برترین جایگزین‌های ارزان‌قیمت برای فتوشاپ را بشناسید

ادوب فتوشاپ یک نرم‌افزار قدرتمند در زمینه ویرایش تصاویر است. حالا دیگر نام این برنامه با عنوان فعلی برای ویرایش عکس استفاده می‌شود. با این حال فتوشاپ تنها نرم افزار ویرایشگر عکس نیست و شرکت‌های دیگر نیز نمونه‌های خوبی دارند. در طول چند سال گذشته، اپلیکیشن‌های ویرایش‌کننده تصویر زیادی به بازار عرضه شده‌اند که با وجود قیمت ناچیز در برابر فتوشاپ، تقریبا به خوبی آن عمل می‌کنند. شما را با چند مورد از این نر‌م‌افزارها آشنا می‌کنیم.

GIMP (رایگان برای ویندوز، مک و لینوکس)

پس از مدتی کار با این برنامه عاشقش می‌شوید. به نظر می‌رسد که این مورد، نرم‌افزار فوق‌العاده‌ای از نظر قیمت است که می‌تواند از پس همه کارها بر بیاید و علاوه براین نسبت به پروژه‌های متن باز ضعیف محسوب گردد. یادگیری استفاده از آن زحمتی ندارد و چیزهایی در آن می‌بینید که فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شوند.

درباره قدرت این نرم‌افزار شکی وجود ندارد و می‌توانید به طور کاملا رایگان از آن بهره‌مند شوید.

در واقع باید گفت که این برنامه بسیار قدرتمند است، ولی با این وجود نمی‌توانید خیلی از کارهایی را که قبلا در فتوشاپ انجام می‌دادید، اینجا هم ببینید. به بیان دیگر برای به‌کارگیری از آن‌ها باید با ابزارهای بصری کمتری کار خود را پیش ببرید. اگر قیمت تنها مساله شماست (یا کاربر لینوکس هستید) پیشنهاد می‌کنیم GIMP را امتحان کنید. اما در صورتی که راحتی کار مد نظر شماست، باید به فکر نسخه‌های پولی (اما نسبتا ارزان) زیر باشید.

Affinity Photo (پنجاه دلار برای ویندوز و مک)

Affinity Photo از اولین اپلیکیشن‌هایی است که شما را از مهاجرت از فتوشاپ پشیمان نمی‌کند. این برنامه برای هر دو سیستم‌عامل مک و ویندوز با قیمت تنها 49.99 دلار در دسترس است.

Affinity Photo جایگزین مناسبی برای فتوشاپ و GIMP بوده و می‌تواند تقریبا همه کارهای فتوشاپی را انجام دهد. تنها چیزی که کمبود آن واقعا حس می‌شود اکوسیستم ادوب و برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر در فتوشاپ است.

برای همه کاربران و عکاسان مبتدی، این برنامه می‌تواند همه نیازهایشان را برطرف کند. قیمت 50 دلاری ممکن است به نظر زیاد به نظر برسد، اما در مقایسه با فتوشاپ بهتر بوده و چند برابر بهتر از GIMP است.

Pixelmator (سی دلار برای مک)

Pixelmator ویرایشگر تصویری است که تنها برای مک عرضه شده‌است. این برنامه همه امکانات فتوشاپ را شامل نمی‌شود، اما قادر است بیشتر آن‌‌ها را عملی سازد. با توجه به قیمت 29.99 دلاری، ارزان‌ترین نرم‌افزاری است که می‌توانید آن را تهیه نمایید.

مانند Affinity Photo، برنامه Pixelmator نیز جایگزین شایسته‌ای برای فتوشاپ است و قدرت آن در برابر GIMP بی‌نظیر است. بزرگترین مشکلی که در آن وجود دارد، گردش کاری است که می‌تواند بسیار سردرگم‌‌ کننده باشد، به خصوص اگر پیش از این کاربر قدیمی فتوشاپ باشید.

آنچه که Pixelmator را از Affinity Photo متمایز می‌کند، این است که می‌توانید طراحی‌های بیشتری را انجام دهید و با وکتورها کار کنید. Affinity Photo پیشنهاد خوبی برای عکاسانی است که از فتوشاپ استفاده می‌کنند، اما Pixelmator می‌تواند برای هر کسی کاربردی باشد.

Photoshop (ده دلار در ماه برای ویندوز و مک)

از آوردن خود فتوشاپ در این فهرست تعجب نکنید. برای این کار دلیلی داریم. این نسخه بسته به وضعیت شما شامل طرح قیمت‌گذاری شده است و می‌تواند ارزان‌تر برای‌تان آب بخورد. بنابران اگر تاکنون به خاطر هزینه 700 دلاری فتوشاپ آن را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجدید نظر نمایید.

در عوض پرداخت هزینه سنگین برای نسخه اصلی، اکنون قادر هستید تا با پرداخت فقط 9.99 دلار در ماه در طرح Adobe Creative Cloud Photographers ثبت نام کنید. با این ده دلاری که می‌پردازید، فتوشاپ، Lightroom، نسخه موبایلی فتوشاپ و Lightroom، نسخه تحت وب، اشتراک Behance سایت portfolio و برخی از ویژگی‌های کوچک دیگر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نرم‌افزارهای خوب دیگری نیز وجود دارند که با این حال هنوز مثل فتوشاپ نیستند. با پرداخت 10 دلار در ماه، هنوز هم نمی‌توان گفت که این مقدار کم‌هزینه است، اما مسلما ارزان‌تر از مقدار 700 دلار برای شما تمام می‌شود، مخصوصا اگر با ارایه هر نسخه جدید مجبور به پرداخت 700 تای دیگر باشید. همچنین، Lightroom که برنامه بسیار خوبی برای عکاسان است را هم در نظر بگیریم، رضایت شما از انجام این معامله کامل می‌شود.

3 در مورد “برترین جایگزین‌های ارزان‌قیمت برای فتوشاپ را بشناسید”

  1. اقا این حرفا چیه فک کردم قیمت دی وی دیش که چهار هزار تومن را میگی گرونه
    اشغالترینش که ده دلار اونوقت به نظرتون مناسبه این پست در ایران!!!!
    اینجا همه اوپن سورسن و فتوشاپم یکم حجمش بالاست برای دانلود !!
    وگرنه خود فتوشاپا که رایگان میگیریم دیگه چه کاریه اینارا بگیریم که میگی بدتره

    1. امید مروتی

      سلام. ممنونم از شما به خاطر توجه ‌تون به این مطلب
      اینکه توی کشور ما قانون کپی‌رایت رعایت نمیشه و به سادگی نرم‌افزارهای گرون‌قیمت را با پرداخت پولی ناچیز خریداری می‌کنند، خودش نیاز به بحث و گفت‌وگوی جداگانه دارد، اما اگر خیلی کوتاه بخواهم به مزایای خرید اورجینال اشاره کنم، می‌تونم بگم که دریافت آخرین آپدیت‌ها، جلوگیری از ویروسی شدن سیستم در اثر اجرای کرک‌های نامعتبر و پشتیبانی کامل نر‌م‌افزار توسط شرکت سازنده مواردی اند که نمی‌‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. اما اگر بحث حجم نرم‌افزار به میان بیاید شاید عاقلانه باشد که بگوییم فتوشاپ تنها در این مورد انتخاب مناسبی نیست. با این حال باید دید که شما مشکلتون حجم زیاد فتوشاپ هست یا بد بودن نرم‌افزارهای اپن سورس مشابه آن؟؟!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH