نمایشگاه الکامپ امسال از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه برگزار می‌شود

صبح امروز و در سمیناری خبری که در محل سازمان نظام صنفی کشور با حضور خبرنگاران و برخی مدیران نصر برگزار شد، خبر برگزاری الکامپ بیست و یکم توسط این سازمان به صورت رسمی اعلام گشت.

در ابتدای این مراسم، ناصر علی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: الکامپ یک موضوع بیست ساله است و برای امروز و دیروز نیست. این نمایشگاه معضلی است که در ۲۰ سال گذشته گریبان‌گیر این صنعت بوده و مهم‌ترین نمایشگاه این صنعت است و فرصتی است که دست اندرکاران این حوزه دستاوردهای خود را به معرض نمایش بگذارند. متاسفانه الکامپ در این سال‌ها، دستخوش و بازیچه‌ای شده و به همین خاطر جایگاه خودش را پیدا نکرده است. ما یک خاطره الکامپ ۱۰ داریم و دیگر بعد و قبلش خاطرات خوشی صنعت ندارد. یکی از دغدغه‌هایی که به عنوان یک فرد صنفی برایم وجود داشته و می‌دیدم که این فرصت از دست می‌رود، مشکل الکامپ بوده است که چرا این حل نمی‌شود و ۲۰ سال است که حاشیه شده اصل، و خودِ اصل از دست رفته است! به جای اینکه ما به عنوان مهمترین کشور منطقه در صنعت آی‌سی‌تی، بهترین نمایشگاه را داشته باشیم اما این نمایشگاه منشا اختلافات و دعوا بوده است.

DSC08844

به همین خاطر مذاکرات را با شرکت سهامی نمایشگاهی در یک فضای دوستانه شروع کردیم، مشکلات و مسایل را گفتیم. موضوع سازمان نظام صنفی اجرا نیست یعنی کسی که آنجا بایستد و پول بگیرد، درها را باز و بسته کند، قرارداد را ببندد و… این هدف ما نیست، بلکه برگزاری آبرومند الکامپِ در شان این صنعت است. نظام صنفی به عنوان کاسبی ورود نمی‌کند، بلکه وظیفه ماست که فضایی ایجاد کنیم تا صنعت توسعه پیدا کند.

۲۰ سال است که حاشیه شده اصل، و خودِ اصل از دست رفته است! به جای اینکه ما به عنوان مهمترین کشور منطقه در صنعت آی‌سی‌تی، بهترین نمایشگاه را داشته باشیم اما این نمایشگاه منشا اختلافات و دعوا بوده است.

ما طی مذاکرات به این نتیجه رسیدیم که سازمان نظام صنفی می‌خواهد دبیرخانه دایم را داشته باشد و درخواستی که دادیم حداقل ۳ ساله بوده است؛ به جای اینکه به عنوان یک اسباب بازی در دست بقیه بچرخد. بدترین الکامپ، بیستم (پارسال بود) بود که در یک فرصت کوتاه برگزار شد و منشا اختلافات و دعواهای بسیاری گشت.

صنف می‌خواهد یک نمایشگاه بی‌دردسر، آبرومند و به دور از دعوا برگزار کند. برای همین مجری‌ای می‌خواهیم معرفی کنیم که از نظر نمایشگاه هم کارش قابل قبول باشد.

ما پس از مذاکرات فراوان شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا را به عنوان مجری انتخاب کردیم که تجربه خوبی در برگزاری همچون نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی را دارد و بحث الکامپ را در زمینه برگزاری مجری خیلی سریع بستیم! به دلیل افتی که الکامپ در سال گذشته داشته، در کنار آن، نمایشگاه پژوهش هم برگزار می‌شود که سالن‌های شرقی برای نمایشگاه پژوهش است و نمونه‌های غربی برای الکامپ است. سالن‌های 6، 38، 31، 44، 41، 40، 38، 35 و 38A به نمایشگاه الکامپ 21 اختصاص داده شده است و در حال مذاکره برای سالن های 7 و 27 هستیم. برای سال دیگر سعی می‌کنیم کل نمایشگاه را برای الکامپ در نظر بگیریم که به نظر من بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کشور است.

این فقط یک شروع است، یعنی الکامپ ۲۱ شروعی است بر پایان یک ماجرای ۲۰ ساله که ما دیگر نگران الکامپ نباشیم و ببینیم که هر سال بهتر از سال دیگر برگزار شود.

در اوایل مهرماه اقدام به پیش ثبت نام می‌کنیم، چون متراژ هم محدود است. برای همین یک جلسه هماهنگی در آخر شهریور ماه هم خواهیم داشت تا بحث مقررات و ارزی ریالی همگی در آنجا روشن شود و همه توجیه بشوند. ستاد برگزاری و تمام سیاست‌گذاری‌ها در سازمان تعیین می‌شود و پیمان‌کار موظف به اجراست و نقشی در آن ندارد.

ما همه این کارها را به صورت آنلاین انجام خواهیم داد. مسایل کاملا شفاف است و هیچ کار پنهانی را در نمایشگاه انجام نخواهیم داد. کلیه تبلیغات محیطی نمایشگاه چه از ورودی و چه داخلی، در اختیار ستاد برگزاری خواهد بود و برای اینکه فرصت برابر ایجاد کنیم، کلیه تبلیغات را گرفتیم و با سیاستی که می‌گذاریم، به صورت برابر در اختیار تمام اعضا قرار خواهد گرفت.

DSC08835

همچنین مشغول یک برنامه ریزی برای حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه هستیم، تقویم نمایشگاه ۲۳ تا ۲۶ آذر است و اگر تا آن زمان محدودیت‌ها برداشته شده باشد، برای حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه مذاکره می‌کنیم.

جلسه‌ای را با معاونت علمی ریاست جمهوری در ارتباط با الکامپ داشتم و دوست داریم که فضا برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ و دانش بنیان ایجاد کنیم و ایشان حمایت کردند تا از منابع معاونت بتوانند برای حمایت این شرکت‌ها استفاده کنند.

همچنین با وزارت‌خانه مذاکره کردم برای بحث دولت الکترونیک که بتواند خیلی برجسته و با مشارکت بالایی شرکت کند ودر حال حاضر همکاری وزارت‌خانه را هم داریم.

این فقط یک شروع است، یعنی الکامپ ۲۱ شروعی است بر پایان یک ماجرای ۲۰ ساله که ما دیگر نگران الکامپ نباشیم و ببینیم که هر سال بهتر از سال دیگر برگزار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH