کمپانی کوالکام، تفکیک نخواهد شد!

qualcomm-logo-640x347

برخی گمانه‌زنی‌ها در هفته گذشته، حاکی از این بود که کوالکام در نظر دارد بخش پتنت‌ها و ساخت چیپست را از هم جدا کند، اما بر اساس گزارش منتشر شده از طرف این کمپانی، فعلا این تصمیم منتفی شده و کوالکام توضیح داده که این کار (جدا کردن درآمد حق امتیاز پتنت‌ها و ساخت چیپست‌ها)، یک استراتژی درست نبوده است!

بر اساس یک مرور کلی بر کسب و کار کوالکام که با اصرار یکی از سهامداران فعالش به نام Jana Partners در فوریه امسال انجام گرفت؛ ارزش منابع این کمپانی بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شد.

این ایده که ارزش کسب وکار حق ثبت اختراع  کوالکام از تولید چیپست بالاتر است و باید این دو قسمت از یکدیگر تفکیک شوند، مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت بر اساس نظرکمیته تصمیم گیری کمپانی، این کار، یک حرکت غیر استراتژیک تشخیص داده شده است.

Paul Jacobs رئیس اجرایی و رئیس هیئت مدیره کوالکام می‌گوید:

بررسی روند کسب و کار، توسط کمیته‌ای متشکل از اعضای هیئت مدیره، شرکت‌های مشاور، چند شرکت فعال در امور حقوقی و بانک‌های سرمایه گذار انجام شده و گزینه‌های پیشنهادی شامل تفکیک کلی، تفکیک سهام و تعدادی دیگر از ساختار‌های کمپانی، مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش نهایی کوالکام  اعلام می‌کند که ساختار کنونی کمپانی حفظ می‌شود و بخش‌های اصلی کسب و کار آن از یکدیگر تفکیک نخواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH