این شیوه ارتباطی قدیمی سه برابر بیشتر از فیس‌بوک و وایبر کاربر دارد؟!

sms-h1

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که کدام روش بهترین راه برای دسترسی به شخصی است که کیلومترها از او فاصله دارید؟ شاید در جوامع غربی و پیشرفته اولین پاسخ، پیام دادن از طریق فیس‌بوک، وایبر، واتس اپ یا سایر اپلیکیشن‌های محبوب تلفن‌های هوشمند باشد که طبیعتا راه‌هایی سریع‌تر و صد البته اقتصادی‌تر هستند.

اما یک تحقیق جالب که توسط تیم تحقیقاتی ex-Nokia انجام شده است، نشان می‌دهد که هنوز هم پیام‌رسانی از طریق پیامک با تعداد کاربرانی حدود 5.4 میلیارد نفر محبوب‌ترین شیوه ارتباطی در سراسر جهان است. اما جالب‌تر اینکه وقتی این آمار را با جمعیت 7 میلیارد نفری کره زمین مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم هنوز هستند کسانی که حتی به سرویس پیامک هم دسترسی ندارند. متاسفانه از دلایل اصلی این موضوع می‌توان به فقر بعضی جوامع اشاره کرد که حتی توان خرید یک تلفن همراه ساده را ندارند، البته دلیل دیگر نیز می‌تواند بالا بودن آمار بی‌سوادان در جوامع عقب‌افتاده باشد.

اما در سوی دیگر میدان، نزدیک‌ترین رقیب سرویس پیامک در حال حاضر شبکه اجتماعی محبوب فیس‌بوک با 1.4 میلیارد کاربر است که تقریبا یک سوم کاربران پیامکی است، این در حالی‌ست که سایر اپلیکیشن‌های ارتباطی محبوب حتی از این هم کم‌تر کاربر دارند.

همچنین بر اساس نتایج این تحقیق، پیام‌هایی که توسط سرویس پیامکی ارسال می‌شود، آمار خوانده شدن بسیار بیشتری نسبت به پیام‌های فیس‌بوکی و یا حتی ایمیلی دارد و به همین دلیل هست که این روزها پیامک‌های تبلیغاتی نقش مهمی را در بازاریابی یا اطلاع‌رسانی ایفا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH