هد‌بندی که با آشکارسازی موانع، نابینایان را به صورت لمسی راهنمایی می‌کند

هدبند

تا آن زمان که دانشمندان، دید مصنوعی را محقق کنند، آیا نباید وسیله‌ای بهتر از یک عصای ساده برای کمک به نابینایان وجود داشته باشد؟ این ایده‌ای است که در ورای Sentiri قرار دارد، یک هد‌بند سنجشِ نزدیک (proximity-sensing) که به کاربران با هدایت آن‌ها به وسیله بازخورد لمسی کنترل شونده با موتور کمک می‌کند. این دستگاه، اشیاء را در محیط با استفاده از سنسور‌های عمقی مادون قرمز، شناسایی کرده سپس با تغییر سطوح لرزشی منعکس شده به سر کاربر، به او در جلوگیری از برخورد به موانع کمک می‌کند. اگر آن را به یک گوشی هوشمند که دارای اپلیکیشنی مانند گوگل‌مپ است متصل کنید، قادر است با آسایش خاطر، شما را از نقطه A به نقطه B راهنمایی کند. شرکت سازنده این دستگاه به نام Chaotic Moon یک “زبان لمسی” را نیز ایجاد کرده که اطلاعات اضافی را به کاربر با تغییر فرکانس، شدت و تعداد لرزش ها منتقل می‌کند.

هدبند 2

Chaotic Moon به این دستگاه به عنوان چیزی فراتر از یک ابزار برای کمک به افراد دچار اختلال بینایی نگاه می‌کند. Ben Lamm مدیر عامل شرکت گفته است:

“این یک فناوری با قابلیت‌های کاربردی گسترده‌تری است.”

به عنوان مثال، این دستگاه می‌تواند توسط سربازان به منظور حفظ سکوت رادیویی مورد استفاده قرار بگیرد، همانند وسیله متصل به کمربندی که توسط ارتش ایالات متحده برای کمک به حفظ دید سربازان در میدان جنگ مورد آزمایش قرار گرفته بود. با تغییر سنسور‌های مادون قرمز به انواع حرارتی آن، این دستگاه قادر است گونه‌ای از دید در شب لمسی را در اختیار کاربران قرار دهد. تاکنون شرکت، تایم‌لاینی برای عرضه Sentiri و یا قیمت‌گذاری آن نداشته اما برای چندین سال، در حال کار بر روی این وسیله بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH