ایرباس می‌خواهد که هواپیمای مسافربری با کابین متحرک بسازد!

شرکت ایرباس نقشه‌‌های زیادی برای جای دادن تعداد بیشتری مسافر در یک هواپیما دارد، اما تازه‌ترین پتنت ایرباس از هواپیمای غول پیکری خبر می‌دهد که با بقیه متفاوت است. گرچه اجرایی کردن آن بعید بوده و ممکن است به این زودی ساختش محقق نشود.

هواپیمایی با کابین متحرک!

landscape-1448474447-airbus

آماده کردن کابین یک هواپیما برای پرواز بعدی کاری دشوار و اذیت کننده است. در حالی که راه‌های بسیاری برای سرعت بخشیدن به این پروسه وجود دارد، اما این پتنت شامل آن‌ها نیست و راهی سریع‌تر برای آماده کردن هواپیما برای پرواز دارد. به جای توقف، تخلیه و بارگیری، می‌توان هواپیمایی داشت که فقط توقف کرده و کابین داخلی خود را با یک کابین خارجی جا به جا کند. با این روش تمام کارهای سختی که برای مهیا شدن هواپیما انجام می‌شد را می‌توان قبل از پرواز و با سرعت در فرودگاه انجام داد.

مشکلاتی بر سر راه اجرایی شدن این پتنت هست، اما با اطمینان از عدم جدا شدن ناگهانی کابین آن در طول پرواز می‌توان دست به تولید این نوع هواپیما زد. همچنین فرودگاه‌ها هم باید به جرثقیل‌های حمل کابین مجهز شوند.

این آغاز جدیدی در سفرهای هوایی است، به ویژه اگر این فناوری توسط شرکت بزرگی مانند ایرباس توسعه یابد.

البته ممکن است این هم یکی از هزاران پتنتی باشد که توسط شرکت‌ها به ثبت می‌رسد اما عملی نشده و به بوته فراموشی سپرده می‌شود. در هر حال، اگر این طرح عملی شود، یک راه حل عالی برای مشکل معطل شدن در فرودگاه‌ها و منتطر آماده شدن هواپیما برای پرواز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH