مایکروسافت از پلتفرم خود به‌جای سرویس گوگل در ویندوز ۱۰ بهره خواهد برد

x-bodyمایکروسافت چندی پیش در خلال کنفرانس سالانه Build 2015 اعلام کرد که ویندوز ۱۰ موبایل از اپلیکیشن‌های اندروید نیز پشتیبانی خواهد کرد، اما جزئیات کمی از چگونگی ارایه اپلیکیشن‌های توسعه دهنگان برای کاربران ویندوز ۱۰ موبایل منتشر نمود.

در یک مصاحبه که توسط TechRadar انجام شده، Microsoft’s Kevin Gallo پرده از روش انجام این کار برداشت و مشخص کرد که اپلیکیشن‌های اندرویدی چگونه در گوشی‌های هوشمندی که از ویندوز ۱۰ موبایل بهره می‌برند، کار خواهند کرد و منظور دقیق از اینکه توسعه دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را برای ویندوز پورت کنند نیز مشخص شد.

اول اینکه کاربران ویندوزفونی می‌توانند اینگونه اپلیکیشن‌های اندرویدی را به‌جای فروشگاه گوگل پلی، از ویندوزفون استور دانلود نمایند. همچنین این اپلیکیشن‌ها کلا از پلتفرم Google Play Services استفاده نخواهند کرد، بنابراین توسعه دهندگان باید به سرویس‌های دیگری مانند Microsoft Ads مهاجرت نمایند تا هنگام اجرای آن‌ها در گوشی‌های ویندوزفونی، از سرویس مایکروسافت استفاده شود.

پورت کردن یک اپلیکیشن اندرویدی برای ویندوزفون تنها نیازمند این است که توسعه دهنده، به‌جای استفاده از Play Services از سرویس جایگزین مایکروسافت استفاده نماید، بنابراین تغییراتی که باید انجام دهد تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود.

علاوه بر این، Microsoft Services به پروژه Astoria نیز اضافه خواهد شد که به معنای جایگزینی برای Google Services است. در پایان هم توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا از سرویس نقشه‌های بینگ به جای نقشه‌های گوگل، و از Xbox Live بجای Play Games و نیز Windows Notifications بجای Android Push بهره ببرند.

درهرحال، برخی از اپلیکیشن‌ها که به Google Services بسیار وابسته هستند، در ویندوزفون نیز به‌خوبی کار خواهند کرد. بر اساس گفته آقای Gallo، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی اندروید، در پلفترم ویندوز ۱۰ موبایل با مشکلاتی مواجه خواهند بود، اما در نهایت این بخش نیز کارایی خواهد داشت.

اپلیکیشن‌های اندرویدی پورت شده از نظر عملکرد و میزان مصرف باتری، بهتر عمل می‌کنند

در نهایت زمانی‌که ویندوز ۱۰ موبایل رونمایی شود، کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های اندرویدی مورد نظر خود را در این سیستم‌ عامل هم اجرا کنند. مایکروسافت نیز قبلا تایید کرده که ویندوز ۱۰ موبایل شامل یک زیر سیستم اندرویدی است که احتمالا بر اساس نسخه ۴.۴ کیت‌کت کار می‌کند.

طبق اعلام Gallo، مایکروسافت بر این باور است که پروژه خالص اندروید (AOSP) دارای سازگاری بسیار خوبیست. وی همچنین توضیح داده که اپلیکیشن‌های اندرویدی در محفظه مخصوص به‌خود اجرا خواهد خواهند شد، دقیقا همانطور که یک اپلیکیشن گسترده (Universal App) اجرا می‌شود. بنابراین مایکروسافت از یک لایه نرم‌افزاری میانی برای ترجمه APIها بهره می‌برد اما اجرای اپلیکیشن‌ها بر اساس مدل امنیتی اپلیکیشن‌های ویندوزی خواهد بود.

به دلیل روش اجرای اپلیکیشن‌های پورت شده اندروید در سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل، این برنامه‌ها از نظر کارایی و عملکرد و نیز مصرف باتری بسیار بهتر از حالتی هستند که در خود اندروید اجرا می‌شوند. در ویندوز ۱۰ موبایل، اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه سیستم در حال اجرا باقی نمی‌مانند و با اعمال یکسری تغییرات دیگر، چنین عملکرد خوبی را خواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH