بلعیدن آدامس تا چه حد برای بدن خطرناک است؟

در پایان اولین بخش از دو کنفرانس مطبوعاتی، Sean Spicer سخنگوی کاخ سفید (به احتمال زیاد) 35 آدامس جوید و سپس آن‌ها را بلعید! این موضوع هنوز اثبات نشده‌ است، اما براساس مشخصات گرفته شده از اسپایسر توسط واشنگتن پست در سال 2016، این امر محتمل است. به گزارش زیر توجه کنید:

حتی زمانی که او در حال صحبت کردن نبود، (دهانش) تکان می‌خورد، پس از جویدن آدامس‌‌‌‌های دارچینی او تمام آن‌ها را می‌بلعد. با وجود عادت کاریش، این مرد نمی‌توانسته با دهان آرام بایستد. اسپایسر به من گفت: “دو و نیم بسته را در بعد از ظهر خریدم. با دکترم در این مورد صحبت کردم و او گفت که مشکلی نیست.”

البته این تنها یک فرضیه است که آقای اسپایسر یک بسته 14 تایی از آدامس مصرف کرده‌ باشد. با این حال این عادت تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد؟

به طور کلی آدامس توسط دستگاه گوارش تقریبا بدون تغییر باقی می‌ماند. بدن ما آن را از طریق مسیر منظم روده هضم می‌کند، با این حال، براساس گزارشات منتشر شده، در موارد نادر اگر کودک دچار یبوست باشد، این اتفاق می‌تواند باعث مسدود کردن روده او شود.

علی‌رغم خطر نسبتا کم آن، پزشکان توصیه می‌کنند که هیچ‌وقت آدامس را نبلعید چراکه این ماده برای روده ارزش غذایی صفر دارد و علاوه بر آن خطر مسدود کردن روده نیز همراهش است.

بعد از بلعیدن آدامس چه کارهایی در بدن انجام می‌شود؟

هنگامی که شما آدامسی را می‌بلعید سه اتفاق اصلی روی می‌دهد: اول، آنزیم معده شما سعی می‌کند تا آ‌ن را از بین ببرد و طی آن قند و مواردی از این دست هضم می‌گردند. سپس، موادی که هضم نشده‌اند ممکن است تخمیر شوند. فرآیند تخمیر ممکن است موجب نفخ معده گردد و در غیر این صورت می‌توان گفت که آسیب بسیار کمی وارد می‌شود. در نهایت، اجزایی مثل قطعات منعطف تنها ممکن است از طریق مدفوع خارج شوند.

در بدترین حالت، بلعیدن 35 قطعه آدامس سالم‌تر از کشیدن 35 نخ سیگار یا حتی خوردن 35 خلال سیب‌زمینی سرخ کرده خواهد بود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH