سامسونگ و ال‌جی، دو رقیب کره‌ای اما یکی پرفروش‌تر!

نام سامسونگ و ال‌جی این دو غول تکنولوژی را که از دیرباز در رقابت بوده‌اند، از زمان‌های خیلی قدیم شنیده‌‌ایم. از لوازم صوتی و تصویری تا لوازم آشپزخانه و بسیاری محصولات دیگر که تحت تسخیر این دو رقیب کره‌ای بوده‌اند و هستند.

ابن دو کمپانی به دنیای تلفن‌های همراه پا گذاشتند و تا به امروز در این زمینه پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. تلفن‌های همراه با آنتن خارجی، موبایل‌های تاشو، بعضی با صفحه نمایش‌های تک‌رنگ، بعد‌ها رنگی، کم کم پیدا شدن دوربین و صفحه‌های لمسی و اکنون هوشمند شدن‌شان! در زمان حال هر دو شرکت در زمینه تلفن همراه از غول‌های بزرگ دنیا هستند و تلفن‌های هوشمند به نامی را تا به امروز روانه بازار کرده‌اند.

اما در اینجا سوالی که طرح می‌شود این است که فروش کدامیک از این دو رقیب کره‌ای در زمینه تلفن همراه بیشتر بوده و چرا فروش یکی از دیگری پیشی گرفته است؟!

برای پاسخ به این سوالات ابتدا نظر شما را به جدول‌ فروش جهانی کمپانی‌های تلفن همراه، از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ جلب می‌کنم:

Worldwide Smartphone Sales globalsharesamsung-2014-q3-market-share gartner01

همان طور که مشاهده کردید، فروش شرکت سامسونگ با فاصله بسیار زیادی بالاتر از هم‌محلی خود یعنی الجی قرار گرفته‌ است. حتی در سال ۲۰۱۵ با جهش شرکت‌های چینی از جمله هواوی، بازهم نامی از ال‌جی در ۶ برند پرفروش بازار نیست. این روند همچنان ادامه دارد به طوری که می‌توان گفت فروش ال‌جی در مقابل سامسونگ تقریبا هیچ است!

اما شرکت ال‌جی با وجود عرضه کردن تلفن‌های هوشمند با امکاناتی عالی (حداقل از سال ۲۰۱۱ به بعد) چرا فروش آن‌چنان خوبی در بازار مقابل سامسونگ نداشته است؟!

چند پاسخ احتمالی برای این سوال وجود دارد که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۰۰۰۲۳۲۱

 

سامسونگ است دیگر…

بدون شک سامسونگ تجربه‌ بیشتری در زمینه تلفن همراه دارد و از همان اوایل دهه‌ ۸۰ میلادی همراه با شرکت‌هایی مانند موتورولا، اریکسون و نوکیا با عرضه اولین تلفن همراه خود وارد این عرصه شد. حتما برای کاربر، دانستن این‌که برند مورد نظرش از تجربه و سابقه‌ زیادتری برخوردار است در اولویت خواهد بود چرا که به اندازه کافی اعتماد لازم را به آن برند پیدا کرده‌ است. این موضوع به هیچ عنوان به معنای کم سابقه بودن و یا عدم اصالت شرکت ال‌جی نیست اما بحث، بحث مقایسه است!

dkmb86g_485gfpcvv9j_b

سامسونگ پیش از ال‌جی محصولات موفق و پرفروشی را راهی بازار کرده بود

همه ما زمان معرفی اولین سری از کهکشان سامسونگ یعنی گلکسی S را یادمان می‌آید. یکی از بهترین‌ تلفن‌های همراه هوشمندی که با فروش فوق العاده‌ای هم رو‌به‌رو شد. سامسونگ بعد از اولین سری از گلکسی خود و مشاهده موفقیت عالی این محصول، به فکر ادامه دادن این سری از تلفن هوشمند در بازار افتاد.

اما حال و اوضاع ال‌جی این موقع به چه صورت بود؟

ال‌جی هم مشغول تولید تلفن‌های هوشمند و میان‌رده‌های خودش بود. با میان‌رده Cookie به نبرد با Star سامسونگ و با اولین سری هوشمند‌های Optimus به جنگ با غول کهکشانی سامسونگ پرداخت.

اما خب، متاسفانه این سری از تولیدات ال‌جی با مشکلاتی مثل کمبود عمر باتری، عدم پشتیبانی ال‌جی در دریافت آپدیت و تبلیغات ضعیف (در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.) مواجه شد که در نتیجه فروش آنچنان مناسبی را برای این کمپانی در بر نداشت.

 

samsung-galaxy-s-00

طرز فکر متفاوت مردم در رابطه با ال‌جی

شاید باورنکردنی باشد اما در کشور خودمان تا همین چند سال پیش برند ال‌جی را فقط بعنوان یک شرکت ساخت لوازم خانگی و آشپزخانه می‌شناختند. این موضوع نیز تاثیر گرفته از رسانه‌ و تبلیغات این شرکت است که توانایی شناساندن محصولات متنوع خود به بازار را ندارد و در نتیجه بسیاری از کاربران از آن‌ محصولات اطلاعی ندارند.

Samsung-Galaxy-S7-Edge-vs-LG-V10-11

تبلیغات

یکی از پایه‌ترین و اساسی‌ترین مشکل شرکت ال‌جی همین بحث تبلیغات است! بدون شک بدون تبلیغات هیچ برندی قادر به فروش محصولات خود نیست. کمپانی‌های مختلف با تبلیغات به معرفی دستگاه موردنظر خودشان برای فروش بیشتر می‌پردازند؛ تبلیغاتی که موثر باشند و ایده‌هایی نو داشته باشند.

ال‌جی در این زمینه موفق نبوده به طوری که خیلی از افراد حتی نام جدید پرچمدارش را نمی‌شناسند که این، یک مشکل بزرگ برای این کمپانی به شمار می‌آید. البته باید بگوییم که بعد از معرفی دومین سری G، شرکت ال‌جی پیشرفتی محسوس در این زمینه داشته‌ است اما بازهم جای کار دارد.

با این وجود ال‌جی نیاز دارد تا به معرفی بهتر ویژگی‌ها و مشخصات خاص تلفن‌های هوشمند خود بپردازد چرا که شخصا ال‌جی را شرکتی نوآور در زمینه تلفن همراه می‌دانم.

iPhone-4S-line

تنوع کم میان‌رده‌ها و هندست‌های اقتصادی

ال‌جی پس از معرفی و عرضه اولین سری G از پرچمدار خود از تب بازار باخبر شد و با ادامه دادن این سری موفق، توانست خود را بالا ببرد اما تمرکز این شرکت از این زمان به بعد بر روی پرچمدار و تلفن‌های هوشمند گران قیمت بود که باعث کمبود تنوع مدل‌های میان‌رده برای کسانی که به دنبال گوشی‌های اقتصادی هستند، شد. همه این‌ها با توجه به این‌ است که سامسونگ تنوع بسیار زیادی در این زمینه داشته و دارد.

samsung-corby-ii-ofic-1

 

دلایلی که در بالا بیان شد می‌تواند عامل فروش نسبتا کم موبایل‌های هوشمند ال‌جی در مقابل رقیب کره‌ای خود باشد. البته کمپانی گوگل با دادن ۳ سری از نکسوس‌های خود به ال‌جی، در محبوبیت هر چه بیشتر این برند کمک زیادی کرده است. پرچمداران این دو شرکت از بهترین‌های بازار در حال حاضر هستند و همراه رقیبان چینی و آمریکایی خود با نوآوری‌های جدید پیش می‌روند.

حال شمارا به تماشای ویدئویی از واکنش مردم عادی در برابر پرچمداران این دو شرکت یعنی G5 و گلکسی S7 Edge دعوت می‌کنم (این ویدئو در آمریکا تهیه شده و دارای زیرنویس فارسی است).


شاید بهتر باشد ال‌جی به جای ریسک کردن و نوآوری‌های جدید، سعی در ارتقا دادن داشته‌های پیشین خود داشته باشد. نظر شما در این باره چیست؟!

4 در مورد “سامسونگ و ال‌جی، دو رقیب کره‌ای اما یکی پرفروش‌تر!”

  1. سلام به نظر من این مقایسه کلا اشتباه بود چون تو کشور امریکا. کلا اندروید یه جورایی استفاده نمیشه یا هم خیلی کم استفاده میشه دلیلشم این که کشوری که گوشی ایفون تولید میکنه تمام برنامه های ایفون مفت ومجانی دراختیارشون قرار میگیره ونیاز چندانی به تلفنهای اندرویدی ندارن. این مقایسه خوب بود تو کشور کره انجام بشه که خودشون سازنده هر دونوع تلفن همراه هستن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH