فشار سونی به گوگل برای افزودن قابلیت ری‌استارت به اندروید

ITRESAN-9-94 (8)بسیاری از صاحبان همراه‌های اندرویدی برای خاموش و روشن کردن تلفن همراه خود باید ابتدا آن را به‌صورت کامل خاموش کرده و سپس دوباره از اول روشن کنند که کل این فرایند باید به‌صورت بدیهی با استفاده از قابلیت ریبوت و تنها با انتخاب یک گزینه ممکن باشد ولی در نسخه‌های اصلی اندروید که توسط خود گوگل عرضه می‌شود، شاهد حضور این گزینه نیستیم.

البته باید در نظر داشت که در برخی از نسخه‌های اندروید که توسط شرکت‌ها برای محصولات یک برند خاص شخصی‌سازی‌شده‌اند، این قابلیت وجود دارد ولی بعضی به‌تازگی شاهد فشار سونی به گوگل برای افزودن قابلیت ری‌استارت به اندروید هستیم تا این مزیت بدیهی در نسخه اصلی این سیستم‌عامل نیز به چشم بخورد.

ری‌استارت کردن تلفن همراه تنها در شرایط به مشکل خوردن آن ضروری نیست، برخی از اوقات نیاز به ری‌استارت کردن دستگاه پس از نصب یک نرم‌افزار خاص وجود خواهد داشت و برای نسخه اصلی اندروید، این فرایند کمی طولانی‌تر و اعصاب‌خردکن‌تر خواهد بود.

با تمامی این تفاسیر به نظر نمی‌رسد که گوگل قصد داشته باشد افزودن این قابلیت را به‌عنوان یک اولویت در طراحی نسخه‌های بعدی اندروید در نظر داشته باشد. البته گوگل پیش‌ از این نیز نشان داده است که چندان به این دست درخواست‌ها اهمیت نمی‌دهد و در ماه فوریه نیز شاهد بودیم که پرونده مشابهی در مقابل مسئولان گوگل گذاشته شد ولی این شرکت آن را نادیده گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH