اسنپدارگون ۸۳۵

اطلاعاتی تازه از چیپست کوالکام اسنپدارگون ۸۳۵ منتشر شد

تنها چند روز تا برگزاری کنفرانس کوالکام در نمایشگاه CES 2017 زمان باقی مانده است، اما همین چند ساعت پیش اطلاعات جدیدی از این چیپست قدرتمند منتشر شد. در واقع کوالکام پردازنده اسنپدارگون ۸۳۵ را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده است اما اطلاعات زیادی از این چیپست باقی مانده است که تاکنون توسط این سازنده منتشر نشده است.

اطلاعات اخیر را @evelaks منتشر شده کرده که شاید بتوان او را مورد اعتمادترین لودهنده دنیای فناوری دانست! البته به نظر می‌رسد جزییات منتشر شده توسط وی از یک اطلاعیه مطبوعاتی رسمی کوالکام برای تراشه پرچم‌دار جدید خود نشات گرفته باشد، اما نمی‌توان این موضوع را با اطمینان تایید کرد، به هر حال بهتر است به جزییات بپردازیم.

اگر این اطلاعات حقیقت داشته باشد باید بگوییم که کوالکام معتقد است، پردازنده جدید کوچک‌تر، سریع‌تر و با مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به همه چیپست‌های تاریخ است! در واقع اگر وجود ۳ میلیارد ترانزیستور و هم‌چنین طراحی ۱۰ نانومتری این چیپست را در نظر بگیریم می‌توانیم صحت گفته‌های کوالکام را تایید کنیم. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط @evelaks اسنپدارگون ۸۳۵ به میزان ۴۰ درصد از اسنپدارگون ۸۲۰ قدرتمندتر است، هم‌چنین نسبت به نسل قبلی ۲۷ درصد سریع‌تر و ۳۰ درصد کوچکتر است. گفته می‌شود که کوالکام در این نسل هدف‌هایی از جمله بهبود شارژدهی، قابلیت‌های دوربین و امنیت را در نظر داشته است، هم‌چنین وجود چهارمین نسل از Quick Charge بدون شک عملکردی بهتر از Quick Charge 3.0 را به ارمغان خواهد آورد. گفته می‌شود این تکنولوژی تنها با ۵ دقیقه شارژ کردن باتری می‌تواند شارژدهی ۵ ساعته را به همراه داشته باشد.

گذشته از همه این‌ها منبع خبر اعلام کرده است که اسنپدارگون ۸۳۵ در بخش پردازش گرافیکی سه بعدی، ۲۵ درصد سریع‌تر از نسل پیشین است، هم‌چنین طیف رنگی پشتیبانی شده توسط این چیپست ۶۰ برابر از اسنپدارگون ۸۲۰ بیشتر است. از دیگر ویژگی‌های این چیپست می‌توان به بهبود عملکرد لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد که با نام EIS 3.0 شناخته می‌شود. از دیگر قابلیت‌های بخش دوربین که با این پردازنده همراه می‌شود می‌توان به پشتیبانی از فوتودیود دوگانه و بهبود سیستم فوکوس هیبریدی با افزوده شدن قابلیت تشخیص نور و فاز خودکار اشاره کرد. مودم X16 LTE به کار رفته در در این SoC با استفاده از پردازشگر سیگنال ۲۵۶-QAM، چهل و پنج درصد کوچک‌تر و ۶۰ درصد قدرتمندتر شده است. بهبود قابلیت‌های تشخیص صدا و هویت و چندین ویژگی دیگر از جمله امکاناتی هستند که با عرضه این چیپست، پا به اسمارت‌فون‌ها خواهند گذاشت.

2 در مورد “اطلاعاتی تازه از چیپست کوالکام اسنپدارگون ۸۳۵ منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH