دستیار صوتی الکسا

فولکس واگن به‌دنبال یک‌پارچه سازی دستیار صوتی الکسا با خودروهایش است!

دستیارهای صوتی چند سالی است که در بین کاربران گجت‌های موبایلی، به خصوص کاربران iOS و اندروید وجود دارند، اما از ورود این دستیارهای صوتی به دنیای خودروها (با سیستم CarPlay شرکت اپل و Android Auto شرکت گوگل) مدت زیادی نمی‌گذرد. در این سیستم‌ها، از دستیارهای صوتی محبوب این دو شرکت هم استفاده شده تا پلتفرم کامل‌تری را برای خودروهای متصل ایجاد کنند، از طرفی مایکروسافت هم به تازگی با دستیار هوشمند و پلتفرم اختصاصی خود وارد این حوزه شده است. اما حالا کمپانی آمازون هم که دستیار دیجیتالی‌اش، الکسا، واقعا حرفی برای گفتن دارد، قصد ورود به این حوزه را دارد تا با دستیار صوتی الکسا مستقیما با سه غول بزرگ دنیای فناوری یعنی مایکروسافت، گوگل و اپل، به رقابت بپردازد.

مدتی قبل در مراسم معارفه کمپانی فورد، اعلام شد که این خودروساز قصد دارد تا پشتیبانی از الکسا را به اتومبیل‌هایش بیاورد و حال یکی از بزرگان این صنعت، فولکس واگن هم به فکر وارد کردن الکسا به پلتفرم خودروهای خود با ویژگی جدیدی برای این دستیار دیجیتالی است. این  خبر در وب‌سایت توسعه دهندگان آمازون منتشر شده است.

بر اساس آن‌چه که در مراسم معارفه فولکس واگن اعلام شد، این شرکت از ویژگی “ضربه برای گفتگو” در بخش جلوی خودروهایش خبر داد؛ به این معنی که با فشار یک دکمه، کاربران می‌توانند الکسا را فعال کرده و از او برای انجام کارهای مختلف کمک بگیرند. این وظایف یا کارها شامل، کنترل ابزار و لوازم هوشمند خانه از طریق خودرو، پخش موسیقی، مدیریت اعلان‌ها و حتی سفارش قطعات خودرو برای تعویض آن‌ها می‌شود.

همچنین این خودروساز یک ویژگی جدید به الکسا اضافه خواهد کرد که بر اساس آن کاربران می‌توانند میزان سوخت باقی مانده را بررسی کنند، مسیرها را برای دیگران ارسال کنند و … . همچنین می‌توان با استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر الکسا مانند آمازون اکو، اکو Dot، اکو Tap و … هم از این قابلیت‌ها استفاده کرد.

متاسفانه هیچ حرفی از این که خودروهای مبتنی بر این پلتفرم و مجهز به الکسا چگونه خواهند بود یا چه زمانی معرفی و عرضه می‌شوند به میان نیامده است و همچنان باید منتظر خبرهای بعدی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH