نگاهی نزدیک به گوشی جدید بلک‌بری KEYone

روز قبل در MWC 2017 شاهد معرفی گوشی جدید بلک‌بری با نام KEYone بودیم. تلفن هوشمندی که می‌خواهد با آوردن صفحه کلید به تلفن‌های هوشمند در این عصر، تنوعی خاصی را به میان بیاورد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی نزدیک به این تولید کمپانی TCL با نام ‌KEYone بیندازیم. پس همراه ما باشید.

طراحی KEYone؛ یک تلفن‌هوشمند در لباسی زیبا

صفحه کلید KEYone طراحی زیبا و جدیدی دارد و اندازه آن دقیقا در بهترین حالت ممکن صورت گرفته است. عناصری که طراحی اصلی این تلفن هوشمند را می‌سازند، یک فریم آلومینیومی با رنگ خاکستری روشن و بدنه‌ای با رنگ مشکی هستند.

در بین هر ردیف از کلید‌های موجود در صفحه کلید گوشی، نوار‌هایی از جنس فلز قرار گرفته که زیبایی آن را دوچندان کرده است. همچنین هر یک از این دکمه‌ها با نور پس‌زمینه سفیدرنگی روشن می‌شوند.

اما نکته شاخصی که از همان ابتدا در طراحی KEYone به چشم می‌آید، مناسب بودن کاربری آن برای کارهای بیزینسی است. کاربری که گوشی را در دست گرفته و مدام در حال نوشتن پیام و ارسال ایمیل است.

بلک‌بری می‌خواهد بار دیگر استاندارد این نوع طراحی در تلفن‌های هوشمند را مطرح کند. این استاندارد می‌تواند کاربری زیادی برای افراد بیزینس‌من داشته باشد.

تجربه کار با صفحه کلید KEYone چگونه است؟

افراد زیادی هستند که هنوز تایپ کردن با صفحه کلید‌های سخت افزاری را ترجیح می‌دهند. بلک‌بری KEYone می‌تواند به مذاق این دسته از افراد بسیار خوش بیاید. اما تعداد زیادی از کاربران هستند که همان صفحه کلید‌های مدرن لمسی را بیشتر ترجیح می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود که شاید تجربه کار کردن با این گوشی برای این دسته از افراد، آن چنان مناسب نباشد.

بعد از کار کردن با صفحه کلید این گوشی برای مدت نیم ساعت، با کمال تعجب کاملا به آن عادت کردیم و غلط املایی کمی داشتیم. البته آن‌ احساس راحتی که با صفحه‌ کلیدهای لمسی برای تایپ کردن برای کاربر وجود دارد، در KEYone دیده نمی‌شود.

KEYone به طور کل ساخت مناسبی دارد اما پخش نابرابر نور پس زمینه در صفحه کلید مشهود بوده و همین موضوع آن‌ چنان برای کاربر دل‌نشین نیست. این مورد هنگام استفاده از صفحه‌ کلید در تاریکی خودش را بیشتر نشان می‌دهد.

نمایشگر لمسی

صفحه نمایش 4.5 اینچی KEYone رزولوشن 1080 در 1620 پیکسل دارد که نسبت ابعادی تصویر 2:3 را می‌سازد. پنل استفاده شده در این گوشی از نوع IPS بوده که دقت رنگی مناسب و عملکرد خوبی در زوایای دید مختلف دارد. صفحه کلید این گوشی خاصیت لمسی دارد و شما می‌توانید از آن به عنوان ترک‌پد استفاده کنید. البته تجربه کاری ما با این ویژگی آن چنان جالب نبود.

به طور کل هنگام کار کردن با نمایشگر لمسی KEYone کاملا احساس راحتی خواهد کرد و اندازه آن هم فضای مناسبی را برای راحتی کاربر ایجاد کرده است. اما نسبت ابعادی تصویر 2:3 هنگام تماشای ویدیو، نوار تیره رنگی را در آن ایجاد می‌کند. این موضوع بعد از پشتیبانی اندروید از این نسبت تصویری، در اپلیکیشن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

KEYone از سایر گوشی‌های اندرویدی امن‌تر است!

بله؛ کاملا درست است! بلک‌بری KEYone امنیت بالایی به نسبت سایر گوشی‌های اندرویدی دارد. حتی می‌توان با جرات امنیت این گوشی را در حد سیستم عامل بلک‌بری رده بندی کرد. بلک‌بری می‌گوید این گوشی از سه جهت امنیت بالاتری به نسبت سایر اسمارت‌ فون‌های اندرویدی دارد؛ اول این که KEYone با هسته اصلی سیستم عامل همراه با بهترین بهینه‌ سازی‌ها عرضه می‌شود. دوم این که دست شما در ریزترین بخش‌های امنیتی دستگاه باز است و شما قادر به کنترل کردن مجوز تمامی اپلیکیشن‌ها خواهید بود. در آخر این گوشی از نظر مسائل امنیتی دولتی، در رده بالایی قرار گرفته است.

قیمت و زمان عرضه KEYone

KEYone در ماه آوریل با قیمت 549 دلار در کشور آمریکا عرضه می‌شود و قابل خرید خواهد بود. هدف مصرفی این تلفن هوشمند، کاربران قدیمی پسند صفحه کلید‌های سخت افزاری در گوشی و یا بیزینیس‌من‌ها است و به نظر می‌تواند محبوبیت زیادی هم در میان این دسته از افراد پیدا کند. شاید همه افراد به سرعت جذب این گوشی نشوند، اما مطمئن باشید KEYone طرفداران خاص خودش را خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با این گوشی تازه معرفی شده بلک‌بری چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH