلید مستطیل پایینی در واقع خالکوبی سامسونگ بر چهره این تازه متولد شده است. بیایید ابتدا مقایسه‌ای با برادران گذشته‌اش داشته باشیم. با نگاهی به اندازه این مدل، متوجه می‌شویم که سامسونگ به کوچک سازی اندازه گوشی خود توجهی نداشته و در واقع به دنبال کم کردن Bezzle نمایشگر و یا حاشیه‌های بالا و پایین دستگاه نبوده است. اما باریک کردن گوشی را یکی از نکات کلیدی در طراحی‌اش قرار داده و به همین خاطر S6 با ضخامت ۶.۸ میلی‌متر، باریک‌ترین مدل تولیدی سامسونگ در رده S تا به امروز لقب گرفته است.

samsung galaxy s6 17

هنگامی‌که برای نخستین بار S6 را در دست گرفتم، استحکام بالا و نازکی گوشی به خوبی مشهود بود. به دلیل استفاده از شیشه در پشت، گوشی چندان از دست لیز نمی‌خورد اما ظاهرش هم به شکلی نیست که تا مدت‌ها بدان چشم بدوزید و لذت ببرید. کلید پاور و محل ورودی سیم کارت در سمت راست تعبیه شده و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا، به صورت مجزا و با اندازه‌ای مشابه با پاور در قسمت چپ جای گرفته‌اند.

samsung galaxy s6 10

samsung galaxy s6 7

بخش پایینی به شکل عجیبی مشابه با آی‌فون ۶ است. اسپیکر، محل اتصال شارژر و ورودی هدفون بیش از همه خودنمایی می‌کند و یک میکروفن کوچک همچون بخش بالایی، در اینجا دیده می‌شود.

samsung galaxy s6 27

در بالا به جز میکروفن، درگاه مادون قرمز هم حضور دارد. در پایین نمایشگر، کلید مستطیلی با لبه‌های منحنی در میان دو دکمه لمسی بازگشت و مالتی تسکینگ دیده می‌شود. کلید بزرگ وسطی، دروازه امنیتی دستگاه هم به حساب می‌آید که این بار نیازی به کشیدن انگشت برای ورود ندارد و همچون آی‌فون، تنها کافی‌ست که انگشت خود را بر روی آن قرار دهید.

samsung galaxy s6 12

samsung galaxy s6 13 samsung galaxy s6 14

تا اینجا همه چیز خیلی خوب به نظر می‌رسد اما با برگرداندن گوشی، با منظره دهشتناکی رو به رو می‌شوید! البته نگران نباشید، شیشه گوشی شما نشکسته است، اما لنز بر آمده دوربین به قدری از حدقه بیرون زده است، که اگر تا دیروز کسی بر اندازه آن در آی‌فون ۶ ایراد می‌گرفت، این بار با دیدن شرایط در S6، محصول اپل را بر فرق سر خواهد گذاشت! لنز دوربین به طرز عجیبی بر آمده ست و به قدری بزرگ شده که سامسونگ تصمیم گرفته به عنوان یک بخش مجزا، برایش شخصیتی هم در نظر بگیرد و لبه‌های دورش را به نوعی هماهنگ با دستگاه طراحی کند. حتی برای آنکه مطمئن شود شما به این لنز توجه کرده‌اید، یک نوار نقره‌ای را هم بر رویش گذاشته تا به خوبی بفهمید اگر پروژه صفر باعث تغییرات بسیار زیاد در چهره گلکسی S6 شده، اما به طور حتم عدد صفر آن در چهره همین لنز دوربین نقش بسته است!

samsung galaxy s6 11

سامسونگ در سمت راست و چپ گوشی خود، یک نوار با تو رفتگی کم و لبه‌های گرد نیز ایجاد کرده که وجودش چندان ضروری به نظر نمی‌رسید. به شخصه اعتقاد دارم سامسونگ این کار را تنها برای ایجاد تفاوت با محصول اپل انجام داده، چرا که اگر می‌خواست حاشیه دور را کاملا یک دست بسازد، شباهت عجیبی با سیب گاز زده ششم پیدا می‌کرد.

samsung galaxy s6 8

در کل طراحی S6 را بایستی یک انقلاب در رده محبوب S این کمپانی دانست، جایی که فلز و شیشه سرانجام وارد شد و نتیجه هم یک کالا با احساس لوکس بودن، استحکام بالاتر و مهم‌تر از همه، قرار گرفتن در میان تاپ‌ترین‌های بازار است. شاید این طراحی محدودیت‌هایی همچون عدم دسترسی به باتری را به وجود آورده و یا حتی بهانه‌ای برای عدم ضد آب شدن گوشی شده باشد (به این دلیل بهانه چون محصولات سونی با همین ساختار، ضد آب هستند) اما به طور کل می‌تواند نقطه‌ای برای شلیک دوباره این رده پرطرفدار در قلب کاربران باشد،‌ اگرچه امکان دارد برآمدگی لنز گوشی باعث شود برخی از این پرتاب‌ها به خطا برود!

نمایشگر: پیکسل تا بی‌نهایت!

این روزها دیگر اکثر کاربران فهمیده‌اند که اضافه شدن پیکسل‌ها بیش از یک حد مشخص، تاثیر چندانی بر روی کیفیت نمایشگر ندارد اما چه می‌شود کرد، رقابت است دیگر، رقابت! سازندگان هم برای آنکه حداقل در تئوری از رقبا عقب نیفتند، چاره‌ای در هم نوا شدن با این موسیقی بی‌کلام ندارند (اگرچه اچ‌تی‌سی وان ام۹ نشد). در اینجا هم سامسونگ سرانجام از فول اچ‌دی به QHD برای نمایشگر ۵.۱ اینچی خود کوچ کرد تا چگالی پیکسلی را از ۴۳۲ در S5 به ۵۷۷ در S6 ارتقا داده باشد. فناوری مورد استفاده همچنان Super AMOLED دوست داشتنی است و دیگر نیازی به گفتن این مورد هم نیست که کیفیت در چهره S6 غوغا می‌کند! ضمن اینکه نسخه چهارم از شیشه مقاوم گوریلا، وظیفه حفاظت از آن را بر عهده دارد.

samsung galaxy s6 25

برای آنکه شما هم در چند و چون این کیفیت بیشتر قرار بگیرید، از سه شرکت کننده قدر دعوت کردیم تا چهره زیبای محصول خودشان را در کنار S6 به نمایش بگذارند و شما خودتان مقایسه کنید که کیفیت کدام یک را بیشتر می‌پسندید. آی‌فون ۶، ال‌جی G3 و اچ‌تی‌سی وان M9 محصولاتی هستند که اتفاقا همگی سایز نمایشگر و وضوح تصویری متفاوت با یکدیگر داشته و به همین خاطر گزینه‌های جالبی برای مقایسه به نظر می‌رسند! مقایسه‌ها هم به ترتیب هیکل انجام شده‌اند! دو تصویر نخست در کنار آی‌فون ۶، سپس وان M9‌ و در آخر G3.

samsung galaxy s6 33 samsung galaxy s6 32 samsung galaxy s6 31 samsung galaxy s6 30 samsung galaxy s6 29 samsung galaxy s6 28

سخت‌افزار: خداحافظ اسنپدراگون

چند سالی است که به عرضه دو نسخه گوناگون از گلکسی S و همچنین نوت عادت کرده‌ایم. جایی که پردازنده‌های اسنپدراگون برای عرضه بین المللی و چیپست اگزینوس به منظور عرضه در برخی از نقاط منتخب سامسونگ (همچون کشور ما) انتخاب می‌شدند. اما این بار سامسونگ تصمیم گرفت تا فقط از چیپست انحصاری‌اش یعنی اگزینوس استفاده کند و عطای اسنپدراگون را به لقای خودش ببخشد. البته داغ شدن این چیپست هم بهانه خوبی برای سامسونگ شد تا حداقل در این پرچمدار تازه‌اش، نامی از این اژدهای مشهور را نبینیم.

حال نگاه کنیم که سامسونگ برای S6 چه کرده است. اگزینوس ۷۴۲۰ نام چیپست ۶۴ بیتی با فناوری ساخت ۱۴ نانومتری سامسونگ است که اتفاقا از نظر تعداد هسته، شباهت بسیار زیادی به اسنپدراگون ۸۱۰ دارد. چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز در کنار چهار هسته کورتکس A57‌ که حداکثر فرکانس کاری آن‌ها به ۲.۱ گیگاهرتز می‌رسد، قلب تپنده دستگاه لقب گرفته‌اند. وظیفه پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده Mali-T760 گذاشته شده است و ۳ گیگابایت رم آن هم از نوع LPDDR4 به سرعت پردازش‌ها کمک می‌کند.

برای آنکه بهتر در چند و چون عملکرد دستگاه و مقایسه آن با مدل‌های قدرتمند بازار قرار بگیریم، گوشی را وارد آزمایشگاه خود کردیم تا ببینیم چه عملکردی دارد.

در آزمون نخست که همیشه از گوشی‌ها می‌گیریم، به سراغ بنچمارک پی رفتیم. گلکسی S6‌ در همین مرحله ثابت کرد که با یک غول سخت‌افزاری طرف هستیم. کسب رقم ۹۴ میلی‌ثانیه در محاسبه عدد پی، بهترین رقمی هست که تا به امروز در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان به ثبت رسیده است.

samsung galaxy s6 20

پس از آن به سراغ Quadrant Professional رفتیم که نتایج آن در قیاس با رقبا را در پایین مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید گزینه‌ها را از بالای نمودار عوض کنید.

در آزمون انتوتو، نسخه ۴، امتیاز ۴۱۴۶۲ به دست آمد. دلیل استفاده از این نسخه به خاطر مقایسه با مدل‌های قبلی است که از همین ورژن استفاده شده بود. samsung galaxy s6 19

برنامه Geekbench 3 به عملکرد هسته‌ها در حالت تک و مالتی می‌پردازد که رقم‌های ۱۳۱۷ و ۴۰۸۶ برای اس۶ ثبت شد. مقایسه امتیاز گوشی را با رقبا در نمودار زیر ببینید.

samsung galaxy s6 21

آزمون JBench مخصوص به سنجش عملکرد گوشی در تست جاوا است که امتیاز ۱۵۰۶۲۷ برای S6 را در کل می‌توان مناسب ارزیابی کرد، اگرچه بهترین نیست! samsung galaxy s6 23 پس از آن به سراغ Vellamo رفتیم که تست‌های بسیار گوناگونی را بر روی گوشی انجام می‌دهد. هر دو آزمون HTML5‌ و Metal را هم انجام دادیم که نتایج را در ادامه مشاهده می‌کنید. samsung galaxy s6 24

پایان بخش آزمون‌های ما،Bonsai‌ بود که بیشتر از هر چیزی بر روی واحد گرافیکی تمرکز دارد و امتیاز ۴۱۹۱ نمره قبولی برای Mali T760MP  است.

samsung galaxy s6 22

دوربین: یک عکاس بی‌نظیر!

به شخصه همیشه دوربین‌هایی که بر روی سری S گلکسی سامسونگ نصب شده است را می‌پسندم. در واقع کیفیت این دوربین‌ها از همان نخستین S تولیدی، نسبت به هم‌رده‌های خود یکی از بهترین‌ها بوده است. حالا نوبت به S6 رسیده که از لحظه نخست کار با آن، فهمیدم که با یکی از بهترین‌های تاریخ عکاسی با موبایل طرف هستم. سرعت عالی، کیفیت دوست داشتنی، نویز کم و شارپنس بالا، همگی نشان می‌داد که به گلکسی S6 می‌توان به عنوان یک دوربین مطمئن اعتماد نمود. فقط در این بین برایم سوال است که چرا سامسونگ از دو دیودنوری بهره نمی‌گیرد و همچنان بر یکی از آن‌ها اکتفا می‌کند، درست مانند سونی برای پرچمدارانش.

دوربین جلویی که دیگر مشهور به سلفی شده است، مدلی ۵ مگاپیکسلی و واید بوده و نسبت به رقبا، فضای بیشتری را در اختیار کاربرش قرار می‌دهد، امری که در گرفتن تصاویر خویش انداز (فارسی سلفی!) بسیار حیاتی است. به کمک سنسور ضربان قلب نیز به خوبی می‌توانید تصاویر زیاد و سریعی را بدون لغزش گوشی بگیرید.

samsung galaxy s6 35

دوربین اصلی S6، مانند گلکسی نوت ۴ است. سنسور سونی IMX240 در مرکز قرار گرفته اما این بار میزان گشودگی دیافراگم f/1.9 است. همین امر سبب می‌شود تا میزان نور ورودی به دوربین افزایش یافته و تاثیر به سزایی بر روی کیفیت پایانی کار بگذارد. همچنین کارایی دوربین از نظر نرم‌افزاری نسبت به نوت ۴ تا حد زیادی بهبود یافته و همین دو عامل سبب می‌شود تا دوربینی که بر روی نوت ۴ هم یکی از برترین‌ها بود، این بار تبدیل به یکی از خاص‌ترین و شاید هم بهترین دوربین‌های موبایل دنیا شود.

اینترفیس دوربین در حالت کلی بسیار گویا و در عین حال ساده است. البته ممکن است در ابتدای استفاده (به خصوص اگر سامسونگی نبودید)‌کمی گیج شوید، اما خیلی سریع به کارکرد منوها عادت کرده و مانند محصولی همچون M9 تا مدت‌ها دچار اشتباه در استفاده از گزینه‌های منو نخواهید بود.

برای آنکه شما نیز در جریان کیفیت این شاهکار سامسونگ قرار بگیرید، تصاویر زیر را برایتان شکار کردیم.

samsung galaxy s6 4 samsung galaxy s6 6 samsung galaxy s6 2 samsung galaxy s6 5 samsung galaxy s6 1 samsung galaxy s6 3

در بخش فیلم‌برداری، گزینه‌های زیادی در انتخاب وضوح تصویر پیش روی شما قرار دارد. نکته جالب، استفاده از رزولوشن QHD است، وضوحی که درست با میزان پیکسل‌های نمایشگر برابر بوده و اگر به دنبال تماشای کلیپ‌ها بر روی خود گوشی هستید، گزینه مناسبی است. البته بسیاری از افکت‌های تصویری همچون فوکوس انتخابی در حالت 4K و QHD و حتی فول اچ‌دی ۶۰ فریم فعال نیست. ابتدا ۱ دقیقه در حالت 4K فیلم گرفتیم که حجم آن ۳۴۶ مگابایت شد، ضبط صدای قوی و در نور کم هم میزان نویز تصاویر پایین بود. البته کمی سرعت بالانس نوری کم به نظر می‌رسید. در حالت دوم از فول اچ‌دی ۶۰ فریم استفاده کردیم و ۱ دقیقه فیلم‌برداری ما ۱۲۵ مگابایت شد. به شخصه کیفیت کلیپ را در این حالت بیشتر پسندیدم، رنگ‌ها توازن بهتری داشتند و میزان فریم‌ها به قدری خوب و روان است که حتی در حالت حرکت سریع دوربین نیز افت فریمی مشاهده نمی‌کنید.

پخش چند رسانه‌ای: لذت ببر!

اگر بخواهیم به ۳ فاکتور تصویر، صدا و پلیر در پخش چند رسانه‌ای امتیاز دهیم، به طور حتم تصویر بیشترین سهم را خواهد داشت؛ قسمتی که S6 با سربلندی تمام از آن بیرون آمده و به قدری کیفیت دارد که اشک شوق را از چشمان‌تان جاری می‌سازد! صدا دومین قسمت است که از ۰.۸ وات در S5 به ۱.۲ وات افزایش داشته و با توجه به جای‌گیری در کناره گوشی (در S5 پشت دستگاه قرار داشت)،‌ حجم بیشتری را به گوش شما خواهد رساند.

samsung galaxy s6 26

اگرچه امکان قرارگیری انگشت دست بر روی آن وجود دارد و در کل در این قسمت تنها نمره قبولی (اون هم ناپلئونی) را دریافت می‌کند. البته در هدفون‌ها با امتیاز بالایی قبول می‌شود. پلیر سامسونگ را بایستی یکی از بهترین‌ها دانست و شاید تنها ضعفش، در عدم پشتیبانی از کاراکترهای فارسی برای زیرنویس باشد و در کل رابط کاربری بسیار خوب با گستره وسیعی از کدک‌های مورد پشتیبانی دارد.

باتری: همه چیز میلی‌آمپر نیست!

به طور معمول عادت داریم که پرچمدار جدید یک کمپانی را با میلی‌آمپر بیشتری در باتری ببینیم، حتی اگر این میزان در حد ۳۰ و ۴۰ میلی‌آمپر باشد! اما این بار در S6 شاهد رویه برعکس بودیم تا هزینه باریک شدن S6، کم شدن میلی‌آمپر باشد، آن هم نه به اندازه ۳۰ و ۴۰ میلی‌آمپر، بلکه در حد ۲۵۰ میلی‌آمپر که آن را می‌توان در بین پرچمداران امروزی یک رکورد هم تلقی کرد، البته از نوع معکوس!

samsung galaxy s6 18

اندازه نمایشگر نسبت به S5 تغییر نکرده ولی تعداد پیکسل‌ها در حدود ۸۰ درصد بیشتر شده و فرکانس هسته‌ها نیز بالاتر رفته است. البته تمام این‌ها دلیل بر ضعیف‌تر شدن S6 نیست. اندروید نسخه ۵ ادعای زیادی در بهینه سازی مصرف دارد، پردازنده جدید سامسونگ ۶۴ بیتی بوده و از فناوری ۱۴ نانومتری در ساخت استفاده می‌کند و سامسونگ تلاش زیادی کرده تا با ایجاد توازن در مصرف، کم شدن میلی‌آمپر را تا حد امکان جبران کرده و حتی در برخی موارد بهتر نیز شود! بر طبق آزمون‌های به عمل آمده بر روی S6، این گوشی بیش از ۱۲ ساعت می‌تواند به پخش ویدئو بپردازد و بالای ۱۰ ساعت در وب‌گردی دوام آورد که این ارقام از S5 هم بهتر است. اما زمان مکالمه سقوطی آزاد داشته و از ۲۷ ساعت به ۱۹ ساعت کاهش یافته است و در مصرف عادی و روزانه، نسبت به برادر قبلی خودش بیش از ۱۰ درصد کمبود توان را نشان می‌دهد. البته، نگران نباشید زیرا هنوز S6 در نتایج کلی از بسیاری از مدل‌های بازار جلوتر است و در کل می‌توان عملکرد آن را متوسط رو به بالا دانست. اما اگر سامسونگ حداقل همان میزان میلی‌آمپر قبلی را حفظ می‌کرد، به طور حتم با یکی از برترین پرچمداران بازار در بخش باتری نیز رو‌به‌رو می‌شدیم.

سایر امکانات: همچنان کاملم اما…!

اگر به رویه تولیدی محصولات سامسونگ در چند سال اخیر دقت کنیم، این کمپانی تلاش زیادی در گنجاندن انواع و اقسام امکانات ریز و درشت در محصولاتش داشت. چه زمانی که با قابلیت‌ّهایی چون Smart Stay تلاش می‌کرد تا شما را مجذوب گلکسی S4 کند و چه هنگامی‌که با استفاده از سنسور اثر انگشت و قابلیت ضد آب که به گمان بسیاری، از اپل و سونی به عاریه گرفته بود در کنار سنسور تشخیص ضربان قلب، سعی کرد تا با S5، دستگاهی کامل را وارد بازار نماید. اما ظاهرا سامسونگ متوجه شد که بسیاری از این قابلیت‌ها بیشتر از آنکه کاربردی باشند، تنها جنبه تزئینی دارند و کاربران نیز پس از مدتی، دیگر با آن شوق اولیه به این بخش‌ها نگاه نمی‌کردند و به دنبال آن قسمت‌های سودمند بودند. ظاهرا سامسونگ هم تصمیم گرفت که امسال به جای افزایش این کاربردها، به توسعه آن‌ها بپردازد و در اولین قدم، از سنسور اثر انگشتی بهره گرفت که دیگر نیازی نبود تا انگشت خودتان را بر روی آن حرکت دهید و همچون آی‌فون، فقط نیاز به گذاشتنش بر روی سنسور داشته و عملکرد کاملا بهبود یافته‌ای دارد. سنسور ضربان قلب همچون گلکسی نوت ۴ در پشت، برای گرفتن عکس‌های سلفی هم استفاده می‌شود و مادون قرمز در بالا جهت کنترل لوازم خانگی اطرافتان سودمند است.

samsung galaxy s6 15

اما ظاهرا همه چیز رو به جلو نبوده و سامسونگ برای اولین بار در این سری از محصولاتش تصمیم گرفت تا با کارت حافظه جانبی وداعی دوستانه داشته باشد! اما خب این امر می‌تواند به قهر برخی از کاربران منجر شود،‌ حتی اگر با سه حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه شود، سیاستی که پیشتاز آن را در این قسمت بایستی اپل دانست. از سوی دیگر، S6 ضد آب نیست و هیچ لایسنس IP ندارد و برای همین باید نگران هوای ابری باشید!

یکی از قابلیت‌های کاربردی گلکسی S6، توانایی شارژ بسیار سریع آن است که با تنها ده دقیقه اتصال کابل شارژ، به اندازه دیدن یک فیلم به شما توان می‌دهد و با ۸۰ دقیقه به صورت کامل پر می‌شود، ضمن اینکه از توانایی شارژ بدون سیم هم پشتیبانی می‌کند.

سیستم پرداخت سامسونگ Pay که پس از اپل Pay عرضه شد، نشان می‌دهد که این کمپانی هم به دنبال پر رنگ ساختن نقش گوشی‌هایش در تراکنش‌های مالی است، امری که به نظر می‌رسد تسهیل کننده در مبادلات مالی کاربران بوده و در آینده نزدیک، بسیاری از ما نیز از آن بهره خواهیم گرفت.

سخن پایانی

بایستی گلکسی S6 را نسبت به اسلاف خویش بسیار متمایز دانست، چرا که اصرار بر تکرار یک رویه مشابه پس از گلکسی S3‌ تا S5 به مذاق بسیاری از خریداران خوش نیامده و سامسونگ نتوانسته بود که شخصیت مقتدرش را برای سری S حفظ کند و برای همین تصمیم گرفت تا هرچه زودتر پنیرش را در این بخش عوض کرده و با حرکتی صحیح، پروژه صفر را استارت زد. پروژه‌ای که می‌تواند تا بی‌نهایت برای این کمپانی سود و اعتبار بیاورد و نشان دهد که اصرار بر روی یک ساختار تکراری، هرچقدر هم که خودتان بر درستی آن اصرار داشته باشید، دلیل بر پیروزی‌تان نخواهد شد؛ باشد که سایرین نیز درس بگیرند!

samsung galaxy s6 16

مشخصات کامل گلکسی S6

55 در مورد “بررسی سامسونگ گلکسی اس۶ (S6): از صفر تا بی‌نهایت!”

  1. با سلام اگر لطف کنید بفرمایید که اندروید آن قابل ارتقا است یا خیر و اگر ارتقا پذیر تا چه ورژنی ؟ با تشکر فراوان

  2. دوستان من یکسالی هس ک گوشی s6 دارم،میخام بفروشم اس۸ بگیرم،هرکی خواست در خدمتم،گوشی بدون خط وخشه

  3. اقای گلکار .من میخوام این گوشی رو بخرم و با توجه ب اینکه برا سال پیش هستش و اندروید پنج داره ایا ب مشکل بر میخورم. و ایا برا این گوشی اپدیت اندروید اومده. یا نه.؟؟ با تشکر لطف کنید سریعتر جوابم رو بدهید

    1. جناب شما اگر الان این گوشی رو بخرید اندرویدش ۶ است تا چند ماه دیگه هم که اندروید ۷ میاد پس نگران نباشید بخرید

  4. سلام من تازه این گوشیو خریدم باتری زود خالی میشه
    دوبار دوتا اپدیت ۸۰ مگی انجام دادم وی بار هم هم factory reset کردم
    درست نشد اندروید هم ۶ است
    خواهشا کمک کنید

  5. سلام دوستان اس شیشی
    من اس ۶دارم واقعیتش اینه عاشق همین برآمدگی لنزشم..خیلیم ازگوشیم راضی ام

  6. سلام.
    من این گوشی رو حدودا دو هفته پیش خریدم.
    واقعا بی نظیر هست!
    تنها و تنها و تنها عیبی که داره:خیلی زود کثیف میشه(اثر انگشت رو جذب میکنه)
    البته مدل ادج رو گرفتم رنگ گلد و حاضر نیستم با صد هزار آیفون ۶+ عوضش کنم.
    ظرف دو هفته حافظه رو پر پر(۶۴گیگ)کردم و اصلا مکس هم نمیزنه.
    دو سه روز پیش هم اندرویدش رو شیشو صفرو یک کردم.
    واقعا ده دقیقه میزنیش شارژ ۴ ساعت بهت کار میده کمتر از دو ساعت طول میکشه باطری پر بشه و دو روز کارتو راه میندازه.
    اکثر گوشی فروشی هایی که اپل میگرفتن دست حالا اینو دست میگیرن.
    اس۷ هم که قابلیت تبدیل به کنترل رو نداره ولی این و اس۵ دارن.
    البته قبل این اس۵ داشتم اونم بی همتا بود.
    بی نهایت از این گوشی راضی هستم و اصلا دوست ندارم یک لحظه بهش مهلت بدم و از وقتی که شارژش پر بشه تا خالی بشه باهاش یکسر کار میکنم.
    الانم دارم با خودش نظر میدم
    به قول ما لورها سقه سرت سامسونگ(دوست دارم سامسونگ).

  7. با سلام.ببخشید من گوشی s6 رو دو ماه خریدم وبدون قاب دارم کار میکنم باهاش.این گوشی داغ میکنه…..نمیدونم چی کار کنم دوستام میگن cpu از کار افتاده اما من میترسم ببرم بدم درست کنن چون پلمپش رو باز میشه ..من نمیدونم چیکار کنم ترو خدا کمکم کنید جوابتون رو به ایمیلم بفرستید.hjwad739@gmail.com خدا خیرتون بده جواب درستی بهم بدید لطفا.

  8. همه تعریف و تمجید ها از هر برند یا منفعت نماینده فروش ان برند در ایران است یا نظرات کاربران اماتور و از همه چیز بی خبر . از سه سال پیش تا الان تمامی مدلها از تمام برند ها را استفاده کردم .متوجه شدم کامل وجود ندارد . یه گوشی میخری که فقط نمیشه باهاش کره ماه رفت . اونوقت این گوشی ساده ترین چیزش از مدل قبلی پایینتره این یعنی سیاست فروش.شما رو ترغیب میکنن به خرید مدل بالاتر .دلمون خوشه هر روز دنبال مدل بالاتریم بعد میبینیم این داره اون نداره این اون داره این نداره ——- خلاصه من هم گرفتار این بازی ها بودم اول که اینجا زیر ساخت تکنولوجی نداره دوم برا ما ۱۱۰۰ هم
    از سرمون زیاد بود….مهدی اصف کارشناس ارشد الکترونیک .مخابرات

  9. سلام ، یه سوال این درسته که اس 6 بر خلاف بنچمارک های خوبش مدریت ضعیف رم داره که همین مشکل باعث ایجاد لگ های نسب بدی حتی در بازی ها میشه آیا این اتفاق در g4 هم وجود داره ؟؟

  10. سلام ..ببخشید یه سوال داشتم من به شخصه بین g4 و s6 برای خرید موندم ..دوربین سلفی برام خیلی مهمه ..میخواستم بدونم دوربین سلفی کدوم بهتره با توجه به این که اس6 ، 5 مگاپیکسل و f1.9 و دوربین جی 4 ، 8 مگاپیکسل و f2.0 است ..در کل در تمامی شرایط کادام دوربین سلفی بهتری داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا منو راهنمایی کنید …..!!!!!!
    ممنون

  11. سلام اقای گل کار.من خیلی درمورد مشکل باتری این موبایل شنیدم.اینکه قابل تعویض نیست یا سریع شارژ خالی میکنه مشکل سازه؟! از این موبایل واقعا خوشم اومده ولی این مشکلی که میگن باعث شده تردید کنم.چون میترسم بعد از یه مدت به خاطر باتری و این داستانا پشیمون شم.به نظرتون چکار کنم؟ میشه کلا درمورد باتریش هم توضیح بدید؟نگرانیم فقط همینه اگه میشه کمکم کنید.ممنونم
    یه سوال دیگه.ایفون بهتره یا سامسونگ؟!! ایفون 5c یا گلکسی s6؟

    1. پیمان گل‌کار

      گلکسی S6 از محصولی چون آی‌فون 5c که بسیار سرتر است و به نوعی حتی قابل مقایسه هم نیستند.
      برای باتری، به طور معمول این مشکل وجود ندارد و در حال حاضر، باتری اکثر گوشی‌های پرچم‌دار غیر قابل دسترس است اما در نمایندگی‌ها، می‌توانند به راحتی آن را عوض کنند.

      1. خیلی خیلی ممنونم از راهنماییتون.
        تصمیم گرفتم s6 edge بگیرم.به نظرتون تا ماه دیگه چقدر افت میکنه قیمتش؟!

  12. آقای گلکار سلام، من می خوام یه گوشی یا یه تبلت اندرویدی رو تا 1-2 ماه آینده بگیرم، من چون برنامه نویسم هم یه سخت افزار می خوام که تا 3.5 سال جوابگوم باشه و هم یه گوشی که تا 3 سال آپدیت شه:
    به نظرتون گلکسی اس 6 اج بهتره، یا نوت 4 یا جی 4؟

    1. پیمان گل‌کار

      G4 که هنوز نیومده! در حال حاضر و با توجه به قیمت‌ها، نوت ۴ گوشی خوبی است و در کل محصولی هست که بیزینسی‌تره!

      1. ممنون از پاسختون، اگه عامل قیمت رو در نظرنگیریم، بازم نوت 4 بهتره یا اس6 اج؟
        از نظر قدرت سخت افزاری کدوم بهتره؟

        1. پیمان گل‌کار

          این مورد رو باید شرکت سازنده پاسخ بده! اما الان اگر نگاهی به مدلی چون S3 یا نوت اول داشته باشید، اندروید جدید را نمی‌گیرند، پس نبایستی تا ۳ سال انتظار دریافت همه آپدیت‌ها را داشته باشید. نرمال این امر، ۲ سال است

        2. پیمان گل‌کار

          در این بخش، به طور معمول سامسونگ یکی از خوب‌هاست. اما خب واقعا هیچ‌کدام به پای همان گوگل نمی‌رسند

    2. آقا پیمان می خوام برم همین اس 6 اج رو بگیرم،
      به نظرتون از نظر باتری راضی کننده هست؟
      تا چند سال برنامه های سنگین رو هم اجرا می کنه؟
      دوربینش یه بر آمدگی داره، ایا سامسونگ برای محافظت ازش کاری کرده یا ممکنه اسیب ببینه؟

      بعد اگه یه قاب یا یه کیف بگیرم طراحی گوشی را تحت شعاع خودش قرار میده؟قابی چیزی بگیرم بهتره یا نه؟

      1. پیمان گل‌کار

        اگر با قیمتش مشکلی ندارید، در کل گوشی بسیار خوب و خاصی هست
        به زودی بررسی تخصصیش در سایت قرار می‌گیره

  13. فکر کنم حالا که تو بعضی از زمینه ها از اپل الگو برداری شده ، قیمت این گوشی هم از آیفون ها الگو برداری بشه ، با این حساب حداقل با قیمت بالای 2/5 میلیون در ابتدای فروشش همراه باشید .
    راستی وقتی به قسمت جلویی گوشی از بالا نگاه می کنیم به خصوص رنگ سفیدش شباهت زیادی با قسمت جلویی گلکسی s3 از بالا داره !

  14. از کی تا حالا گفتن واقعیت ها شده تعصب!!
    مزایا کاملاً برجسته شد و معایب با شجاعت عنوان!
    لطفاً شما بی طرف باشید هیچ محصولی کاملا نیست!!

  15. سلام
    واقعا دمتون گرم …
    در سایت های دیگر بررسی هایی رو خوندم .
    اما فقط بررسی در ای تی رسان رو دوست داشتم .
    چون علاوه بر بررسی با گوشی پرچمدار مقایسه شده بود …
    دمتون گگگگگگگگگگگگگگرم

  16. بررسی بیطرفانه و خیلی خوبی بود.
    سامسونگ دیر از خواب بیدار شد زمانی که دیگه رقیباش اجازه یکه تازی رو بهش نمیدن.

  17. واقعا این گوشی فوق العادس.
    سامسونگ در اس6 بهتر از اچ تی سی کار کرد.
    شک نکنید بهترین دوربین و صفحه نمایش از انشه.
    در مورد طراحی هم اپل فعلا با سامسونگ روابط دوستانه ای برقرار کرده و فعلا اپل از سامسونگ از این بابت شکایتی نخواهد کرد.

  18. میخاستم توی این سایت عضو شوم اما بعد از دیدن اینهمه نطرات سرشار از تعصب که معلومه یا فن اپل هستن یا سونی منصرف شدم چون اینقدر حرفای متعصبانه و دور از عقلی میزنن که ادم میل و رغبتش رو واسه عضو شدن از دست میده ,همه جا شده مملو از ترولهایی که ففط با تعصب حرف میزن و چیزی حالی شون نیست

  19. احمد گلکار

    پیمان جان ای کاش توی مقایسه صفحه نمایش ها از سونی زی 3 هوهم استفاده میکردین
    اونم کم غولی نیست توی نمایش تصویر با اون همه فناوری تصویری که سونی توش بکار برده
    هرچی نباشه سونی یکی از سردمدار یا شاید تولید کننده بهترین صفحه نمایش و تلویزیون هست توی جهان

  20. بررسی بسیار زیبایی بود .
    اما اس6 اونقدرها هم که میگید متفاوت بود نیست !
    سامسونگ رگ خواب مردم دستشه و با تبلیغات هوشمندانه تغییرات جزئی رو چنان جلوه میده که بهترین بهترین هاست !
    اس6 از پایین شباهت عجیبی به آیفون 6 داره از روبرو هیچ تفاوتی با اس5 مدل قبلی خود نداره و فقط جنس بدنه فلزی شده ! اون هم به قیمت از دست دادن ضد آب بودن و برداشتن کارت حافظه !!!
    نمونه عکس از اس5 و اس6 در یک نگاه
    http://8pic.ir/images/nq3hpgjc9e9deoeqjwmf.jpg
    این همه دم از تفاوت زده شد اما آیا این همون مدل قبلی نیست که جنسش فلزی شد ؟؟!!!
    در مورد مقایسه صفحه نمایش هم چیز خاصی برای گفتن در برابر رقبا اون هم با QHD نداشت
    رنگ پریدیگی در زاویه ی دید در این عکس کاملا مشهوده
    http://itresan.com/wp-content/uploads/2015/04/samsung-galaxy-s6-28.jpg

    http://itresan.com/wp-content/uploads/2015/04/samsung-galaxy-s6-30.jpg

  21. سهیل اسکندری

    متاسف. برای آقای گلکار.
    به نظر من در کشور ایران تعداد زیادی از برند کم نظیر و باتجربه سامسونگ بدشان میاد. اما در کشور های لوکس مثل آمریکا و فرانسه و برزیل و کل کشور های دنیا به جز ایران سامسونگ طرفدار های بسیار زیادی داره.
    ایرانی ها سعی می کنند به زور از سامسونگ عیب بگیرند درصورت که شاید عیب های محصولات سامسونگ یک میلیارد ام عیب های بعضی ایرانی های حسود نباشد.
    موقعی که اپل از اچ تی سی تقلید کرد و آون خط های نه چندان جالب رو برای پرچمدار گذاشت که هیچکس نگفت. اما خیلی خوب زود عیب های بیهوده سامسونگ رو میگیرید.
    متاسفم

    1. دوست عزیز با اینکه من از سامسونگ متنفرم اما واقعا اس 6 یه محصول عالیه البته این محصول حتما یه نقص هایی داره بی نقصی وجود نداره تو این دنیا جز خدا
      طراحیش اصلا با گوشیای مثل ام9 و یا زد 3 ویا ایفون 6 قابل قیاس نیست بخصوص لنز دو و نیم میلیمتر بیرون زدش/طراحی دوربینش هم بماند که به بدترین شکل ممکن طراحی شده

      ساپورت نکردن میکرو اس دی هم خیلی بده باید پول خیلی زیادیو به ازای 32 گیگ حافظه بیشتر پرداخت کرد

      نداشتن اسپیکر های استریو هم یکی دیگه از نقاط ضعفشه/رایدو هم نداره

      اما در کل محصول بسیار عالی ای هست
      من خودم ام9 رو ترجیح میدم ولی اس 6 هم محصول بسیار خوبیه

      اتفاقا بنظر من توی این بررسی خیلی هوای سامسونگ رو داشتن عاقای گلکار

      1. دوست عزیز نداشتن میکرو اس دی بخاطر رم جدید سامسونگه که به نسبت رم سایر گوشی ها 2.7 برابر سرعت داره و اگه میکرو اس دی بهش اضافه بشه سرعتش تا حد میکرو اس دی افت میکنه
        اطلاعاتتون رو بیشتر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH