بررسی تخصصی هوآوی پی8 (Huawei P8): شکیل‌تر از گذشته

هوآوی را دیگر همه می‌شناسیم، یک کمپانی بزرگ چینی که با سرعتی وصف ناپذیر توانست بازار اسمارت فون را تکان داده و به رتبه‌های بالایی این لیست جذاب برسد. زمانی که رئیس هوآوی اعلام کرد که در نظر داریم در آینده جای اپل را در بازار بگیریم، شاید کمتر کسی به این سخنرانی وقعی نهاد و همگی آن را یک شوخی بزرگ پنداشتند؛ اما ظرف چند سال، مشخص شد چینی‌ها، هر کاری بخواهند می‌توانند بکنند و حال با آرزوی بلند پروازانه رئیس این کمپانی فاصله چندانی ندارند.

cover-p888

هوآوی برای خود اصولی دارد و در محصولاتش همه چیز یافت می‌شود، از اسمارت‌فونی ارزان قیمت با مشخصات ساده و ابتدایی تا محصولات بی‌نظیری همچون سری P که تلفیقی از زیبایی و خلاقیت است. با معرفی P6 برای اولین بار هوآوی نشان داد که می‌تواند دستگاه‌هایی زیبا و کم نقص را تولید کرده و هوادارانش را مجاب به خرید آن کند. چندی بعد، P7 با ورود خود به بازار، نشان داد که هیچ چیز از سایر رقبایش یعنی اپل و یا سامسونگ کم ندارد و پا به پای آن‌ها در حرکت است.

حال، این کمپانی عظیم در ادامه روند صعودی خود، با معرفی و عرضه جدیدترین پرچم‌دارش یعنی P8 در نظر دارد تا بازار را مجددا از آن خود کند. محصولی که هوآوی به‌شدت آن را قبول داشته و برنامه‌های زیادی برایش دارد.

رقابت در بازار به‌شدت تنگاتنگ است و کاربران نیز به همان میزان هوشیار شده‌اند. این هوشیاری تا جایی است که عدم استقبال از M9 کمپانی HTC سهام آن‌ها را در مرز ورشکستگی پیش می‌برد و در مقابل سونی خود متوجه می‌شود که آرام آرام در حال از دست دادن بازار موبایل است.

باید دید که آیا هوآوی، با معرفی این محصول آلومینیومی بسیار زیبا می‌تواند همچنان سهمی از بازار را در دستان خود داشته باشد؟!

چندی پیش، این زیبای چینی به دست آی‌تی‌رسان رسید و به همین دلیل در نظر داریم تا آن را برایتان بررسی نماییم؛ با ما باشید.

طراحی

طراحی فوق‌العاده این دستگاه را باید از بسته‌بندی و جعبه شکیل P8 شروع کرد. شاید جز معدود دفعاتی بود که با دیدن بسته بندی یک اسمارت‌فون به وجد آمده و به طراح خوش ذوق آن آفرین گفتم. هنگامی که گوشی را به صورت کشویی از جعبه بیرون می‌آوریم، در نگاه اول زیبایی آن حتما شما را جذب خواهد کرد. یک اسمارت فون کاملا آلومینیومی که در نگاه نخست شباهت بسیار زیادی به آی‌فون 5s دارد، البته در قطعی بزرگ‌تر!

boxp8

ظاهر این محصول نشان می‌دهد که هوآوی، برای طراحی آن وقت گذاشته و سعی بر تولید یک محصول زیبا و کم نقص داشته است. بدنه‌ای تمام نقره‌ای از جنس آلومینیوم یک پارچه و صفحه نمایشی 5.2 اینچی، همه حکایت از یک اسمارت‌فون خوش دست و زیبا دارد.

قسمت جلویی این محصول، به طور یک‌دست مشکی بوده و جلای خاصی دارد. دوربین سلفی P8 در بالای صفحه نمایش در نگاه اول توجه کاربر را به خود جلب می‌کند. شاید هوآوی به خاطر اینکه ظاهر صفحه نمایش منطقی باشد، به همان میزان که در بالا حاشیه وجود دارد، حاشیه‌ای را نیز در پایین قرار داده که رسما کاربردی ندارد و تنها قرینه حاشیه بالای صفحه نمایش است. البته حاشیه اطراف صفحه نمایش تا بدنه بسیار کم بوده و باید به هوآوی برای این اتفاق تبریک گفت.

side-p8

اما وقتی گوشی را به پشت برگردانید، این نوآوری و زیبایی، جای خود را به یک طراحی تکراری و یا حتی کپی برداری از آی‌فون می‌دهد. البته شاید هوآوی تقصیر نداشته باشد و انتخاب یک بدنه نقره‌ای و آلومینیومی برای پرچم‌دارش، برای مقایسه آن با آی‌فون کفایت کند! قسمت بالایی قاب پشتی P8، شبیه‌ترین قسمت به آی‌فون بوده که از یک نوار سیاه رنگ تشکیل شده است که در قسمت چپ آن لنز دوربین و یک فلش LED دوگانه وجود دارد.

back-up

کمی پایین تر لوگوی هوآوی دیده می‌شود.

در قسمت زیرین قاب پشتی نیز، نواری باریک و سیاه رنگ وجود دارد و بالای آن توضیحات این کمپانی است که باز هم ما را به یاد یک سیب گاز زده می‌اندازد.

down-back

به قسمت زیرین گوشی می‌رویم. در اینجا شباهت به سایر پرچم‌داران بازار غوغا می‌کند، جایی که هوآوی اسپیکر پرچم‌دارش را در کنار پورت شارژ آن قرار داده است. دو ردیف سوراخ‌های ریز موجود در این قسمت، ما را به یاد محصولاتی چون آی‌فون 5s یا حتی آی‌فون 6 و البته گلکسی S6 می‌اندازد.

speaker

پی7 و پی8 در کنار هم:

p7-p8-2

قسمت بالایی P8 نیز میزبان پورت جک 3.5 میلی‌متری بوده و در کنار آن یک میکروفون ریز جا خوش کرده است.

jac

IMG_3439

به سراغ سمت راست و چپ P8 که برویم، انحنای موجود در قسمت‌های بالایی و پایینی و نوارهای باریک مشکی که بر روی آن قرار گرفته است، شما را مجذوب خود می‌کند و زیبایی خاص آن قطعا شما را راضی نگاه می‌دارد. سمت راست این دستگاه، به اندازه کافی شلوغ است. دکمه افزایش و کاهش صدا در بالا قرار گرفته و کلید پاور با طراحی متفاوت و زیباتر، کمی پایین است.

power

زیر کلیدهای موجود، دو درگاه وجود دارد که به مثابه نمونه‌های پیشین، باید با سوزنی که هوآوی در جعبه برای شما آماده کرده، آن‌ها را باز نمایید.

sim-cart

P8 خوشبختانه از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند که شاید این خبر برای هواداران آن خوشایند باشد. یکی از این درگاه‌ها، هم‌زمان میزبان رم میکرو SD و نانو سیم‌کارت است. در انتها ذکر این نکته ضروری است که وزن این پرچم‌دار فلزی 144 گرم است! اگر نگاهی به وزن دو نسل قبلی این محصول بیندازیم، متوجه می‌شویم که هرچه هوآوی جلوتر رفته، پرچم‌دارش چاق‌تر شده است. وزن P6 برابر 120 گرم و وزن P7 برابر 124 گرم بود. البته افزایش سایر صفحه نمایش نیز در این ارتباط بی‌تاثیر نیست!

p7-p8

full

به طور کلی، اگر بخواهم به این طراحی نمره‌ای بدهم، قطعا بین 18 تا 20 خواهد بود. در زمانی که ال‌جی، پرچم‌دار خود را با قابی چرمی روانه بازار کرده و سامسونگ با طراحی عجیب هوادارانش را سورپرایز نمود، هوآوی صرف‌نظر از کپی برداری‌های موجود، کاری کرده است که با در دست داشتن P8 حس خوبی به شما دست داده و داشتن آن قطعا راضی‌تام نگه خواهد داشت. یک محصول آلومینیومی شیک، با ظاهری جذاب و مجلسی!

p7p83

صفحه نمایش

هوآوی هنوز معتقد است که وضوح فول اچ‌دی برای محصولاتش کافی است! که البته به نظر من هم درست فکر می‌کند. با اینکه کمپانی‌های رقیب با بهره گیری از فناوری QHD سعی بر ترغیب کاربران به خرید محصولاتشان دارند، این کمپانی سعی داشته با استفاده درست از وضوح فول اچ‌دی، همان روند را ادامه دهد. خب البته حسن این کار، هزینه نهایی کمتر اسمارت فون نیز خواهد بود که همین موضوع کاربران را برای خرید آن راضی نگاه می‌دارد.

IMG_3413

P8 از صفحه نمایشی 5.2 اینچی بهره می‌برد که نسبت به نسل‌های پیشین خود بزرگ‌تر شده است. هوآوی سری P خود را با یک سیر منطقی تغییر می‌دهد. نسخه‌های قبل P8 یعنی P6 و P7 دارای صفحه نمایش‌های 4.7 و 5.0 اینچی بودند. این پرچم‌دار فلزی چگالی پیکسلی‌اش برابر 424ppi است. این کمپانی از فناوری IPS-Neo LCD برای صفحه نمایش P8 بهره برده که انتخابی هوشمندانه به نظر می‌رسد.

استفاده و بهره‌گیری از محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 3 نیز خیال شما را از بابت خط و خش روی صفحه نمایش آن راحت می‌سازد.

نسل‌های پیشین سری P هر کدام از وضوح خوبی برخوردار بودند. P6 با وضوح HD و چگالی پیکسلی 312ppi عرضه شد و نسل دوم یعنی P7 با وضوح فول اچ‌دی و چگالی پیکسلی 441ppi وارد بازار شده بودند! طبیعی است که مدل پیشین با صفحه نمایشی کوچک‌تر، چگالی پیکسلی بالاتری را به کاربر ارایه دهد.

اما برای درک بهتر وضوح و کیفیت صفحه نمایش می‌توانید به تصاویر مقایسه‌ای زیر نگاهی بیندازید (گوشی سمت راست پی۷ و سمت چپ پی۸ است).

moghayese-1 moghayese-2 moghayese-3 moghayese-4

سخت افزار

P8 هوآوی با استفاده از آخرین مدل چیپست‌های ساخت این کمپانی یعنی Kirin930 Hisilicon وارد بازار شده است. این پردازنده 8 هسته‌ای بوده و از نوع 64 بیتی است. پردازنده هواوی از 4 هسته 2 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53 و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی Cortex-A53 استفاده کرده است. رابط گرافیکی یا همان GPU این پردازنده از نوع Mali-T628 است که در نوع خود کافی بوده و از پس فرامین گرافیکی بر می‌آید.

رم در نظر گرفته شده برای P8 هم ۳ گیگابایت بوده که به نظر کافی می‌رسد. همچنین نسخه‌ای که در دستان ما بود، 16 گیگابایت حافظه داخلی داشت و با استفاده از رم میکرو SD توانایی افزایش تا 128 گیگابایت برایش فراهم است.

p-8

هوآوی با تولید چیپست‌های Kirin نشان داد که می‌توان از سلطه پردازنده‌های کوالکام خارج شد. با اینکه شاید این چیپست نتواند در برخی از مقایسه‌ها و تست‌ها جای اسنپدراگون را بگیرد، اما سرمایه‌گذاری این کمپانی بر روی آن قابل تقدیر است. طبیعی‌ست که با پیشرفت این پردازنده و در کنار آن اگزینوس سامسونگ، باید به زودی منتظر افول اسنپدراگون باشیم.

در هنگام کار با منوها و راه‌اندازی نرم‌افزارهای مختلف، هیچ‌گونه هنگ و یا لگ زدنی مشاهده نشد و چند نرم‌افزار پشت سر هم نیز به راحتی باز شده و امکان جابه‌جایی وجود داشت.

پس از این توضیح کوتاه به سراغ بنچمارک‌های معروف آزمایشگاه آی‌تی‌رسان می‌رویم.

ابتدا به سراغ نرم افزار بنچمارک پی می‌رویم. امتیاز اعطا شده برابر 176 است. این رقم در نوع خود اگرچه آن‌چنان عالی نیست، اما حداقل آخرین پرچم‌دار ال‌جی یعنی G4 را پشت سر گذاشته است!

Screenshot_2015-06-26-20-31-01

سپس به سراغ نرم افزار محبوب AnTuTu می‌رویم تا او نیز دستی به سر و روی P8 کشیده و امتیازی به ما بدهد. البته لازم به ذکر است برای این‌که بتوانیم امتیاز را با رقبای قبلی در آی‌تی‌رسان مقایسه کنیم، به سراغ نسخه قدیمی این بنچمارک رفتیم؛ و الا نسخه‌های بالاتر این نرم افزار کمی دست و دل‌بازتر عمل می‌کنند.

Screenshot_2015-06-26-20-39-58

در نمودار زیر می‌توانید این مقایسه را به صورت آماری ببینید:
سپس به سراغ آزمون حرفه‌ای Quadrant رفتیم. 14523 امتیاز این نرم افزار بود.

Screenshot_2015-06-27-19-22-19امتیاز کلی این محصول را در مقابل رقبا می‌توانید در نمودار زیر ببینید:


بنچمارک Bonsai نیز به تست واحد گرافیکی این محصول پرداخت و امتیاز زیر را به آن اعطا کرد.

Screenshot_2015-06-27-19-24-48

دوربین

دوربین یکی از جذاب‌ترین بخش‌های یک اسمارت‌فون است که تولیدکنندگان سعی می‌کنند با پیشرفته ساختن هرچه بیشتر آن، رقبای خود را کنار زده و هواداران‌شان را مجاب سازند تا به سمت محصول آن‌ها بروند.

هوآوی دوربین P8 را قبول داشته و آن را یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده تاکنون می‌داند. این محصول که همزمان با ورود G4 به بازار ایران راه پیدا کرده، معتقد است که می‌تواند یکی از رقبای اصلی آن باشد؛ اما مشخصات این دوربین چیست؟

هوآوی از یک دوربین قدرتمند 13 مگاپیکسلی قدرتمند برای آخرین پرچم‌دار خود استفاده کرده است. این دوربین همراه با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال یا همان OIS عرضه شده است و با همراهی دو فلش LED دو رنگ، می‌تواند عکس‌های خوبی برای شما ثبت کند.

back-up

همچنین هوآوی اعلام کرده که دوربین خود را برای اولین بار مجهز به سنسور رنگ RBGW کرده است! دیافراگم این دوربین F/2.0 است که مشخصا از پرچم‌دار ال‌جی یعنی G4 با دیافراگم F/1.8 ضعیف‌تر است.

نرم‌افزار دوربین در هنگام ثبت عکس، به طور قابل انکاری شما را به یاد آی‌فون خواهد انداخت! منوها و نوع حرکت بین آن‌ها برای انتخاب حالت ثبت عکس یا فیلم‌برداری، دقیقا شبیه به رابط نرم افزاری iOS است.

Screenshot_2015-06-28-09-32-12

در هنگام ثبت عکس تنظیمات پیشرفته‌ای در مقابل شما قرار ندارد، اما با ورود به قسمت Setting و سپس تنظیمت پیشرفته، می‌توانید حالت ISO و White Balance را به دلخواه خود تغییر دهید. همچنین در گزینه Image adjustment نیز تغییر گزینه‌هایی چون Exposure ،saturation ،contrast و Brightness در اختیارتان قرار دارد که خب تنظیماتی حرفه‌ای محسوب می‌شود! البته شخصا ثبت عکس در حالت اتوماتیک را به شما پیشنهاد می‌کنم و این گزینه‌ها را بیشتر یک جنگ تبلیغاتی می‌بینم.

Screenshot_2015-06-28-09-32-27

دوربین 13 مگاپیکسلی P8 تصاویری را در حالت‌های HDR ،Panorama، تصاویر پشت سرهم و پیوسته برای شما ثبت می‌کند. این دوربین چند حالت زیبا نیز برای عکس‌برداری در شب دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید تصاویر زیبایی را ثبت نمایید.

برای بهره‌گیری از حالت‌های Supernight و Light painting در شب، باید سعی کنید که گوشی در دستان شما کوچک‌ترین حرکتی نداشته باشد. بنابراین بهره بردن از یک سه پایه برای ثبت این تصاویر ضروری است.

IMG_20150627_213719

در قسمت light Painting چهار حالت پیش روی شما قرار می‌گیرد.

Screenshot_2015-06-28-16-42-27

Tail Light Painting ،Light Graffiti ،Silky water و نهایتا Star Track!

در هر 4 حالت موجود می‌توانید به صورت آهسته به ثبت تصاویری فوق العاده زیبا از آسمان، دریا، چراغ‌های در حرکت اتومبیل‌ها و نورهای متحرک محیط بپردازید.

همچنین شما با ثبت عکس در حالت All Focus می‌توانید پس از گرفتن، اقدام به انتخاب فوکوس مورد نظر در هر قسمت از عکس که بکنید. البته این حالت بیشتر برای عکس‌هایی که دارای جزییات بیشتری هستند، توصیه می‌شود که کارکرد جالب و مناسبی نیز دارد.

هواوی قابلیت جذاب دیگری را نیز برای دوربین خود قرار داده که نام آن Instant Shot است. اگر لحظه جذابی برای شما پیش آمد و گوشی در حالت استندبای بود، تنها با فشردن پشت سر هم دکمه فیزیکی کاهش صدا می‌توانید در عرض 1 ثانیه تصویر مورد نظر را ثبت کنید. با کمک قابلیت لرزش‌گیر اپیتیکال، این تصاویر فوری نیز از فوکوس خوبی برخوردار هستند. همچنین فلش LED دو گانه آن برای ثبت تصاویر در تاریکی بسیار کار آمد است.

تصاویر زیر همگی با دوربین این پرچم‌دار ثبت شده است:

IMG_20150627_205137 IMG_20150627_213640IMG_20150627_221016 IMG_20150628_085142

camera-normal flash-p8

در بخش فیلم‌برداری می‌توانید به وضوح فول اچ‌دی این دوربین اعتماد کرده و با کیفیتی بی‌نظیر اقدام به ثبت لحظات خود کنید. البته این پرچم‌دار چینی، هنوز وارد حوزه فیلم‌برداری با وضوح 4K و البته جذاب Slow Motion نشده است که به نظر من عیبی غیر قابل چشم پوشی است! حجم تقریبی یک دقیقه فیلم با وضوح 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه، در حدود 70 مگابایت شد که به نظر خیلی کم می‌رسد.

 دوربین دوم

حال که دوران ثبت عکس‌های سلفی است و تب آن به شدت بالا گرفته است، هوآوی از یک دوربین قدرتمند 8 مگاپیکسلی برای این منظور بهره برده است. این دوربین می‌تواند با وضوح 1080p نیز به فیلم‌برداری بپردازد.

selfie

همچنین عکس‌برداری در حالاتی چون Beauty که برای روتوش تصاویر سلفی کاربرد زیادی دارد نیز میسر است. حالت پانوراما و واتر مارک (ثبت مکان، ساعت و تاریخ بر روی عکس) از دیگر حالات دوربین دوم P8 است.

همچنین هوآوی با قرار دادن حالتی به اسم Miror یا همان آینه، به شما کمک کرده تا با انجام تنظیماتی اضافه همچون افزایش نور صفحه نمایش و … از این دوربین به مثابه یک آینه شفاف استفاده نمایید.

نرم افزار و رابط کاربری

هنگامی که P8 را برای اولین بار روشن می‌کنید، این محصول با استفاده قسمت Demo Retail قابلیت‌های اصلی گوشی را به صورت تصویری و جذاب برای شما به نمایش در می‌آورد. شما در حین تماشای این قسمت می‌توانید تمامی این ویژگی‌ها را انتخاب و به روشی که گفته می‌شود، تست کنید.

lollipop-p8

پیش از بررسی رابط کاربری این محصول باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که هوآوی این محصول را با اندروید 5.0 و رابط کاربری EMUI 3.1 عرضه کرده است.

ui.

پس از فشردن دکمه پاور P8 شما با صفحه قفلی روبرو می‌شوید که هر بار پس زمینه آن با تصاویر زیبایی ظاهر می‌شود. در این قسمت با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین نوتیفیکیشن اصلی گوشی به نمایش در می‌آید که از دو قسمت مجزا تشکیل شده است. در قسمت سمت چپ نوتفیکیشن‌ها و اعلانات گوشی پیش روی شما قرار دارد و در قسمت چپ یعنی Shortcuts دسترسی به امکاناتی نظیر تنظیمات، صدا، وای‌فای، بلوتوث و … میسر می‌شود.

Screenshot_2015-06-28-16-43-31Screenshot_2015-06-28-16-43-36 Screenshot_2015-06-28-16-43-43

نکته جالب این قسمت، زمانی رخ می‌دهد که شما همین حرکت را از پایین به بالا انجام دهید. عملی که پیش از این در iOS دیده بودیم. با این کار نیز شما به امکاناتی همچون دوربین، چراغ قوه، ماشین حساب و … دسترسی پیدا می‌کنید تا بیش از پیش حس داشتن یک آی‌فون را تجربه کنید.

در این قسمت، هوآوی از کارکرد اندروید در چینش برنامه‌ها و نرم افزارها بهره نبرده است و خبری از بخش مجزای App نیست؛ بنابراین با کشیدن انگشتان خود به سمت راست و چپ می‌توانید به لیست نرم‌افزارها در 4 ردیف 4تایی دسترسی پیدا کنید.

Screenshot_2011-01-25-09-47-00

پس زمینه پیش‌فرض P8 تصویری است که از رنگ غالب سیاه بهره برده است. هوآوی برای اینکه نشان دهد چه قدر توانسته در نشان دادن رنگ مشکی موفق باشد، احتمالا این پس زمینه زیبا را انتخاب کرده است.

از امکانات خاصی که هوآوی در این رابط کاربری برای P8 در نظر گرفته است می‌توان موارد زیر را نام برد:

Speech Awareness: به کمک این ویژگی شما می‌توانید با گفتن کلمه Okey Emy گوشی خود را از حالت استندبای خارج کرده و اقدام به ثبت تماس نمایید.

speech-p8

Navigation Bar: در این قسمت می‌توانید کلیدهای مجازی را طبق چهار الگوی پیش بینی شده از قبل تغییر دهید.

Director Mode: با این ویژگی جالب می‌توانید سه گوشی P8 را از طریق وای‌فای به یکدیگر متصل کرده و پس از فیلم برداری با هر یک از آن‌ها، یک کلیپ پیوسته با سه دوربین را تدوین کنید.

به طور کلی، رابط کاربری هوآوی، جذابیت و کارایی خاص خود را داشته و با هنرمندی توانسته هواداران خود را راضی سازد. البته قطعا نباید الگوبرداری از iOS را در این موفقیت نادیده گرفت.

Screenshot_2015-06-28-11-26-33

مولتی مدیا

P8 با داشتن صفحه نمایش 5.2 اینچی و وضوح فول اچ‌دی آن‌هم با پنل IPS NEO یکی از گزینه‌های خوب برای بازی، دیدن فیلم و … است. این پرچم‌دار در حوزه پخش فایل‌های ویدئویی، بسیار قدرتمند عمل می‌کند. پلیر پیش‌فرض گوشی، اکثر فرمت‌های بیان شده را به راحتی پخش می‌کند. هرچند برای دیدن فیلمی با زیرنویس فارسی و داشتن امکانات بیشتر حین تماشای آن، نصب نرم افزارهای ثالثی همچون MX Player پیشنهاد می‌شود.

film-play

صدا

P8 با اینکه از دو جایگاه اسپیکر در زیر بدنه بهره برده است، اما از یک تک اسپیکر مونو بهره می‌برد. به همین دلیل صدای خارج شده از این فضا، متاسفانه کیفیت آن‌چنان بالایی نداشته و هنگام افزایش آن تا آخرین حد، از کیفیت آن کاسته شده و کمی دارای نویز می‌شود.

speaker-2

البته به لطف محل مناسب قرار گیری اسپیکر، مشکل بم بودن و خفه شدن صدای گوشی در هنگام تماس و… به طور کامل رفع شده است و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

باتری

انتخاب یک باتری مناسب، برای محصولاتی با بدنه فلزی و یک‌پارچه، همیشه مهم بوده است. هواوی با بهره گیری از یک باتری 2680 میلی آمپری سعی کرده تا این مهم به انجام برساند. باتری محصول در حالت استندبای می‌تواند تا دو یا سه روز دوام داشته باشد؛ اما با کارکرد معمولی و عادی، نهایتا یک روز تمام در کنار شما خواهد بود. طبیعی است که میزان میلی‌آمپر این محصول در مقابل رقبا کمی عجیب باشد.

هوآوی با بهره گیری از سیستم‌های جدید، کاری کرده است که 8 هسته پردازنده دائم درگیر نبوده و تنها برای امور سنگین وارد عمل شوند، همین موضوع در مصرف بهینه باتری تاثیر به‌سزایی دارد. همچنین با قابلیت دیگر P8، سیستم به کار گرفته شده برای وای‌فای، مصرف باتری را به حداقل رسانده، بهترین وای‌فای را برگزیده و بر اساس حافظه و موقعیت برای شما آن را انتخاب می‌کند.

به هر حال هوآوی معتقد است که مشکل باتری را نه با ظرفیت بالاتر و شارژر سریع‌تر؛ که باید با فناوری‌های روز دنیا حل کرد!

 سایر قابلیت‌ها

اسمارت فون P8 خوشبختانه از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. خبر بهتر این است که هر دو سیم‌کارت توانایی پشتیبانی از شبکه‌های برتر موبایل یعنی 3G و 4G را داشته و دیگر کاربر محدودیت انتخاب سیم‌کارت بر اساس شبکه دیتای مورد نظر را ندارد.

هر دوی این درگاه‌ها از سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کنند و یکی از آن‌ها همزمان میزبان رم میکرو SD نیز هست.

sim-cart

قابلیت دیگر این محصول فناوری +Roaming است. هوآوی اعتقاد دارد که از طریق این فناوری، اتصال گوشی به شبکه مورد نظر تقریبا 3 برابر سریع‌تر از قبل است. به طور مثال اگر پس از فرود هواپیما، یک گوشی عادی در حدود 1.5 تا 2 دقیقه طول می‌کشد تا به شبکه مورد نظر خود متصل شود، با استفاده از سیستم +Roaming این زمان تا 40 ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

همچنین هوآوی P8 دارای دو آنتن داخلی بوده که کمک می‌کند در سخت‌ترین و بدترین شرایط نیز ارتباط با اپراتور قطع نشود. به طور مثال این گوشی می‌تواند هنگام حرکت با یک قطار که سرعتی بیش از 300 کیلومتر در ساعت را داراست، به شبکه مورد نظر خود متصل شده و کار کند.

دیگر قابلیت جالب این محصول، توانایی ثبت اسکرین شات، با دوبار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش است! همچنین هوآوی این گوشی را برای مقابله با قطرات آب در حوادث اتفاقی مقاوم کرده است.

طبق صحبت‌های مسئولین این کمپانی، قرار است P8 در دو نسخه استاندارد و پریمیوم وارد بازار شود. تفاوت این دو نسخه در حافظه داخلی (16 و 64 گیگ) و البته رنگ بندی متفاوت آن‌هاست.

سخن پایانی

هوآوی P8 آخرین عضو خانواده P است که طرفداران بسیاری دارد. این اسمارت فون تمام فلزی، با قیمت مناسب و منطقی‌اش، می‌تواند بکی از انتخاب‌های به روز کاربران باشد. دستگاهی با پردازنده قدرتمند 64 بیتی، ظاهری شیک و زیبا، دوربین اصلی قدرتمند و سایز صفحه نمایش مناسب.

IMG_3498

هوآوی P8 را می‌توانید با قیمتی کمتر یک میلیون و پانصد هزار تومان از بازار تهیه کنید. البته نمونه بدون گارانتی آن طبیعتا کمی ارزان‌تر نیز خواهد بود!

لبخند

بدنه تمام فلزی و زیبا
دوربین قدرتمند
سخت افزار مناسب

اشک

اسپیکر مونو
نور صفحه نمایش می‌توانست بیشتر باشد

121 در مورد “بررسی تخصصی هوآوی پی8 (Huawei P8): شکیل‌تر از گذشته”

  1. خیلی خوبه من p8دارم وازش راضیم خوش دسته و باکلاس قابلیت های زیاد وخوبی هم داره من خوشحالم که کپی برداری کردن چون من به تیپ وطراحی ایفون خیلی علاقه مند بودم ولی به خاطر وضع مالی نمیتونستم بخرم تا اینکه هواویp8به بازار وارد شد و من تونستم بخرم هم قیمتش پایین بود و هم طراحیش مثل ایفون بود هنگ هم نمیکنه شاید یکی مثل من از طراحی ایفون خوشش بیاد ولی هزینه پرداخت وجهش رونداره برای اون شخص خوبه و شاید هم یکی میخواد گوشی داشته باشه که مثل سونی یا سامسونگ باشه هنگ نکنه بازهم هواوی گزینه ی خوبی هست چون هنگ نمیکنه البته نمیگم برند های دیگه بده ولی به کسانی که چنین شراطی دارند هواوی رو پیشنهاد میکنم با تشکر

  2. سلام من میخوام گوشی p8. وبخرم ظاهرشو خیلی میپسندم کاری با ضعیفتر بودنش نسبت به گوشی های دیگه ندارم اما میخوام بدونم سخت افزارش بازی های فعلی رو جواب میده یانه مطلب دوم اینکه نور صفحه نمایش تا چه حد کمه یعنی زیر نور افتاب خیلی اذیت میکنه چون من اکثرا بیرون از خونه با گوشی کار میکنم یا در حد قابل قبول هست ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. حسین حبیبی

    واقعا گوشی های خوبی هستن هواوی… من یه سری جی خارج از رده داشتم شب و روز باهاش کار میکردم حتی در حال شارژ نکته جالبی که بود حتی یه ذره هم داغ نمیکرد.. اما الان یه سامسونگ اس ۶ دارم با اون امکانات بالاش ۳۰ دقیقه باهاش کار میکنی خیلی خیلی داغ میشه در حد انفجار

  4. محمد رضا افشار

    با سلام من گوشی P8 – GOLD64 دارم خیلی گوشی خوبیه از گوشیم واقعا راضیم فقط تاچ گوشیم شکسته توی ایران نماینده مرکزی نداره همین تنها برام مشکل ساز شده.

  5. سلام‌ آقای گلکار.بنطر شما هواوی پی۸بهتره یا سامسونگ گلکسیj7 prime? دوربین عقب هردو‌۱۳مگاپیکسله اما آیا توی کیفیت هم‌ یکسان هستند؟

  6. با سلام
    اگه جواب بدین ممنون میشم،راستش دو تا مشکل باعث شده برای خرید این گوشی به شک بیفتم، یکی باتری ضعیف…. یعنی تا چه حد…..؟ دومی قابلیت ژست بند انگشتی بهش اضافه شده که تو سایت های موبایل و ویدیو های نقد و بررسی داخلی و خارجی بهش اشاره شده که خطا داره،یعنی بیشتر اوقات انگشت و بند انگشت رو از هم تشخیص نمیده و خودشو وسط بازی و یا در حال تماشای یوتیوب و حتی در صفحه اصلی روشن میکنه و اسکرین شات میگیره یعنی رو اعصابه….! و از همه بدتر اینکه نمیشه غیرفعالش کرد! از دوستان گرامی که به اندروید ۶ یا مارشمالو آپدیت کردند آیا میشه این مهمان ناخوانده رو غیرفعال کرد یا خیر…..؟

  7. سلام
    گوشی p8 رو دارم ولی جای اختیاری سیکارت ( سیکارت یا مموری ) برای سیمکارت نانو کوچیکه و در ضمن وقتی کد #۰۶#* رو می زنم فقط برام یک سریال نشان می ده، مدل گوشی id:QISGRA-L09 این گوشی دو سیمکارته یا خیر؟
    دوستانی که دو سیمکارت استفاده می کنن لطفا توضیح بدن
    دقیقا هم مثل همین عکس هست جای سیمکارت ها
    http://itresan.com/wp-content/uploads/2015/06/sim-cart1.jpg

  8. سلام به دوستان گرامی من خودم حدوده سه ماه هواوی پی ۸ رو خریدم و دو تاد وست دارم که گوشی اونا الجی جی ۳وسامسونگ گلکسی اس۵ پلاس هست اوناقبل ازمن گرفتن من پی هشت رو با هردوی اونا مقایسه کردم ازنظر سرعت وباز کردن بازی وبرنامه پی هشت از همهای اونا سریتر بود ودوربینه پی هشت رنگهارو طبیعتر وشفافتر نسبت به اون دو نشون میداد ولی تو زوم تعریفی نداشت و دوربین پی هشت عمل کرد خوبی در تاریکی داشت نسبت به الجی جی ۳ وسامسونگ اس۵پلاس واز نظر زد اب بودن من خودم گوشی رو شخصا چندبا شستم وحدود ۱۰ زیر اب نگه داشتم هیچ اتفاقی براش نیفتاده والان با همی گوشی دارم اینا رو می نویسم وامتیاز هواوی پی ۸در۵۰۲۳۴antutu هست در حالی که الجی و سامسونگ ۴۵۹۸۳هست وقیمت پی هشت از هردوی اونا کمتره من طرفداری هواوی رو نمیکنم فقط هر گوشی روکه مقایسه می کنین به قیمتشم توجه کنین !!چون پی هشت تو بین گوشی های یکملیون از همش بهتره البته من اچتیسی وان ام هشت رو هم بجای پی هشت پیشنهاد میدم .

  9. از راهنماییتون خیلی ممنون آقای گل کار خدارو شکر آدمایی مثل شما هستن که امثال من کمک کنند تو این بازار که همه سر هم رو کلاه میزارن واقعا ممنونم

  10. سلام آقای گل کار یه راهنمایی دیگه میخواستم ازتون واسه خرید گوشی رفتم ولی به گوشی سونی Z3 plus با قیمت ۱۱۵۰ و اچ تی سی One ME باقیمت ۱۰۴۰ و One M9 یاقیمت ۱۲۵۰ برخ‌ردم میخواستم ببینم کدومش رو بیشتر پیشنهاد میکنید همونطور که گفتم بازی سنگین زیاد انجام میدم و نت گوشیم ۲۴ ساعت روشنه اونم تو حالت ۳G
    باتشکر از سایت خوبتون

    1. پیمان گل‌کار

      سمت M9 نرید که زیاد داغ می‌کنه! دوربین جالبی هم نداره. با ME کار نکردم که بخوام نظر دقیقی بدم، زد۳ پلاس هم گوشیه خوبیه و البته اون هم مقداری مشکل داغی داره اما به نظر انتخاب بهتری می‌رسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH