کودکان برای بازی کردن، موبایل را به کنسول‌ها ترجیح می‌دهند!

ممکن است شما نیز مانند اغلب افراد، خاطراتی از بازی با کنسول‌های بازی خود در صفحه نمایش تلویزیون داشته باشید. یادآوری این خاطرات برای همه ما لذت‌ بخش است، ولی احتمالا نسل بعدی، از این نوع بازی‌ استقبال نخواهند کرد! گروه تحقیقاتی NDP، گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد 63درصد از کودکان ساکن در ایالات متحده (با سن بین 2 تا 17 سال)، برای بازی از گوشی موبایل و تبلت استفاده می‌کنند، در حالی که 60درصد آن‌ها از کنسول‌های نیز بهره می‌گیرند (فقط من مانده‌ام که چطور از یک بچه 2 ساله نظرسنجی کرده‌اند!)
پس این تحقیق بدان معناست که کودکان، علاقه بیشتری به بازی با موبایل‌های هوشمند دارند. جالب است بدانید نتیجه نظرسنجی قبلی که برای دو سال پیش بود،‌ نشان از علاقه ۶۷درصدی به کنسول‌ها داشت.
OB-UP762_iphone_F_20120917221342تحقیقات نشان می‌دهد که این کودکان، هر هفته 6 ساعت از وقت خود را صرف بازی با موبایل‌های هوشمند می‌کنند و متاسفانه بازی‌های PC که مطمئنا انتخاب اول ما و شما هستند، ارزش چندانی برای بچه‌ها ندارند! بازی‌های کامپیوتری، در سال 2013 حدود 67 درصد طرفدار داشتند که پس از 2 سال این رقم به 45 درصد رسیده است.
محققان و تحلیلگران، توضیح قانع‌ کننده‌ای برای این موضوع ندارند. آن‌ها می‌گویند که روی آوردن به موبایل و کنار گذاشته شدن PC توسط کودکان، احتمالا به خاطر گرایش بیش از حد والدینشان به گوشی‌های هوشمند و دوری آن‌ها از PC است. از آن‌جا که کودکان در تقلید رفتارها متخصص هستند، ممکن است این نظریه درست باشد. برای کودکانی که از جنگ و دعوا بر سر نوبت بازی با کامپیوتر یا کنسول موجود در منزل به ستوه آمده‌اند، بازی با گوشی‌های هوشمند که در هر خانه‌ای چندین دستگاه از آن‌ها وجود دارد، بسیار لذت بخش و باب میل است! بچه‌ها می‌توانند ماینکرفت بازی کنند، در حالی که بزرگترها مشغول چک کردن تلگرام و اینستاگرام هستند. موبایل، قابلیت حمل نیز دارد و همین قابل حمل بودن، یکی از دلایل محبوبیت روزافزون آن است.
گرچه بسیار بعید است که کنسول‌های بازی و و PCها برای همیشه از دنیای بازی کنار گذاشته شوند و دیگر هیچ کودکی آن‌ها را برای بازی انتخاب نکند، اما باید قبول کرد که محبوبیت این گجت‌ها، در چند سال گذشته، بسیار کاهش یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH