اچ‌تی‌سی روی نوار سقوط: تنزل شدید در بورس تایوان

این طور که به نظر می‌رسد مشکلات اچ‌تی‌سی پایانی ندارند و همچنان سیر نزولی این شرکت پس از عرضه M9 ادامه داشته و در تازه‌ترین اخبار از وضعیت این کمپانی تایوانی شاهد خارج شدن اچ‌تی‌سی از لیست 50 شرکت برتر بورس تایوان هستیم. در لیست 50 شرکت با ارزش تایوان کمپانی‌هایی وجود دارند که نزدیک به 70 درصد از درآمد تایوان را تشکیل می‌دهند و به زودی یک شرکت تولیدی جانشین اچ‌تی‌سی در این لیست شده و این شرکت قادر نخواهد بود تا این سهم از دست رفته را سریع باز پس بگیرد.

HTC-Aero-concept-renders-by-Hasan-Kaymak

اولین شرکتی که از اندروید گوگل در اسمارتفون‌هایش استفاده کرد، اچ‌تی‌سی بود. تا چندین سال قبل این کمپانی سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار را در دست داشت و از بازیگران اصلی اندروید به شمار می‌رفت ولی در سالیان اخیر میدان رقابت را به سامسونگ، اپل و دیگر شرکت‌های نوظهور چینی همچون شیائومی واگذار کرده است. خارج شدن اچ‌تی‌سی از لیست 50 شرکت برتر تایوان باعث سقوط سهام این شرکت و کاهش 35 درصدی آن می‌شود و ارزش این کمپانی را به پایین‌ترین قیمت ماهانه در 8 سال اخیر خواهد رساند.

سهم جهانی اچ‌تی‌سی از بازار اسمارت‌فون‌ها در حدود 2 درصد است که کم‌تر از یک پنجم سهم 10.7 درصدی است که در سال 2011 در اختیار داشت. در مقام مقایسه می‌توانید به سهم 21.4 درصدی سامسونگ در این بازار اشاره کرد و تا حدودی به عمق فاجعه در مورد اچ‌تی‌سی پی برد.

htc vive

مسئول بازاریابی اچ‌تی‌سی در مصاحبه با وال استریت ژورنال اذعان داشت که راه حل اچ‌تی‌سی برای خروج از بحران کنونی توجه دوباره به محصولات جدید و حرکت در ورای بازار اسمارتفون‌هاست. منظور وی از محصولات متفاوت را می‌توان متوجه هدست واقعیت مجازی Vive دانست که به همراه M9 معرفی شده بود. البته این محصول پس از معرفی با بازخورد مناسبی همراه بود ولی پس از ورود سونی و فیس‌بوک به این بازارها راه برای اچ‌تی‌سی تنگ‌تر خواهد شد و این شرکت باید محصول بسیار بهتری را عرضه کند تا بتواند در بازار با محصولات مشابه مقابله کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH