چیپست اگزینوس به‌کار رفته در سامسونگ گلکسی S8 در سه نسخه عرضه می‌شود

همان‌طور که انتظار می‌رفت، امسال نیز سامسونگ در نسخه‌هایی از پرچم‌دار خود، از چیپست اگزینوس استفاده خواهد کرد. این رویه را چندسالی می‌شود که در محصولات سامسونگ شاهد هستیم. مطابق اخبار منتشر شده، سامسونگ از چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ در گلکسی S8 استفاده خواهد کرد. به تازگی گزارشی از چین منتشر شده است که اطلاعات بیش‌تری را در مورد این چیپست آشکار می‌سازد.

در این گزارش گفته شده است که این چیپست در دو مدل اگزینوس ۸۸۹۵M و ۸۸۹۵V در گلکسی S8 به کار خواهد رفت. هر دو چیپست توسط خود سامسونگ ساخته شده است و مبتنی بر فرایند ۱۰nm FinFET هستند. گفته می‌شود این دو چیپست ۸ هسته‌ای خواهند بود که چهار هسته از نوع Exynos M2 هستند که سرعت کلاک آن‌ها تا ۲.۵ گیگاهرتز خواهد رسید و چهار هسته دیگر به کار رفته در این چیپست از نوع Cortex A53 هستند که سرعت آن‌ها روی ۱.۷ گیگاهرتز تنظیم شده است.

در بخش پردازشگر گرافیکی سامسونگ بار دیگر از تکنولوژی ARM’s GPU  بهره گرفته است، پردازشگر گرافیکی به کار رفته در اگزینوس ۸۸۹۵ از نوع Mali-G71 خواهد بود که بسیار انعطاف‌پذیر بوده و در شمار زیادی از چیپست‌ها از آن استفاده می‌شود. نمونه به کار رفته در چیپ Exynos 8895M دارای ۲۰ هسته پردازشی است و Exynos 8895V از پیکربندی ۱۸ هسته‌ای بهره می‌برد.

هر دو نوع اگزینوس ۸۸۹۵ از آخرین استاندارها در این زمینه از جمله پشتیبانی از حافظه‌های سریع UFS 2.1، رم LPDDR4 و مودم LTE Cat 16 بهر‌ه‌مند هستند. هم‌چنین در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ ممکن است سامسونگ یک نمونه سوم با مودم Shannon 359 و پشتیبانی کامل از شبکه‌های CDMA را معرفی کند.

انتظار می‌رود گلکسی S8 در دو نسخه معرفی شود، نسخه اول با چیپست اسنپدارگون ۸۳۵ و دیگری با بهره‌گیری از چیپست ۸۸۹۵ اگزینوس در نقاط مختلف دنیا روانه بازار شود. عملکرد هر دو چیپست تقریبا هم‌سطح خواهد بود و تنها ممکن است تفاوت‌های اندکی میان سرعت پردازش و یا مصرف انرژی این دو چیپست وجود داشته باشد. لازم به ذکر است هر دو نوع پردازنده با فرآیند ۱۰ نامتری سامسونگ ساخته می‌شوند.

چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ در گلکسی S8
چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ در گلکسی S8

5 در مورد “چیپست اگزینوس به‌کار رفته در سامسونگ گلکسی S8 در سه نسخه عرضه می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH