تا سال 2035 نیمی از مشاغل ژاپن در تسخیر ربات‌ها خواهد بود!

459923502.JPGبر اساس تحلیل‌های موسسه تحقیقاتی Nomura، به سرپرستی Yumi Wakao، تا ۲۰ سال دیگر تقریبا نیمی از مشاغل ژاپن به‌وسیله ربات‌ها اشغال می‌شود!

این گروه با همکاری پروفسور مایکل آسبرن از دانشگاه آکسفورد، که پیش‌تر این مسئله را در رابطه با آمریکا و بریتانیا مطرح کرده بود، تخمین زدند که بیش‌ از ۶۰۰ شغل می‌توانند با سیستم‌های رایانه‌ای جایگزین شوند. یعنی حدود ۴۹ درصد مشاغل این کشور.

480744990این گروه با توجه به میزان خلاقیت مورد نیاز هر شغل، به بررسی این موضوع پرداخته که چگونه همه جایگاه شغلی با ماشینی شدن جایگزین می‌شوند. یعنی مشاغلی مانند اپراتورهای امور مشتریان، تحویل اجناس یا نیروی کار کشاورزی، مستعد جایگزین شدن با رایانه هستند اما نوشتن، تدریس و … ممکن است به این زودی با رایانه‌ها جایگزین نشوند.

نتایج موسسه تحقیقاتی ژاپنی بالاتر از نتایجی است که آسبرن برای آمریکا (۴۷ درصد ماشینی شدن) و بریتانیا (۳۵ درصد ماشینی شدن) بدست آورده است.

رییس تیم تحقیقاتی ژاپن می‌گوید: «به هر حال،این‌ها فعلا محاسباتی فرضی هستند. ممکن است این آمار تحت تاثیر عوامل مختلف اجتماعی قرار گیرند.»

بر اساس گزارشات این موسسه، بسیاری از شهروندان ژاپنی از این قضیه که به نوعی می‌توان آن‌ را انقلاب رباتی نامید، استقبال می‌کنند، به این دلیل که ماشینی شدن مشاغل موجب کاهش فشار اقتصادی و روانی به جمعیت نسبتا سال‌خورده ژاپن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH