مسابقه هوشمندانه اول: چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟

امروز نخستین چیستان از سری مسابقات روزانه هوشمندانه از فصل دوم آن شروع می‌شود و ما با چالشی جالب در خدمت شما هستیم.

قوانین کلی مسابقه پیش از این خدمت شما توضیح داده شد، فقط این مورد را در نظر داشته باشید که برای بحث جهت رسیدن به جواب با سایر کاربران و ارسال پاسخ در بخش دیدگاه‌ها آزاد هستید. از اینجا می‌توانید قوانین کلی را نگاهی بیندازید و به یاد داشته باشید ما هر روز راس ساعت 12 ظهر یک سوال معماگونه برای‌تان طرح می‌کنیم و شما می‌بایست تا قبل از ساعت 10 صبح فردا به آن پاسخ دهید. در این بین، در ساعاتی خاص به شما راهنمایی‌هایی برای حل معما می‌کنیم. ساعت قرار دادن راهنمایی‌ها مشخص نیست ولی مکان قرار گیری راهنما فقط در صفحه اینستاگرام و تلگرام آی‌تی‌رسان است.

نفر نخست این مسابقه، برنده یک اسپیکر بلوتوث هوشمند خواهد شد!

سوال هوشمندانه اول

سرما در هوا بیداد می‌کرد و در زیر پالتویی که از پوست خرس درست کرده بود، همچنان تازیانه‌های باد با سوزش فراوان بر بدنش می‌خورد. کمی به جلو حرکت کرد و در کنار رودخانه ایستاد، به اطراف می‌نگریست تا شاید چیزی برای شکار کردن بیابد. پسرکی را دید که با پای برهنه و سطلی چوبین از رودخانه آب بر می‌داشت. چهره وی کمی برایش آشنا بود. از او سوال کرد، چند سالت است؟ پسر پاسخ داد ۱۵ سال و رفت!

سالی که مرد پالتو پوش از پسر این سوال را می‌پرسید، ۱۹۹۰ بود، اما همین پسر در سال ۱۹۹۵، ده سال داشت! چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟

برای پاسخ دادن سه نکته زیر را در نظر بگیرید

1- برای شرکت در این مسابقه حتما بایستی عضو سایت باشید و پاسخ را با نام کاربری خودتان ارسال کنید (برای عضویت از اینجا اقدام کنید). فردی که پس از مسابقه دوازدهم حایز بیشترین آی‌تی (امتیاز) شده باشد (در مجموع) ضمن دریافت عنوان هوشمندترین کاربر آی‌تی‌رسان، اسپیکر هوشمند را نیز هدیه می‌گیرد.

2- پاسخ را در کامنت‌های همین مطلب بگذارید! شاید با خود بگویید که سایر کاربران هم پاسخ شما را می‌بینند؛ درست است اما آن‌ها از کجا می‌دانند که جواب درست چیست؟ ضمن اینکه نفرات نخست، بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و برای همین اول بودن بسیار مهم است.

3- برای گذاشتن دیدگاه درباره مسابقه محدودیتی وجود ندارد اما شما تنها یک بار می‌توانید پاسخ دهید و حتی اگر بفهمید که جواب‌تان اشتباه بوده، هیچ کاری برای تغییر آن دیگر نمی‌توانید بکنید! پس کاملا تامل کرده و سپس پاسخ را ارسال نمایید. بایستی پاسخ را هم در یک دیدگاه مجزا و به صورت زیر که داخل پرانتز قرار دارد، بنویسید.

(پاسخ هوشمندانه: جواب)

16 در مورد “مسابقه هوشمندانه اول: چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟”

  1. تاریخ گفته شده قبل از میلاد مسیح است پسر ۱۹۹۵ سال قبل از میلاد مسیح، ۱۰ سال داشته و پنج سال بعد در ۱۹۹۰ سال قبل از میلاد مسیح ۱۵ سال

  2. ( پاسخ هوشمندانه : پسر در ۱۹۹۵ سال قبل از میلاد ۱۰ سال داشته و ۵ سال بعد ۱۹۹۰سال قبل از میلاد ۱۵سال تاریخ قبل از میلاد مسیح بوده )

  3. جواب هوشمندانه: تاریخ گفته شده قبل از میلاد مسیح است پسر ۱۹۹۵ سال قبل از میلاد مسیح، ۱۰ سال داشته و پنج سال بعد در ۱۹۹۰ سال قبل از میلاد مسیح ۱۵ سال
    دقیقا برعکس

  4. (پاسخ هوشمندانه: پسر در سال ۱۹۹۵ ده عدد کلمه سال همراهش داشته نه اینکه سنش در سال ۱۹۹۵ ده سال باشد)

  5. (پاسخ هوشمندانه:اون سالی که گفته شده قبل از میلاد مسیح است.پسر در ۱۹۹۵سال قبل از میلاد ۱۰ سال داشت و ۱۹۹۰سال قبل از میلاد ۱۵ سال)

  6. جواب هوشمندانه: تاریخ گفته شده قبل از میلاد مسیح است- پسر ۱۹۹۵ سال قبل از میلاد مسیح، ۱۰ سال داشته و پنج سال بعد در ۱۹۹۰ سال قبل از میلاد مسیح، ۱۵ سال.

  7. در واقع پسرک در سال ۱۹۹۵ قبل از میلاد ۱۰ سال سن داشت ودقیقا ۵ سال بعد که سال ۱۹۹۰ قبل از میلاد میباشد طبیعتا سنش به ۱۵ سال افزایش پیدا میکنه!!!

  8. از ساعت دوازده دارم تلاش میکنم ثبت نام کنم.گوشیم ویندوزفونه موقع ثبت نام گزینه تکمیل فرم ثبت نام اولش هست ولی بعد اینکه فیلد های رمز رو پر میکنم این گزینه حذف میشه تا حالا هر کاری کردم نشد به نظرم سایتتون زیرساخت قویی ندارهاگه شده بود من اولین نفر جوابو داده بودم خیلی حیف شد.جواب همون قبل میلاد مسیحه

  9. پاسخ هوشمندانه: تاریخ قبل از میلاد مسیح است. تاریخ میلادی ، قبل از میلاد مسیح به صورت بر عکس میباشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH