موتورولا در نسل چهارم موتو ایکس از لوله خنک کننده استفاده می‌کند!

آیا مممکن است اسنپدراگون ۸۲۰ نیز  همچونپرچم‌دار قبلی کوالکام داغ شود؟!

با توجه به عکسی که گفته می‌شود از نسل چهارم خانواده Moto X موتورولا گرفته شده، این شرکت برای کاهش گرما از لوله خنک کننده در گوشی خود استفاده کرده است. پیش از این هم گوشی‌هایی مانند وان پلاس ۲، اکسپریا Z5 پریمیوم و Mi note pro شرکت شیائومی از لوله خنک کننده برای کاستن از گرمای اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده کرده بودند. 820چند روز پیش هم شایعاتی منتشر شد که گلکسی S7 (که اولین گوشی مجهز به اسنپ دراگون ۸۲۰ خواهد بود) از لوله خنک کننده استفاده خواهد کرد و به غیر از چین و آمریکا در سایر کشورها با چیپ اگزینوس ۸۸۹۰ ساخت خود سامسونگ عرضه شود.

با وجود این شایعات کوالکام مدعی است که پرچم‌دار امسال این شرکت به هیچ وجه مشکل داغ شدن ندارد.  آخرین مدل ساخت این شرکت حالا از طراحی اختصاصی مبنتی بر چهار هسته پردازشی کوالکام که Kryo نامیده می‌شود، بهره می‌برد.

تامین کنندگان قطعات شرکت موتورولا می‌گویند نسل چهارم سری موتو ایکس این شرکت تا نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به بازار نخواهد آمد. این زمان می‌تواند به موتورولا اجازه اعمال تغییرات زیادی را بدهد، مانند حذف لوله خنک کننده قبل از شروع تولید انبوه این محصول!

اگر بخواهیم به شایعات و اطلاعات منتشر شده اعتماد کنیم، باید این موضوع را در نظر بگیریم که تولید کنندگان بزرگی همچون موتورولا یا سامسونگ بی‌دلیل دست به استفاده از لوله خنک کننده در پرچم‌داران خود نمی‌زنند و یقینا از وجود مشکلاتی با خبر شده‌اند که به فکر چاره هستند.

اما اگر شایعات درست نباشد و اصرار موتورولا بر بی‌نقص بودن اسنپدراگون ۸۲۰ را بپذیریم، باید منتظر عرضه اولین گوشی تولید شده با این چیپست که همان گلکسی S7 سامسونگ خواهد بود، باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH