۵ دلیل برای آنکه آی‌فون ۷ را نخریم!

دقایقی پیش کمپانی اپل از دو گوشی جدید آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷ پلاس رونمایی کرد. اسمارت فونی که می‌توان آن را پر فروش‌ترین و در عین حال مورد توجه‌ترین گوشی دنیا دانست. بی‌تردید این گوشی مزایای زیادی دارد که به این موفقیت نایل شده اما در کنار این مزایا، از معایبی نیز رنج می‌برد که در این مقاله قصد داریم تا به آن‌ها اشاره کنیم تا اگر قصد خرید آی‌فون ۷ را دارید، با چشمی باز و اطلاعاتی کامل به استقبالش بروید و شاید این دلایل سبب شود که از خرید این گوشی سیب نشان چشم پوشی کند.

۱- ظاهری که تحول نیست!

iphone-7p

در چند سال اخیر عادت کرده‌ایم که با تغییر شماره گوشی و در واقع هر ۲ سال یک مرتبه، شاهد تغییر نسبتا زیادی در چهره آی‌فون جدید باشیم، اما ظاهرا این بار خبری از تحول نیست و تغییرات ظاهری نه به ابعاد بلکه به تغییر یافتن جایگاه نوارهای پشت دستگاه یا جنس بدنه براق‌تر (برای رنگ مشکی) محدود شده است و همچنان شاهد همان حاشیه‌های زیاد در اطراف گوشی هستیم، جایی که نسخه پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی را تا اندازه یک محصول ۶ اینچی بزرگ نشان داده و فضای اضافه اطراف نمایشگر واقعا آزار دهنده است.

حال باید دید ایرادی که بسیاری بر شرکتی چون سونی می‌گرفتند، این بار بر اپل هم وارد می‌سازند و از این شرکت خواهند پرسید واقعا چرا توجهی به این امر مهم نکرده و همچنان محصولات جدیدش را با ظاهری بسیار مشابه با نسل قدیم و حفظ ایرادات اصلی عرضه می‌کند. شاید برای آنکه می‌داند یک متعصب اپل، هر سیب ترش و نرسیده‌ای را هم با ولع گاز می‌زند و فقط به به و چه چه راه می‌اندازد!

۲- کجایی نوآوری که یادت بخیر!

iphone-7

همیشه کمپانی اپل را با نوآوری‌ و تحول در بازار می‌شناختند، جایی که با نخستین گوشی آی‌فون، تاچ با کیفیت بالا را به همگان آموخت، سپس سنسور مهمی چون اثر انگشت را همه گیر کرد و حتی در سال گذشته با رونمایی از لمس ۳D تلاش نمود تا استاندارد جدیدی را برای نمایشگرهای گوشی تعریف کند. اما این بار چه؟ افزودن دو دوربین بر روی نسخه پلاس یا استفاده از اسپیکر استریو خوب است اما قاعدتا یک نوآوری نیست، بلکه دنباله روی محسوب می‌شود و حتی تبدیل گوشی‌ها به نمونه‌های ضد آب، پیروی از شرکت‌هایی چون سونی بوده که سال‌ها از رونمایی‌اش از نخستین گوشی ضد آب می‌گذرد و در واقع دیگر یک هنر محسوب نمی‌شود. پس اپل چه داشت که رو کرد تا ما بخواهیم بهت زده بمانیم؟ حذف جک ۳.۵ میلی‌متری؟ بیخیال! اینکه خودش یک ضعف است!

۳- شجاعتی که بوی پول می‌دهد!

airpod

فیل شیلر در ارتباط با حذف جک ۳.۵ میلی‌متری از روی گوشی‌های آی‌فون، عبارت شجاعت را به کار برد، اما آیا این یک حرکت قهرمانانه است؟ بیایید منطقی باشیم، مگر وجود این جک چه بدی داشت که حالا بایستی شجاع بود که بخواهیم حذفش کنیم؟ آن هم در زمانی که بهترین هدفون‌های بازار با همین استاندارد به گوشی وصل شده و وجودش جای هیچ کسی را تنگ نکرده است! حالا اینکه اپل با حذف این پورت، می‌گوید فضای بیشتری را بر روی گوشی به وجود آورده است، باید دید از این فضا اصلا چه استفاده‌ای خواهد کرد. خالی نگاه داشتن آن و صحبت از شجاعت برای خلق یک رویه جدید که حاصل مثبتی ندارد، تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد: منفعت!

در واقع اپل با معرفی ایرپاد، نشان داد که هدف اصلی‌اش از حذف این پورت، متوجه ساختن کاربران به این دو هدفون زیباست. جایی که البته انواع و اقسام این هدفون‌ها با عمر باتری بهتر و حتی ظاهر دوست داشتنی‌تر وجود دارند اما خب، اسم اپل را که ندارند! در واقع در اینجا اپل با زیرکی خاص، تلاش کرده تا این ایرپادهای ۱۴۹ دلاری را به جای هدفون سیمی و استاندارد گوشی که درون هر پکی است، به شما غالب کرده و یک پول اضافه را از یوزر بستاند! جالب اینجاست که این بار به جای هدفون، یک تبدیل زشت لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری را درون جعبه گذاشته تا این بار همگی به این حماقتی که نامش شجاعت است، به صورت دسته جمعی بخندیم! راستی، یکی از تیم کوک بپرسد اگر با این رابط بخواهیم موسیقی گوش بدهیم و سپس شارژ گوشی هم تمام شود،‌ چگونه به صورت هم‌زمان هم شارژ کنیم و هم به موزیک از طریق سیم گوش نماییم؟!

۴- کلیدی که دیگر فیزیکی نیست!

iphone7

این هم یکی دیگر از مثلا تحولات اپل که البته در اچ‌تی‌سی ۱۰ نسخه اولیه آن را دیده و اتفاقا کاربران چندان آن را نپسندیده بودند. تبدیل کلید فیزیکی وسط دستگاه به مدلی که با لمس انگشت شما کار می‌کند، صرفا یک عمل دلپذیر نیست؛ حتی اگر به میزان فشار وارد شده بخواهد واکنش نشان بدهد.

در واقع به نظر می‌رسد اپل این نکته را فراموش کرده که همه چیز قرار نیست به لمس خلاصه شود و در بسیاری از موارد، کاربران از فشردن این کلید گرد نوستالژیک، خاطره شیرین‌تری دارند تا آنکه بر جایی انگشت خود را فشار دهند که خالی از هر گونه احساس بوده و دیگر آن صدای تق کوچک و دوست داشتنی را به گوش‌شان نخواهد رساند.

۵- باتری‌ای که فقط برای خودش خوب است!

iphone-7

اپل در توصیف بخشی چون سخت‌افزار، از عبارت قدرتمندترین در بین تمام گوشی‌های دنیا نام می‌برد و یا وقتی که به قسمت دوربین می‌رسد، آن را بهترین در میان اسمارت‌فون‌ها می‌داند. اما زمانی که صحبت از باتری می‌شود، فقط می‌گوید که در بین آی‌فون‌های خودش برترین است!

در واقع این شرکت می‌داند که در میان سایر رقبا، در بخش مهمی چون باتری، حرف چندانی برای گفتن ندارد و همچنان بر برطرف ساختن ضعف باتری در دورانی که این امر دغدغه بسیاری از کاربران است، وقعی نمی‌گذارد. حتی خبری از شارژ سریع و یا بی‌سیم هم نیست تا رسما اپل بگوید: همینه که هست، می‌خوای بخواه، نمی‌خوای هم نخواه!

با این حساب، آیا شما همچنان نسخه جدید گوشی‌های اپل را خواهید خرید؟

74 در مورد “۵ دلیل برای آنکه آی‌فون ۷ را نخریم!”

  1. باشه داداش سامسونگ خوبه آیفون بده فعلا هیچ کس سمت هیچ کدوم با این قیمتا نمیتونه بره-مطالب دیگر نخوندم ولی خوب قسمت هدفون جالب بود-درکل من خودم میگم در کنار اندرویید بدم نمیاد یه آیفون داشته باشم!-مطلب مک بوک نخرید نخوندم ولی به نظرم همش سلیقست البته سخت افزار و قیمت اصلا مد نظرم نیست کارکرد باهاش کاملا سلیقه ایه اصلا نباید تعصب داشت امیدوارم همه بتونیم یکی داشته باشیم از هرچی که مد نظرمونه!باید اینطوری نگاه کنیم این محصولات در بازار هست چه بخوایم چه نخوایم برای مصرف کننده ساخته شده و بالاخره فروش خواهند رفت-

    1
    12
  2. چیزی که اپل داره و خیلی از گوشی ها ندارن
    کیفیته و پشتیبانی
    من از هر برندی یه گوشی داشتم
    هر کدوم پرچمدار z2
    G5 mate10 htc 10 Samsung s8 note 8 mi8
    کدوم پرچمدار اندروید بوده که پنج سال پیاپی از زمان ساختش تونسته آپدیت بگیره؟
    حتی سری نکسوس هم نهایت سه سال تونستن آپدیت بگیرن
    از این گذشته هر کدوم از ما سلیقه و حق انتخاب داریم که چه اسمارت فونی رو انتخاب کنیم
    من برند اپل رو انتخاب کردم چون واقعاً محصولات با کیفیتی هستن و از همه مهم‌تر پشتیبانی و آپدیت گیری خوبی دارن نسبت به اندروید
    درسته اپل در ایران نمایندگی نداره
    اما انقدر کیفیت داره که با استفاده عادی تا چندین و چند سال کوچکترین مشکلی برای دیوایس پیش نیاد حداقل برای من که تا به حال اینطوری بوده
    فقط در زمینه باتری باید توجه بیشتری از سمت اپل به محصولاتش بشه
    این نظر شخصی منه از تجربه داشتن برند اپل
    امیدوارم روزی برسه که تعصب بی جا کنار بره و به سلایق هم احترام گذاشته بشه
    هر برندی و هر سیستم عاملی دوست داران خودشو داره
    به انتخاب همدیگه احترام بزاریم همین

    1
    30
  3. خداوکیلی یکی بگه بهم من از بین آیفون هفت، هفت پلاس و شیش اس کدومو بخرم؟
    Mohammadali4152 آیدی تلگراممه، با تجربه هاتون کمکم کنید،دمتون گرم

  4. بابا واسه چی هی میگید آیفون بده؟ اه اه ما اصن آیفون دوس نداریم؟ . یباره بگو دارم واسه آیفون میمیرم ولی چون پول ندارم بخرم هی میگم من طرفدااااار هواوی و ساااامسونگم خخخخخخ . من آیفون سون پلاس دارم خیلیم ازش راضیم همه جوره از همه ی گوشیای سامسونگ بهترع

    3
    23
  5. آیفونیا ببخشید اینو میگم ولی خداییش گوشی آیفون ارزش این همه پول رو نداره. نه باتریش نه صفحه نمایشش. محدودیت برنامه و بازی و پولی بودنشونم به کنار. از نظر سخت افزاریم هرچقدر خوب باشه که هست ولی بازم برندهای دیگه پا به پاش رقابت میکنن و هیچی ازش کم نمیارن. در کل با نصف پول آیفون یه گوشی در حد خودش با یه مارک دیگه میخرید. آیفون پول مارکشو میخوره. نظر شخصی بود

    25
    8
  6. Chera enqad alaki harf mizanin vaqti az appel hichi nmidonin hata cheraq qove appel k y chiz aide asn qabel moqayese ba Samsung nis dg ch berse b narm afzarash migin dare ziadi pol migire bgire harchi pol brsi ash mikhori vaqti b s8 ax migiri ba iphon deqat konin s8 omde shafafiato borde bala vli bi kyfiat ama appel hata y noqte kocholo hm nshon mide biyan enqad alaki nzar nadin vaqti hichi nmidonin rajeb in masael hata S8 batrish zod tar az 7 tamom mishe test zarbe iphon ba s8 o bbinin az y mtri b posht oftad iphon hichish nshod vli Samsung poshtesh daqon shod iphon k bad 3 sal bkhy bfroshi hadaql nesf qymato azat migire ama goshi hae dige 200 bishtar na inm dar nazar bgirîn k har goshi eyb khodesho dre vli âge b qol shoma Samsung behtare y seri danshmando o mobil Shenas iphono berand avl to jahan moarfi nmikrd’n ????????????

    4
    8
  7. جهان نسل سوم داره از جهان نسل اول ایراد میگیره شماهم بلدین گوشی تولید کنین هر مدلی که دوس داریین بسازین

    3
    14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH