سامسونگ گلکسی S8 و آی‌فون 8 به استاندارد IP68 مجهز می‌شوند

سامسونگ در سال گذشته پرچم‌داران خود را یعنی گلکسی S7 و S7 Edge؛ با استاندارد IP68 روانه بازار کرد، دستگاه‌های ذکر شده به‌علت بهره‌مندی از این استاندارد قادر به سالم ماندن تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب هستند. قبل از معرفی دستگاه‌‎های ضد آب توسط سامسونگ، شرکت ژاپنی سونی پرچم‌داران خود را به این قابلیت مجهز کرده بود ولی متاسفانه دستگاه‌های سونی محبوبیت مدل‌های S شرکت سامسونگ را در بازار ندارند. اپل در سال 2016 برای اولین‌بار از زمان معرفی اولین آی‌فون، آخرین گوشی‌های هوشمند خود، آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس را در برابر آب مقاوم ساخت.

مجهز شدن آی‌فون‌های جدید به استاندارد IP67 آن‌ها را قادر می‌سازد تا به‌جای عمق 1.5 متری پرچمداران سامسونگ، آن‌ها را تا عمق 90 سانتی‌متری آب غوطه‌ور کنید. نباید نگران این کاهش عمق باشید چراکه همچنان می‌توانید به راحتی از آی‌فون‌های جدید خود در زیر باران و دوش استفاده کنید. سال 2017 با دهمین سالگرد معرفی آی‌فون مصادف گشته و براساس گزارشات منتشر شده اپل برای امسال یک آی‌فون مخصوص با نمایشگر بدون حاشیه OLED را درنظر گرفته است. بنابر اطلاعات جدید تمامی آی‌فون معرفی شده در امسال از استاندارد IP68 بهره خواهند برد.

علاوه‌بر آی‌فون‌های اپل، گلکسی S8 که پرچمدار جدید سامسونگ محسوب می‌شود همانند پرچمداران حال‌حاضر این شرکت به استاندارد IP68 مجهز خواهد شد تا امسال شاهد معرفی دو دستگاه مهم بازار با قابلیت مقاوت در برابر آب باشیم. گفته می‌شود علاوه‌بر دستگاه‌های سری S، باقی گوشی‌های هوشمند این شرکت کره‌ای همانند سری J که به محبوبیت بالایی در بازار دست پیدا کرده‌اند، ضد آب خواهند شد. اپل و سامسونگ برای ضد آب کردن پرچمداران خود به‌جای مقدار زیادی چسب، از نوار آب‌بندی استفاده می‌کنند که در صورت نیاز به تعمیر نمایشگر آن‌ها دردسر کمتری متوجه کاربر گردد.

galaxy-s7-waterproof-ip68

1 در مورد “سامسونگ گلکسی S8 و آی‌فون 8 به استاندارد IP68 مجهز می‌شوند”

  1. محمد شنبدی

    در این زمان قابل تعمیر بودن (تعمیر آسان و بی دردسر) زیاد امر مهمی نیست چرا ؟! چون خیلی ها بعد از یک سال خود گوشی را عوض می کنم ! ولی قابل تعمیر بود یک گوشی صفات خوب یک گوشی است! ضد آب بودن گوشی هم خوب و هم بد است از این لحاظ که قابل تعمیر بودن از بین می برد !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH