بررسی اپلیکیشن موبوگرام: یک تلگرام همه کاره!

مدت‌ زیادی است که اپلیکیشن‌های پیام رسان، جای خود را در زندگی ما باز کرده‌اند و خیلی از ما، به بهانه‌های مختلف حداقل روزی یکبار به آن‌ها سر می‌زنیم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. در این میان، چند وقتی است که برنامه تلگرام، نام آشنایی برای ما ایرانی‌ها شده است. این اپلیکیشن که اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ و برای گوشی‌های آیفون منتشر شد، آرام آرام رقیب‌های خودش مانند واتس‌اپ و وایبر را کنار زد و به یکی از مشهورترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های پیام‌ رسان مخصوصا میان ایرانی‌ها تبدیل شد به‌طوری‌ که به گفته منابع غیر رسمی، تلگرام امروزه بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دارد. با این همه استقبال از تلگرام، برنامه نویسان هم ترغیب شدند که برنامه‌هایی شبیه به تلگرام بسازند تا شاید بتوانند علاوه بر اینکه برخی کمبودهای آن را برطرف کنند، به درآمد هم برسند. در این میان، “گروه برنامه نویسی هانیستا” برنامه موبوگرام را طراحی کرده‌اند. موبوگرام که از API تلگرام استفاده می‌کند، توانسته در میان کاربران ایرانی، جای خود را باز کند.

Screenshot_2016-06-15-16-29-26

 

ابتدایی‌ترین موضوع قابل بحث، رابط کاربری جالب این نرم افزار است. در تلگرام شما همه چت‌های خود اعم از شخصی و یا گروه‌ها و کانال‌های متفاوت را در یک لیست مشاهده می‌کنید که پس از مدتی خسته کننده می‌شود. موبوگرام این مشکل را حل کرده و با طراحی تب‌های مختلف، قسمت‌های مختلف را از یکدیگر جدا کرده است. وقتی برنامه را اجرا می‌کنید، در بالای آن پنجره‌هایی را مشاهده می‌کنید که هر کدام از آن‌ها، وظیفه دسته‌بندی گفتگو‌های شما را دارند.

Screenshot_2016-06-17-23-06-59

تب اول، شامل همه گروه‌ها و کانال‌هایی است که شما در آنها عضو هستید. تب دوم (که از شکل آن هم معلوم است) مانند صفحه اصلی برنامه تلگرام است و تمامی مکالمه‌های شما در آن لیست شده و نمایش داده می‌شود. تب سوم مختص چت‌هایی است که شما آنها را به عنوان مورد علاقه انتخاب کرده‌اید و یا شاید با آن‌ها بیشتر سر و کار دارید. این کار سرعت پیدا کردن مخاطب مورد علاقه‌تان را افزایش می‌دهد. در تب چهارم، شما فقط چت‌های خود را با افراد مشاهده می‌کنید و گروه‌ها و کانال‌ها در این لیست جایی ندارند. تب پنجم و ششم، هر دو به گروه‌هایی که شما در آنها عضو هستید، اختصاص دارد. تب هفتم مخصوص کانال‌هاست و شما هر پیامی که در کانال‌ها منتشر می‌شود را در این تب مشاهده خواهید کرد. آخرین تب مربوط به ربات‌های تلگرام است.

همچنین شما این امکان را دارید که از پوسته‌های مختلف استفاده کنید تا محیط اصلی از یکنواخت بودن خارج شود. علاوه بر آیکن جستجو، دو تصویر یکی به شکل چشم و دیگری به شکل شبح در بالا به چشم می‌خورد. حالت شبح، حالتی است که وضعیت آنلاین بودن شما را مخفی نگه می‌دارد و شما حتی می‌توانید پیام‌های دوستان‌تان را بدون اینکه آن‌ها بفهمند، بخوانید (تیک دوم نمی‌خورد). همچنین شما می‌توانید وضعیت تایپ کردن خود را از مخاطبان خود مخفی کنید تا در هنگام نوشتن، کسی متوجه این موضوع نشود. شما حتی می‌توانید شماره تلفن خود را هم مخفی نگه دارید.Screenshot_2016-06-15-15-11-22

موبوگرام دو حالت تنظیمات دارد، یکی تنظیمات معمولی و دیگری تنظیمات موبوگرام که شما در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به فوروارد و گفتگو‌ها را انجام دهید. همچنین می‌توان پیام‌های دیگران را بدون نقل قول ارسال کرد یا در صورت تمایل، امکان فوروارد چندگانه پیام‌ها به چند نفر یا چند گروه هم فراهم شده است.

شما می‌توانید از یک گروه خارج شوید و دوباره به آن بازگردید.

Screenshot_2016-06-17-23-10-16

در موبوگرام به دلخواه، چت‌های خود را مخفی کنید و برای آنها رمز عبور تعیین کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که فایلی را دانلود کرده و آن را گم کنید. موبوگرام برای این هم راه حلی را ارایه داده است. فقط کافیست فایل دانلود شده را به بخش”مدیریت دانلودها” منتقل کنید.

Screenshot_2016-06-15-17-07-20

از دیگر امکانات موبوگرام، می‌شود به آیدی‌ یاب، مدیریاب، اضافه کردن متن به فایل‌های ویدیویی و گیف، مشاهده مخاطبان آنلاین و تغییرات جدید مخاطبان، امکان تغییر فونت برنامه و چندین امکانات کاربردی دیگر اشاره کرد.

مهم‌ترین موضوع در خصوص موبوگرام این است که آیا این نرم افزار، امنیت تلگرام را دارد یا خیر؟! برای پاسخ به این سوال، به این موضوع اشاره می‌کنیم که موبوگرام به سرورهای تلگرام وصل است و کلیه مکالمات و اطلاعات رد و بدل شده، روی سرور تلگرام انجام می‌گیرد. شما با خرید این برنامه به قیمت ۵۰۰۰ تومان می‌توانید موبوگرام خود را دوکاربره کنید و دیگر لازم نیست که برای دریافت نسخه‌های جدید، هزینه‌ای پرداخت کنید.

موبوگرام، برنامه‌ای با امکانات جالب است که به نظر بسیار کاربردی هستند و اگر طرفدار پر و پا قرص تلگرام هستید، استفاده از موبوگرام می‌تواند تجربه جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد.

bazar-logo

37 در مورد “بررسی اپلیکیشن موبوگرام: یک تلگرام همه کاره!”

  1. سلام و وقت بخیر
    چجوری میشه تغییرات عکس و اسم را از بقیه مخفی کرد که تغییرات من توی لیست تغییرات مخاطبین شخص خاصی سیو نشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. سلام.اگه داخل برنامه موبوگرام،رمز مخفی کردن گفتگوها رو فراموش کنیم باید چکار کنیم ؟ فقط باید حذف نصب کنیم؟اگه حذف نصب کنیم گفتگوها هم پاک میشه؟

  3. من موبوگرامو نصب کردم قبلن میزد کیا شمارتو سیو دارن اما الان بعضی ها نمیزنه با تینکه میدونم شمارمو سیو دارن

  4. ممنون از همتون.
    من میخواستم موبو نصب کنم . یه اشتراکی که بین شما دیدم اینه ١-که مبلغ ۵هزارتومان ازحساب همه شما عزیزان کسر شده٢-اجازه نصب به کسی داده نشده

  5. من موبوگرامو به خاطر دانلود منیجر و سیو تو کارت حافظه خریدم ولی الان وقتی میخوام حافظه پیش فرضو به رم گوشی تغییر بدم پیغام میده: امکان ایجاد فایل در حافظه انتخاب شده وجود ندارد.

    گوشیم هواوی Y6 Pro با اندروید ۵.۱ و با چند تا گوشی دیگه هم امتحان کردم همه همین مشکلو دارن

  6. سلام.اگر کسی شمارتو نداشته باشه تو موبوگرام بزنی شمارتو آیدیت برا اون طرف میره؟؟چرا تو قیمت تغییرات مخاطب میزنه که مثلا فلان کس شما را حذف کرد اخه اون شماره منو نداره.چه جوری حذف کرد بعنی من شمارشو زدم تو موبوگرام شماره من رفته براش؟؟

    1. با داشتن آی‌دی، شماره شما برای فرد مقابل نمایش داده نخواهد شد اما اگر شماره شما رو داشته باشند، آی‌دی‌تون هم برای وی نمایش داده خواهد شد. در ارتباط با حذف، اگر طرف مقابل آی‌دی شما (و نه شماره) را هم حذف کند، باز چنین پیغامی نمایش داده خواهد شد و صرفا نیاز به داشتن شماره شما نیست (می‌تونن آی‌دی شما رو از طریق گروه‌های تلگرامی داشته باشند).

  7. اولا که در امنیت این تیپ نرم افزارها باید حساس بود چون معلوم نیس این گروه برنامه نویسی که این نرم افزار طراحی کردن از چه طریقی ساپورت میشن
    دوما خیلی بده ما ایرانیا دنبال مخفی کاری و زیرابی رفتن باشیم که خودمونو مخفی کنیم و ….
    من در زمینه شبکه و نرم افزار اطلاعات خوبی دارم و اصلا توصیه نمیکنم از این نرم افزارها استفاده کنید چون میتونه یه بستر ناامن براتون ایجاد کنه.
    گول امکاناتش رو نخورید و بدونین سلام گرگ بی طمع نیست.

  8. میشه بگید که چکارکنم تا کسی نفهمه که من تلگرام دارم . میخام اونایی که شمارمو دارن تلگرامم واسشون بالا نیاد. شنیدم ک با موبوگرام میشه؟

  9. مازی سلطان

    باسلام قبلا از برنامه استفاده میکردم ولی امروز اشتباها برنامه رو حذف کردم ودوباره ازبازار خریدم ولی متاسفانه برنامه نصب نمیشه و نمیتونم استفاده کنم. لطفا راهنمایی کنید و مشکل رو برطرف کنید.
    گوشیمj5 هستش یاعلی مدد

  10. سلام وقت بخیر من چند ماه پیش موبوگرام شما را خریداری کردم۵۰۰۰تومان .کدو برنامه از موبوگرام شما را دانلود کردم..بعد از این ۳ماه استفاده.برنامه شما دیگه راه اندازی نشد و نتوانسته استفاده کنم.من یکی موبوگرام های شما را خریداری کردم و موبوگرام ۲ را بطور رایگان استفاده میکردم .پس چرا هر دوی موبوگرام بسته شده برای من…….

  11. من این برنامرو از قبل داشتم پاکش کردم دوباره با یه شماره دیگم نصبش کردم ولی هیچ کدوم از مخاطبامو ندارم در صورتی که همشون تلگرام دارنو باهاشون در ارتباط بودم .. الان تا اونا بهم پی ام ندن من نمیتونم به کسی پیام بدم .. مشکل چیه ؟؟؟

  12. خسرو غفاری

    سلام این برنامه را خریداری کرده ونصب کردم بسیار عالی ، ولی گوشیم فلش کردم درنصب درباره درخواست خریداری می‌کند برنامه را چندین بار که نمی خرند

  13. این برنامه مزخرفی که درست کردین، پیام واسه یکی میفرستم تیک دوم زده نمیشه و تلگرامش روی last recently , الان من از کجا بدونم اصلا تلگرامش نصبه یا ن؟!!!

    1. چه ربطی به موبوگرام داره . خودت جواب خودتو دادی چون اون طرف حالت اخیرا ان بوده رو انتخاب کرده دو تیک نمیخوره

  14. حمید پورشریف

    با سلام.
    بنده برنامه ی موبوگرام رو از بازار به روش پرداخت اینترنتی بروزرسانی کردم و مبلغ ۵۰۰۰ تومان از حسابم کسر شد، ولی بعد از کسر مبلغ، ادامه ی عملیات لغو شد.
    زمان دقیق کسر مبلغ:
    *بانک قرض الحسنه رسالت*
    کارت
    برداشت از: ۴۶۴.۴۰۸۸۳۷۰.۱
    مبلغ: ۵۰,۰۰۰ ریال
    ۰۸:۵۶_۹۵/۰۶/۰۵

  15. محمد کاظمی

    سلام.در اپدیت جدید امکان ادیت اسم شخص هم اضافه کنین مثل لاین.واقعا بعضی اسما توی گروه ها که هستیم قابل تحمل نیست با اسم های عجیبشون.ممنونم

  16. با سلام من موبوگرام ۳_۷ رو نصب کردم کار کردم الان میگه برای آپدیت ۳_۹ باید نصب کنم اون هم که دان کردم الان نسخه جدید اون هم پولی هستش
    آخه اگه کسی نخواد ۵ تومن بده باید چیکار کنه اولی
    هم که کار نمیکنه الان تکلیف ما چیه من نمی دونم! !!!!!!!!!!!!!

  17. سلام اقا توروخدا اذیت نکنید این چه وضعشه شاید من پول نداشته باشم بروزرسانیش کنم یعنی چی دیگه نمیشه با برنامه قبلی کار کردلطفا رسیدگی کنید من فعلا دوس دارم با قبلی کار کنم چون پول ندارم. لااقل اینو ازم نگیرید

  18. سلام،من برنامه رو خریداری کردم و دان کردم اما نصب نمیشه،گوشیم هوواوی جی ۷۳۰ه،کسی میدونه چرا نصب نمیشه؟کلافم کرده

  19. واقعا اشغاله همون برنامه اصلی بهتره هر چی ایرانی توش دست ببره دیگه قابل استفاده نیست مخصوصا که امنیت این برنامه اصلا معلوم نیست و ممکنه تمام عکس های شخصی با این نرم افزار کش بره

    1. سلام.
      یکم زود قضاوت نمیکنی؟؟
      امکانات این برنامه با خود تلگرام قابل مقایسه نیست.
      میدونم که مشکل داره. اما هیچکی نمیتونه بگه که تلگرام اصلی مشکل نداره.
      در ضمن شما میتونی از برنامه های ایرانی استفاده نکنی اما لطفا نگو اشغاله چون صاحب نظر نیستی

  20. بررسی مختصری بود. نقاط ضعفشو سعی نکردین خیلی پررنگ توضیح بدین. که اتفاقا کم هم نیس بدی هاش

  21. من این برنامه رو خریداری کردم ولی وقتی که میخوام برم آپدیت کنم میگه دوباره باید مبلغ رو پرداخت کنید، کسی میدونه چشه؟

  22. خیلی وقته به جای نرم افزار اصلی استفاده میکنم خیلی خوب بود . اما جدیدا انقد توش تبلیغات میاد همین ک به نت وصل میشی کلی تبلیغات و… دیگ کم کم دارم فک میکنم همون نرم افزار اصلی تلگرام رو نصب کنم

    1. این تقصیر موبوگرام نیست
      به احتمال زیاد تو‌ گوشیت برنامه فارسی زیاد داری یا برنامه ای که تبلیغات میاره و گرنه موبوگرام تبلیغات نداره

      منم قبلا اینطوری فکر میکردم

      4
      1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH