اولین تلویزیون 8k به زودی با قیمت 430 میلیون تومان به فروش می‌رسد!

کمپانی شارپ که پیش از این در نمایشگاه CES 2015 از نمایشگر فوق العاده خود با وضوح عجیب 8K رونمایی کرده بود؛ امروز در کشور ژاپن یک نسخه 85 اینچی از این محصول Super Hi-Vision را جهت فروش در تاریخ 30 اکتبر آماده کرده است.

sharp-8kRL-ces

این محصول با وضوحی تقریبا 16 برابر تلویزیون‌های Full HD عرضه شده است؛ یعنی 7680 در 4320 پیکسل آن‌هم با بهره گیری از فناوری اختصاصی شارپ با نام IGZO. شما برای تماشای یک فیلم با وضوح 8K مجبور خواهید بود که هر 4 ورودی HDMI را با یک پهنای باند مناسب به دستگاه متصل نمایید.

اگر واقعا مایل به تماشای این چنین فیلمی هستید (البته بعید است فیلم‌هایی با این وضوح حتی به تعداد انگشتان یک دست نیز وجود داشته باشد) با تماسی با واحد فروش کمپانی شارپ می‌توانید این تلویزیون عظیم و خارق العاده را با مبلغی در حدود 133.034 دلار سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید!

150916-a

البته، هنوز زمان خرید قطعی تلویزیون‌های 4K نیز نرسیده است و بهتر است که با همان محصولات خوب با وضوح Full HD که در بازار است بهره ببریم. چون هم اکنون فیلم‌هایی که با وضوح Ultra HD همراه با بلو ری عرضه می‌شوند نیز بسیار محدود بوده و البته قیمت بالایی دارد. پس طبیعی است که برای دریافت فیلمی با وضوح 8K باید چند سالی منتظر بمانیم.

کمپانی NHK ژاپن هم اکنون در حال کار بر روی یک فناوری است که بتواند پخش این چنین فیلم‌هایی با وضوح 8K را هرچه راحت‌تر سازد. تست عمومی این فناوری برای اوایل سال آینده برنامه ریزی شده و اولین پخش رسمی و عمومی آن در سال 2018 و یا حتی 2020 انجام خواهد شد!

بنابراین بهره گیری از تلویزیون‌های 8K تقریبا قطعی شده است؛ فقط ممکن است چند سالی عرضه عمومی آن طول بکشد.

2 در مورد “اولین تلویزیون 8k به زودی با قیمت 430 میلیون تومان به فروش می‌رسد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH