با ده تن از ثروتمندترین افراد جهان آشنا شوید؛ بیل گیتس همچنان در صدر!

وبسایت بلومبرگ که همه روزه لیست ثروتمندترین افراد جهان را رتبه‌دهی می‌کند، لیست ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرده است. این لیست همه روزه بروزرسانی شده و ثروتمندترین مردان و زنان دنیا را در آن روز مشخص می‌کند. در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان آشنا کنیم.

۱۰. اینگوار کامپراد

دارایی خالص: ۴۳ میلیارد دلار

سن: ۹۰ سال

کشور: سوئد

صنعت: خرده‌فروشی

منبع درآمد: شرکت لوازم خانگی آیکیا (IKEA)

اینگوار کامپراد زمانی که تنها ۱۷ سال سن داشت، اقدام به تأسیس شرکت آیکیا نمود. شرکتی که اکنون بزرگترین خرده فروش لوازم خانگی و مبلمان محسوب می‌شود و در سال درآمدی معادل ۳۴.۲ میلیارد یورو (۳۶ میلیارد دلار) دارد. اگرچه وی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار دارایی اندوخته اما در سن ۹۰ سالگی همچنان فردی صرفه‌جو و مقتصد است، به طوری که از هتل‌های ارزان قیمت استفاده می‌کند و بیش از دو دهه است که ماشین خود را عوض نکرده!

۹. لری الیسون

دارایی خالص: ۴۵.۳ میلیارد دلار

سن: ۷۲ سال

کشور: آمریکا

صنعت: تکنولوژی

منبع درآمد: شرکت اوراکل

لری الیسون در سال ۱۹۷۷ با همکاری دو تن از همکاران خود که آن زمان در یک شرکت فعال در زمینه الکترونیک مشغول بودند، تصمیم به تأسیس یک شرکت نرم‌افزاری گرفت. وی پس از مدت کوتاهی از تأسیس شرکت، اقدام به امضای قراردی مهم با سی‌آی‌ای نمود. طبق این قرارداد آن‌ها شروع به تولید یک سیستم مدیریت پایگاه‌داده برای سازمان سیا کردند. این پروژه امروزه به قدری پیشرفت کرده که همه آن را با نام شرکت اوراکل می‌شناسند. این شرکت در سال گذشته ۳۷ میلیارد دلار سود خالص داشته است. لری در سال ۲۰۱۴ پس از گذشت ۳۸ سال، از سمت مدیرعامل اجرایی اوراکل استفعا کرده و اکنون به عنوان مدیر ارشد فناوری این شرکت فعالیت می‌کند. گفتنی است وی در سال گذشته درآمدی معادل ۵.۲ میلیارد دلار بدست آورده است.

۸. دیوید کوک

دارایی خالص: ۴۷.۹ میلیارد دلار

سن: ۷۶ سال

کشور: آمریکا

صنعت: سرمایه‌گذاری متنوع

منبع درآمد: وراثت / صنایع کوک

دیوید کوک همراه با برادر خود چارلز، مالک شرکت سرمایه‌گذاری صنایع کوک است. این شرکت اکنون دومین شرکت خصوصی بزرگ در ایالات متحده آمریکا بشمار می‌رود. او تاکنون دو بار از مرگ حتمی نجات یافته است. دیوید در سال ۹۱ از حادثه سقوط هواپیما که شمار زیادی از مسافرانش قربانی شدند جان سالم به در برد. وی همچنین به سرطان پروستات مبتلا بود که توانست از این بیماری نیز با موفقیت عبور کند. او یکی از نیکوکارترین افراد در بین ثروتمندان جهان است به طوری که بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار تاکنون در زمینه‌های مختلفی همچون تحقیقات برای درمان سرطان، ساخت بیمارستان و اقدامات بشر دوستانه دیگر هزینه کرده است.

۷. چارلز کوک

دارایی خالص: ۴۷.۹ میلیارد دلار

سن: ۸۱ سال

کشور: آمریکا

صنعت: سرمایه‌گذاری متنوع

منبع درآمد: وراثت / صنایع کوک

چارلز کوک به همراه برادر کوچک خود دیوید مالک شرکت صنایع کوک است. وی همچنین سمت مدیرعامل اجرایی این شرکت هولدینگ بزرگ را نیز برعهده دارد. کمپانی کوک در حدود ۱۰۰ هزار کارمند دارد و دارایی برادران کوک روی هم رفته به ۹۵.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

۶. کارلوس اسلیم

دارایی خالص: ۵۰.۷ میلیارد دلار

سن: ۷۷ سال

کشور: مکزیک

صنعت: ارتباطات

منبع درآمد: شرکت گروپو کارسو (Grupo Carso)

ثروتمندترین فرد مکزیک، صاحب بیش از ۲۰۰ کمپانی در کشور خود بوده که همه آن‌ها را با نام گروپو کارسو در مکزیک می‌شناسند. او از پدر و مادری لبنانی زاده شده اما تمام زندگی خود را در مکزیک گذرانده است. وی پس از مرگ پدرش که تاجر برجسته‌ای در مکزیک بود، کسب و کار او را بدست گرفت و به تدریج توانست کار خود را گسترش داده و اکنون ثروتی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار دارد.

۵. مارک زاکربرگ

دارایی خالص: ۵۸.۵ میلیارد دلار

سن: ۳۲ سال

کشور: آمریکا

صنعت: تکنولوژی

منبع درآمد: فیسبوک

در سال ۲۰۰۴ میلادی یک دانشجوی سال دوم که در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کرد، وبسایت TheFacebook.com را راه‌اندازی نمود. این سایت که نسخه اولیه شبکه اجتماعی مشهور فیسبوک بود توسط مارک زاکربرگ شکل گرفت. وی پس از راه‌اندازی فیسبوک از تحصیل در دانشگاه انصراف داد تا بتواند تمام وقت خود را صرف این شبکه اجتماعی کند. بدین ترتیب بود که فیسبوک روز به‌ روز محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرد؛ به طوری که این شبکه اکنون بالغ بر یک میلیارد کاربر فعال داشته و ارزشی معادل ۴۰۰ میلیارد دلار دارد. زاکربرگ در ۳۲ سالگی، جوانترین فرد حاضر در بین ۵۰ فرد ثروتمند جهان است. وی در سال گذشته توانست ۱۱.۲ میلیارد دلار دیگر نیز به دارایی‌های خود بیفزاید.

۴. آمانسیو اورتگا

دارایی خالص: ۶۸.۵ میلیارد دلار

سن: ۸۰ سال

کشور: اسپانیا

صنعت: خرده‌فروشی

منبع درآمد: شرکت ایندیتکس (Inditex)

آمانسیو اورتگا به لطف تصاحب شرکت اسپانیایی ایندیتکس در رده چهارمین فرد ثروتمند جهان قرار دارد. ایندیتکس به عنوان برزگترین شرکت فعال در صنعت مد در جهان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که آمانسیو کارش را با فروشندگی در یک فروشگاه کوچک محلی آن‌ هم به عنوان شاگرد آغاز کرد و اکنون صاحب بزرگترین امپراتوری مد و لباس در جهان است. گفتنی است که دارایی وی در سال گذشته با کاهش ۸۰۰ میلیون دلاری مواجه شده است.

۳. جف بزوس

دارایی خالص: ۷۳.۱ میلیارد دلار

سن: ۵۳ سال

کشور: آمریکا

صنعت: تکنولوژی

منبع درآمد: شرکت آمازون

جف بزوس دارایی خود را مدیون معرفی کسب و کار الکترونیکی به جهان است. او پس از اینکه مدتی به امور مالی در وال استریت مشغول بود تصمیم به راه‌ اندازی وبسایت آمازون گرفت و در سال ۱۹۹۴ کار خود را با فروش آنلاین کتاب در سیاتل آغاز کرد. پس از گذشت سه سال این شرکت به مالکیت عمومی درآمد و روز به روز شاهد پیشرفت و گسترش بوده، به طوری که اکنون کالاهای زیادی از غذا گرفته تا کالاهای الکترونیکی و لوازم خانگی در این فروشگاه آنلاین عرضه می‌شوند. آمازون در سال ۲۰۱۶ رقمی معادل ۱۳۶ میلیارد دلار درآمد خالص به همراه داشته است. بزوس طی سال گذشته توانست ۲۱.۹ میلیارد دلار به دارایی‌های خود بیفزاید.

۲. وارن بافت

دارایی خالص: ۷۷.۲ میلیارد دلار

سن: ۸۶ سال

کشور: آمریکا

صنعت: سرمایه‌گذاری متنوع

منبع درآمد: شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)

وارن بافت سرمایه‌گذاری را از سنین جوانی آغاز کرد. او زمانی که کودک بود، اقدام به فروش روزنامه بر روی دوچرخه خود می‌کرد. وارن در سن ۱۱ سالگی اولین سرمایه‌گذاری خود را با خرید سهام آغاز کرد و در این معامله توانست ۵ دلار سود ببرد. وی در سال ۱۹۶۹ با خرید شرکت نساجی برکشایر هاتاوی و تبدیل آن به یک شرکت هلدینگ توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. او طی سال گذشته توانست ۱۳.۱ میلیارد دلار به جمع دارایی‌های خود اضافه کند.

۱. بیل گیتس

دارایی خالص: ۸۵.۲ میلیارد دلار

سن: ۶۱ سال

کشور: آمریکا

صنعت: تکنولوژی

منبع درآمد: مایکروسافت

بیل گیتس را دیگر همه می‌شناسند. او زمانی که تنها ۲۰ سال سن داشت شرکت مایکروسافت را با همکاری دوست دوران کودکی‌اش، پل آلن بنا نهاد. سال‌ها بعد، چند ماه قبل از تولد ۳۱ سالگی‌اش، مایکروسافت تبدیل به یک شرکت سهامی عام گشت و گیتس را به یک میلیاردر تبدیل کرد. او از سال ۱۹۹۹ به همراه همسرش اقدام به تاسیس یکی از مهمترین بنیادهای نیکوکاری دنیا با نام بیل و ملینا گیتس کردند. گیتس توانست در سال گذشته ۱۰.۶ میلیارد دلار به مجموع دارایی‌های خود اضافه کند.

1 در مورد “با ده تن از ثروتمندترین افراد جهان آشنا شوید؛ بیل گیتس همچنان در صدر!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH