آمازون فروشگاه خواربار راه می‌اندازد!

اگر از سفارش دادن خواربار از طریق اینترنت لذت می‌برید، اما از طرفی نمی‌خواهید در خانه منتظر رسیدن غذاهایتان بمانید، آمازون به زودی برای نجات شما از این درد وحشتناک وارد عمل خواهد شد! البته اگر در هر کشوری غیر از ایران هستید. روزنامه تجارت دره سیلیکون به تازگی متوجه شده است که آمازون مشغول احداث یک فروشگاه بزرگ خواربار‌فروشی از نوع Drive-up در منطقه Sunnyvale در کالیفرنیاست. می‌پرسید Drive-up چیست؟ فروشگاه‌هایی هستند که شما با ماشین وارد آن‌ها می‌شوید و بدون پیاده شدن، مایحتاج خود را تهیه می‌کنید؛ نهایت تنبلی است! ما برای خرید نان از نانوایی روزی چندین دقیقه پیاده‌روی می‌کنیم، اما این آمریکایی‌ها حاضر نیستند 30 ثانیه از ماشینشان پیاده شوند و 4 تا نان باگت بردارند! تصویری از یک فروشگاه‌ Drive-up را در زیر می‌بینید.
drivethroughliquorنحوه فروش مواد غذایی این فروشگ‍اه تنها متکی به اینترنت و از طریق آن است. در این فروشگاه شما بجای انتظار در راهروها، وانت‌هایی منظم و بابرنامه در اختیار دارید! می‌توانید به دید یک انبار آمازون به آن نگاه کنید. انباری که می‌تواند هزینه‌های ناشی از حمل و نقل شما را کاهش دهد و کاملا قابل تطبیق با برنامه شماست.
البته آمازون هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌ است، پس دقیقا معلوم نیست که چندتا از این فروشگاه‌ها و در کجا تاسیس خواهند شد. اما به احتمال بسیار زیاد، پس از آزمایش کردن این طرح در Sunnyvale، بقیه فروشگاه‌ها هم در دره سیلیکون احداث خواهند شد. در مورد آینده این فروشگاه‌ها هم باید گفت که هیچ تضمین و قطعیتی وجود ندارد که توان رقابت با فروشگاه‌های زنجیر‌ای بزرگی همانند SafeWay را داشته باشند. در زیر تصویری خیالی از این فروشگاه را می‌بینید.
amazon-drive-up-grocery-storeشکی وجود ندارد که این طرح جدید، برای آمازون خیلی جذاب و مطلوب است و مطمئنا ارزش امتحان کردن را دارد. این طرح مزایای بسیاری دارد، مثلا بسیاری از دردسرهای موجود در حمل و نقل مواد به خانه شما را از بین می‎برد. برای مثال همیشه در رساندن مواد تازه و منجمد به صورت همزمان و در کنار هم مشکلاتی وجود داشته‌ است. این طرح جالب به شما انگیزه‌ای می‌دهد برای رها کردن سوپرمارکت‌های سنتی و روی آوردن هرچه بیشتر به خرید مدرن. از یک طرف شما لذت کشف کردن چیزهای خوشمزه داخل فروشگاه‌ را از دست داده‌اید، اما در عوض با این سرویس می‌توانید کل خرید هفتگی خود را در چند دقیقه انجام دهید!
نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ آیا مایل به ورود آمازون و سرویس‌هایش به ایران هستید یا همچنان علاقه‌مند به خرید گوجه از فروشندگان دوره‌گرد با نرخ افسانه‌ای 3کیلو 1000 هستید؟

2 در مورد “آمازون فروشگاه خواربار راه می‌اندازد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH