آموزش کار با قابلیت Live در اینستاگرام

مدتی است که اینستاگرام قابلیت تازه‌ای را با نام Live به اپلیکیشنش افزوده است. این قابلیت در ابتدا به طور آزمایشی تنها در کشور آمریکا قابل استفاده بود؛ اما بعد از گذشت چند وقت شاهد ورود Live به اینستاگرام ایرانی‌ها بودیم.

در این مطلب سعی داریم به شما نحوه کار با قابلیت Live اینستاگرام را آموزش دهیم. پس همراه ما باشید.

برای رفتن به منوی Live دو راه وجود دارد. اولین راه این است که در صفحه اصلی به سمت راست سوایپ کنید و به منوی استوری منتقل ‌شوید. بعد از آن در قسمت پایینی رابط، گزینه Live را انتخاب کنید تا به آن بخش منتقل شوید.

راه دوم این است که در بخش نوار استوری‌ها، بر روی تصویر پروفایل خودتان که با نام Your Story نمایان است کلیک کنید تا وارد منوی استوری شده و با انتخاب گزینه Live که در پایین وجود دارد، به بخش ویدیو زنده بروید.

بعد از وارد شدن به منوی Live پیغامی نمایان می‌گردد که در آن به شما گفته می‌شود که Live شدن‌ شما به فالوورهای‌تان اطلاع داده خواهد شد. در این صورت فالوورها می‌توانند به سرعت وارد برنامه شوند و ویدیو زنده شما را تماشا کنند.

در قسمت پایینی رابط گزینه Start Live Video وجود داشته که با فشردن آن ضبط ویدیو زنده شما آغاز می‌شود. البته با زدن این دکمه، اینستاگرام کیفیت اتصال‌تان به اینترنت را چک می‌کند و اگر سرعت کافی نداشته باشید، به شما اجازه ضبط ویدیو زنده را نمی‌دهد.

بعد از چک کردن مناسب بودن کیفیت اتصال به اینترنت، ویدیو زنده شما بعد از شمارش 3 ثانیه آغاز خواهد شد. شما می‌توانید هم با دوربین اصلی و هم دوربین سلفی ویدیو زنده را ضبط کنید. امکان تعویض دوربین‌ها در حین ضبط هم وجود دارد.

در این زمان اکانت شما در بخش نوار استوری فالوور‌های‌تان با عنوان “Live”  قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند با کلیک بر روی عکس‌تان، ویدیو زنده‌ای که در حال ضبط آن هستید را مشاهده کنند.

نام کاربری تمامی افرادی که وارد ویدیو Live شما می‌شوند، برای شما به نمایش در می‌آید. همچنین بینندگان ویدیو می‌توانند برای شما کامنت بگذراند و یا با فرستادن علامت قلب ویدیو شما را لایک کنند.

شما می‌توانید در صورت نیاز با زدن کلید سه نقطه که در بخش پایینی وجود دارد، بخش کامنت گذاری را برای بینندگان‌تان ببندید. در این صورت آن‌ها قادر به گذاشتن کامنت نخواهند بود.

بر روی صفحه اصلی یک علامت چشم وجود دارد که کنارش عددی نوشته شده است. این عدد نشان دهنده تعداد افرادی است که در حال حاضر ویدیو شما را تماشا می‌کنند. با کلیک بر روی آن می‌توانید یکی یکی اکانت‌ها را مشاهده کنید و در صورت نیاز، شخص یا اشخاصی را که نمی‌خواهید ویدیو زنده شما را ببینند، حذف کنید.

در نهایت ویدیو زنده شما با کلیک کردن بر روی دکمه End Live Video به پایان خواهد رسید. پس از آن اطلاعاتی مانند تعداد کل بینندگان همراه نام اکانت‌شان برای‌تان به نمایش در می‌آید.

وجود تاخیر در ویدیو، کیفیت تصویر و صدا در Live اینستاگرام کاملا وابسته به قدرت اینترنت شخص ضبط کننده و بیننده خواهد بود؛ اما در کل کیفیت ویدیوها به خوبی آن چه در فیس‌بوک دیده‌ایم، بوده و کاملا راضی کننده است.

البته شما بعد از ضبط ویدیو Live بر خلاف فیس‌بوک به ویدیو ضبط شده‌تان دسترسی نخواهید داشت و همه چیز بعد از اتمام ویدیو از بین می‌رود. شاید در آپدیت‌های بعدی اینستاگرام، گزینه خاصی برای ذخیره سازی ویدیو زنده ایجاد شود.

5 در مورد “آموزش کار با قابلیت Live در اینستاگرام”

  1. سلام من اس ۳دارم گزینه لایو نمیاد واس من بنظر شما به اندروید گوشی بستگی داره در ضمن اینستامم بروزه

    1. سلام
      کیفیت با توجه به سرعت اینترنت تغییر میکنه اگر سیرعت بالایی داشته باشه اینترنتتون کیفیت تصویر هم عالیه اگر سرعت اینترنتتون کم باشه کیفیت هم افت پیدا میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH