افزایش سرعت و کاهش قیمت حافظه اسمارت فون‌ها!

عملکرد خواندن و نوشتن در اسمارت فون‌های حال حاضر بازار، خیلی کار آمد نبوده و اکثر کاربران از سرعت فعلی آن گله‌های بسیاری دارند. به طور مثال انجام چند عمل کپی و پیست متوالی و یا به طور مثال رکورد اطلاعات بر روی آن‌ها، باعث کندی سرعت شده و این سرعت به مرور نیز کاهش پیدا می‌کند.

flash-memory-read-write-test

محققین کره‌ای حوزه علوم کامپیوتری و مهندسی IT دانشگاه Hanyang با سرپرستی پروفسور Won You-Jip، با ابداع روشی به نام WALDIO این نوشتن و خواندن اطلاعات را تا حد ممکن توسعه داده و باعث افزایش چند برابری سرعت آن شده‌اند.

در این فناوری، اطلاعات در دسته‌های بسیار کوچک‌تر و فقط در هنگام نیاز ثبت می‌شوند و با هماهنگی سیستم عامل اسمارت‌فون، از ثبت و ضبط تکراری اطلاعات جلوگیری می‌کند. این تیم تحقیقاتی کشف کرده‌اند که با استفاده از این فناوری جدید، نه تنها قیمت فلش مموری‌ها ارزان‌تر می‌شود، بلکه عمر مفید آن‌ها نیز تا 39 درصد افزایش پیدا می‌کند.

شاید بهترین استفاده از فناوری WALDIO جلوگیری از ثبت و ضبط مکرر و تکراری اطلاعات باشد که خود باعث می‌شود چرخه پاک کردن برخی اطلاعات غیر ضروری نیز در این فلش‌ها حذف شود. بدین‌وسیله با توجه به حذف این چرخه اضافه در این روند، محققین معتقدند که سرعت مفید ثبت و خواندن اطلاعات در این حافظه‌ها تا 14 درصد افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این دستاورد، این موضوع می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد باتری اسمارت فون‌ها داشته باشد و با پیش‌بینی محققین کره‌ای تا 20 برابر مصرف باتری کم‌تر خواهد شد.

این محققین نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس USENIX در ایالت کالیفرنیا ارایه کردند و امیدوارند بتوانند این فناوری جدید و مفید را به زودی در اسمارت فون‌ها به‌کار گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH