جگوار با استفاده از فناوری ناسا امواج مغزی رانندگان را مورد بررسی قرار می‌دهد

jaguar-mind-sense-640x366

بگذارید تا صادق باشیم؛ شما در هنگام رانندگی چقدر تمرکز دارید؟ قطعا بسیاری از ما اطمینان داریم که در حین رانندگی هیچگاه حواسمان ۱۰۰ درصد نمی‌تواند به جاده باشد و ممکن است در این شرایط به طور همزمان از تلفن‌های همراه خود استفاده کنیم، با سایر افراد حاضر در ماشین گفتگو نماییم و یا به رادیو و موسیقی گوش فرا دهیم. درهر حال، شرکت جگوار امیدوار است تا سیستم جدیدی را برای وسایل نقلیه تولیدی خود معرفی کند که قادر است سطوح تمرکز و حواس شما را مورد بررسی قرار دهد.

تکنولوژی اسکن امواج مغزی شامل سنسورهایی است که در فرمان خودرو جای می‌گیرد و در واقع بخشی از فناوری‌های ناسا بهشمار می‌آید. سنسورها قادر هستند تا امواج مغزی راننده را بخوانند و در صورتی که وی تمرکز کامل نداشته باشد یا حواسش پرت شده باشد، با هشدارهایی این موضوع را به اطلاع می‌رسانند. این هشدار می‌تواند به نحوی برنامه نویسی شود که با یک لرزش یا حتی یک پیام صوتی رادیویی راننده را آگاه کند.

البته این تکنولوژی صرفا بکار بردن چند سنسور در یک ماشین نیست. جگوار همچنین سنسورهایی را برای زیر نظر قرار دادن رانندگان تعبیه کرده‌ تا سطح استرس آن‌ها را بر اساس چهره‌شان بسنجد و زمانیکه استرسی کشف شد، یک موزیک آرام و مناسب پخش می‌شود که می‌تواند به افزایش آرامش و رفع تنش کمک کند. انتظار می‌رود این فناوری علاوه بر این موارد، نقش بسیار بیشتری را در خودروهای بدون راننده ایفا کند که در آینده شاهد حضور آ‌ن‌ها خواهیم بود.

جگوار همچنین در نظر دارد تا یک بخش برای سرگرمی را اضافه نماید که برای کار با آن‌ حتی نیازی به لمس صفحه نمایش نخواهید داشت و به طور خودکار قادر است آنچه شما در نظر دارید را تشخیص دهد. شرکت یاد شده علاوه بر این موارد در حال ساخت پدالی است که در صورت افزایش سرعت تا حد غیر مجاز، با هشدار لرزشی در خود، راننده را از این موضوع آگاه کند. این‌ها تکنولوژی‌های جدید و جذابی هستند که انتظار داریم در آینده در خودروهای مختلف شاهدشان باشیم ولی دقیقا مشخص نیست که چه زمان به صورت عمومی و در دسترس برای همگان قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH