یک اپلیکیشن ضروری که زندگی بدون آن غیر ممکن می‌شود!

مقاله را با یک سوال آغاز می‌کنم. آیا برنامه‌ای هست که بدون آن زندگی برایتان سخت باشد؟
سوال بسیار به فکر وادارنده‌ایست! (عجب کلمه‌ای!) خود من که الحمدلله به دلیل بهره بردن از سیستم عامل جاوا، به برنامه خاصی متکی نیستم و از این بابت خیالم راحت است. اما معمولا هر کسی که گوشی هوشمند دارد، به یک یا چند برنامه ضروری وابسته است. افرادی هستند که به خاطر تراکنش‌های مالی فراوان، به برنامه‌های همراه بانک بسیار وابسته‌اند. همچنین دوستان ورزشکار و بدنساز بسیار زیادی وجود دارند که به برنامه‌های سنجش سلامت و اندازه‌گیری کالری و… وابستگی دارند. افراد بی‌آزاری هم هستند که فقط به کلش آف کلنز و دهکده‌های خیالیشان وابسته‌اند. عده دیگری هم هستند که قبلا به فیس‌بوک وابسته بودند و پس از وایبر، حالا هم دست در گردن تلگرام دارند و با آن خوش هستند تا ببینیم خدا برای بعدی چه بخواهد.
توماس ریکر، یکی از نویسندگان وب‌سایت معروف The Verge نیز در مورد برنامه‌ای که به آن وابستگی بسیاری دارد چند سطری نگاشته که پس از مطالعه آن، فکر کردیم شاید بهتر باشد آن را برای شما هم به تحریر درآوریم تا با خواندنش لذت ببرید:
“با نگاهی به آی‌فونم درمی‌یابم که 5 صفحه کامل پر از برنامه دارم. به عبارتی هرکجا که می‌روم، بالغ بر 130 برنامه را با خودم حمل می‌کنم. برخی از آن‌ها برنامه‌هایی به غایت به درد نخور و اضافی هستند که جناب اپل آن‌ها را نصب کرده و به هیچ وساطتی هم اجازه حذف آن‌ها را نمی‌دهد! اما حدود 100 تا از برنامه‌هایم را خودم شخصا انتخاب و دانلود کرده‌ام و واقعا به همه آن‌ها نیاز دارم. در کاربرد، معمولا حتی بیش از آنچه‌ که می‌خواهم، هستند و به ندرت کمتر از نیازم ظاهر می‌شوند.
برخی از این برنامه‌ها همانند Slack و Trello را برای اهداف کاری خود و ارتباط با همکاران و محیط کاری و … بر روی آی‌فونم نصب کرده‌ام. Google Map یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در صدر برنامه‌های مورد علاقه‌ام قرار دارد، زیرا واقعا رفتن از یک مکان به مکانی دیگر را برایم آسان کرده‌ است، اما من هر روز از آن استفاده نمی‌کنم.
google-maps-ios-8-e1409472139111پس از اندکی فکر کردن بالاخره تصمیم خودم را گرفتم. می‌خواهم بگویم که برنامه‌ای که نمی‌توانم بدون آن زندگی کنم، بدون شک فقط و فقط برنامه Buienradar است. یک برنامه‌ آب و هوای هلندی! چرا؟ چون من در آمستردام زندگی می‌کنم. به صراحت بگویم که آب و هوایش مزخرف است! آب و هوا این‌جا بدون هیچ هشدار قبلی و بدون هیچ منطقی هر ساعت ممکن است تغییر کند! Buienradar ظرف تنها 10 دقیقه یک پیش‌بینی قابل اعتماد از آب و هوای شهرم را به من می‌دهد که تا چندین ساعت دقیق و معتبر است. این برنامه جذاب حتی قابلیت هشدار و اعلان خطر در صورت تغییر شدید آب و هوایی را دارد! ظاهر این اعلان همانند آسمان تاریک است، پس به محض دیدن آن متوجه تغییرات بد آب و هوا در چند دقیقه آتی می‌شوم. از قدیم گفته‌اند که رنگ رخساره خبر می‌دهد از سِرِ درون و این مورد برای Buienradar کاملا صدق می‌کند. پس از ظاهر شدن این اعلان، تمام تلاشم را می‌کنم که قبل از به واقوع پیوستن پیش‌بینی محلی این برنامه، و رسیدن طوفان و باران شدید به شهر در چند دقیقه آینده، هرچه زودتر مکان فعلی خود را تغییر دهم! واقعا که برنامه کاربردی و مهمی است.

48f74560daabb4fb0ba725c2a2cb710bآیا باید ژاکتم را همراه خودم بیاورم؟ امروز سرعت وزش باد زیاد بوده و برای دوچرخه سواری مناسب نخواهد بود؟ آیا باران خفیف خواهد بود، به طوری که فقط به یک چتر و یک دست کت و شلوار نیاز داشته باشم؟ این‌ها سوالاتی هستند که برنامه آب و هوایی ارزشمند من چندین بار در روز به آن‌ها جواب می‌دهد، تا من بتوانم در رفاه نسبی زندگی کنم. این برنامه، همان برنامه‌ایست که اگر تصمیم به تغییر سیستم عاملم بگیرم، باید حتما در پلتفرم جدیدی که به آن مهاجرت می‌کنم با همین امکانات و قابلیت‌ها وجود داشته‌باشد. حرف آخر: Buienradar همان برنامه‌ایست که من نمی‌توانم بدون آن زندگی کنم!”
شما عزیزان چطور؟ آیا برنامه‌ای هست که به آن وابستگی بسیار داشته‌باشید و زندگی بدون آن برایتان سخت یا غیر ممکن باشد؟

3 در مورد “یک اپلیکیشن ضروری که زندگی بدون آن غیر ممکن می‌شود!”

  1. حسین باقری

    هادی جان مطمئنم با این جمله‌ت آماج حملات سامیار خان قرار میگیری !

    “خود من که الحمدلله به دلیل بهره بردن از سیستم عامل جاوا……”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH