آموزش افزودن تایید هویت دو مرحله‌ای به واتس‌اپ

سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ گزینه‌ای را دراختیار شما می‌گذارد که یک لایه امنیتی جانبی محسوب می‌گردد و بدین‌وسیله قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای به حساب شما افزوده می‌شود.

در حال حاضر واتس‌اپ مکالمات شما را رمزنگاری می‌کند و این تنها موردی است که می‌توان نسبت به خصوصی ماندن اطلاعات دلخوش بود. با بکارگیری قابلیت تایید دو مرحله‌ای، فرآیند دسترسی افراد غیرمجاز به حساب کاربری شما سخت‌تر خواهد شد.

تایید دو مرحله‌ای یک گام اضافه‌تر را در زمان ورود شما به نرم‌افزار ایجاد می‌کند. طی آن، ابتدا این سرویس یک گذرواژه تصادفی به شما ارسال می‌کند و بعد از آن برای وارد شدن به سیستم مجبور به درج کد 6رقمی خواهید شد.

برای فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای، بعد از اینکه نرم‌افزار را باز کردید، به مسیر Settings > Account > Two-Step Verification بروید.

گزینه Enable را بزنید. سپس کد شش رقمی را هنگام درخواست سیستم وارد کنید. از این طریق واتس‌اپ به مدت یک هفته از حساب کاربری شما محافظت خواهد کرد. بعد از گذشت 7 روز، این پیام‌رسان به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به گذرواژه همچنان از شماره‌تان استفاده کنید، اما هر پیامی که در طول این هفت روز بفرستید تحویل فرستنده داده نخواهد شد.

به عبارت دیگر، تنها راه دسترسی و یا یادآوری گذرواژه برای شما، ورود آدرس ایمیل و دسترسی به آن از این طریق است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH