آموزش بازگردانی زمان باقی‌مانده باتری در سیستم عامل مک

قبل از MacOS Sierra نسخه 10.12.2، شما می‌توانستید با کلیک روی آیکون باتری در نوار منو از زمان باقی‌مانده برای شارژ دستگاه مطلع شوید. این عدد علی‌رغم تقریبی بودنش، نسبت به دیدن درصد شارژ باقی‌مانده مفیدتر است. خوشبختانه، نرم‌افزارهای ارزان قیمت و رایگانی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید از طریق نوار منو، زمان باقی‌مانده باتری را مشاهده نمایید. در صورتی که برای این منظور مایل به نصب نرم‌افزار اضافی نیستید، می‌توانید از بخش Activity Monitor کمک بگیرید. در ادامه این دو راه‌حل را به شما آموزش می‌دهیم.

اپلیکیشن‌های نوار منو

نرم‌افزارهای زیادی برای افزودن آیکون باتری به نوار منو وجود دارند که قابلیت‌هایی مثل سلامت باتری و اطلاعات مربوط به وضعیت آن را در اختیار می‌گذارند. دو نرم‌افزار رایگان و پولی (1 دلاری) در این زمینه وجود دارند و به راحتی از طریق فروشگاه Mac App Store قابل تهیه هستند.

برنامه رایگان Battery Monitor توسط شرکت Rocky Sand Studio ارایه شده‌ است. به وسیله آن یک آیکون در نوار منو قرار داده می‌شود که به مانند قبل درصد باتری را نمایش می‌دهد. با کلیک‌کردن روی این آیکون می‌توانید به پنل وضعیت باتری دسترسی داشته باشید که شامل زمان باقی مانده در بخش پایینی است. اگر روی آیکون چرخ‌دنده قرار گرفته در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید، وارد تنظیمات برنامه خواهید شد و می‌توانید اطلاعات نمایش یافته درباره درصد یا زمان باقی‌مانده را تغییر دهید.

نرم‌افزار پولی برای این مورد Battery Time Indicator نام دارد که شرکت Alexander Seroshtan آن را طراحی نموده‌ است. این برنامه زمان باقی‌مانده را به نوار منو اضافه می‌کند اما نسبت به هم‌نوع رایگانش، زیبایی بیشتری دارد. به طور پیش‌فرض، آیکون نوار منو، زمان باقی‌مانده را به شما نشان می‌دهد و از این طریق ساعت و دقیقه در کنار آیکون قرار می‌گیرند تا اطلاعات به شکل جمع‌وجورتری دیده‌ شوند. این اپلیکیشن جزییاتی را درباره سلامت باتری ارایه نمی‌کند و از این حیث نرم‌افزار رایگان ذکر شده برتری نسبی دارد.

اگر تصمیم گرفته‌اید تا از یک نرم‌افزار مخصوص نوار منو استفاده کنید، هیچ نیازی به داشتن دو آیکون باتری در این بخش نخواهید داشت. به منظور مخفی کردن شاخص باتری، روی آن کلیک کنید و سپس Open Energy Saver Preferences را بزنید. از این قسمت تیک گزینه Show battery status in menu bar را بردارید.

Activity Monitor

در صورتی که احساس می‌کنید تنها گاهی نیاز به بررسی ساعت و دقیقه باقی‌مانده باتری دستگاه خود دارید و نمی‌خواهید نرم‌افزار جانبی دیگری را نصب کنید، می‌توانید با نگاهی به Activity Monitor این کار را انجام دهید.

Activity Monitor را باز کنید و سپس روی زبانه Energy کلیک نمایید. در پایین آمار مربوط به انرژی مصرفی هریک از برنامه‌های درحال اجرا، یک کادر کوچک وجود دارد که شارژ باقی‌مانده را بر اساس درصد، زمان باقی‌مانده و زمان آماده به کار باتری نمایش می‌دهد.

با رفتن به بخش گفته شده متوجه خواهید شد که مقدار نشان داده شده در این قسمت با نرم‌افزارهای فوق برابری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH