ایرانسل پروانه سراسری بی‌سیم ثابت، بدون محدودیت در فناوری را دریافت کرد

bisim

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل صبح امروز پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت بدون محدودیت فناوری را دریافت کرد.

در این مراسم که صبح امروز در سالن همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با انعقاد تفاهم نامه ترابردپذیری شماره های تلفن همراه (MNP) بین مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه کشور برگزار شد، محمود واعظی، وزیر ارتباطات، علی اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در حضور مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه و اپراتورهای فعال کشور، پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت را بدون محدودیت فناوری با امکان ارایه خدمات مبتنی بر TD-LTE به ایرانسل اعطا کردند.

ایرانسل تا پیش از این امکان ارایه خدمات وایمکس در شش استان کشور را داشت و با دریافت پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم، امکان ارایه خدمات باندپهن مبتنی بر ارتباطات بی سیم ثابت را خواهد داشت.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت:‌اگر پروانه نسل سه و چهار و بالاتر را صادر کردیم، خود را از انحصار فناوری رها کردیم تا اپراتورها بهترین تکنولوژی را وارد کشور کنند.

وی از اپراتورها خواست تا به سمت فناوری TD-LTE در وایمکس پیش بروند و خدمات وایمکس در کشور درحال حاضر یک میلیون و 200 هزار مشترک دارد که 500 هزار نفر آنها مشترک ایرانسل هستند و دو اپراتور استانی وایمکس نیز برای دریافت پروانه سراسری در کشور درخواست داده‌اند.

علی اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این مراسم گفت:‌ ترابردپذیری شماره میان اپراتورهای تلفن همراه موجب رقابت فشرده میان اپراتورها خواهد شد.

وی افزود:‌ پیمانکار خارجی انتخاب شده برای اجرای پروژه MNP تجربه فعالیت در 14 کشور جهان را دارد و امکان فراهم شده نیاز به ایجاد یک مرکز واسط و نصب تجهیزات در اپراتورها و هزینه های سنگینی دارد.

عمیدیان گفت: اپراتورها باید با نظارت مشاور و هماهنگی مجری کار MNP را پیش ببرند تا از 22 بهمن ماه سال 94 کارهای اجرایی اولیه آن آغاز شود و از اول مرداد ماه طی یک برنامه واحد و هماهنگ اقدامات مربوط به آن آغاز شده است.

1 در مورد “ایرانسل پروانه سراسری بی‌سیم ثابت، بدون محدودیت در فناوری را دریافت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH