قابلیت‌های امنیتی جدیدی چون مات شدن تصاویر به اینستاگرام افزوده می‌شود

اینستاگرام همچنان در حال عمل به وعده خود مبنی بر تبدیل این نرم‌افزار اشتراک‌گذاری عکس و فیلم به محیطی امن بوده و در همین راستا، این رسانه اجتماعی متعلق به فیس‌بوک در روز پنجشنبه اعلام کرد که برای امن‌تر کردن این برنامه ویژگی‌های امنیتی جدیدی را به اینستاگرام اضافه می‌نماید.

اینستاگرام قصد دارد تا به‌زودی “تصاویر و ویدیوهای حساس” را از پست‌هایی که شما می‌بینید یا پروفایل کاربران، مات کند. درحال‌حاضر این برنامه دارای احراز هویت دو مرحله‌ای بوده که تمامی کاربران به آن دسترسی داشته و به آن‌ها کمک می‌کند تا حساب کاربری خود را ایمن نگه دارند. اینستاگرام یک صفحه منبع برای کاربران ایجاد کرده تا بتوانند در هنگام لذت بردن از تصاویر خود و دوستانشان، امنیتشان را نیز حفظ کنند.

متاسفانه اینستاگرام شرایط مربوط به مات کردن محتویات “حساس” را اعلام نکرده و نمی‌توان به موارد خاصی اشاره نمود. در یک پست وبلاگی، اینستاگرام اعلام کرده که:

درحالی‌که برخی پست‌ها دستورالعمل‌های ما را نقض نمی‌کند ولی برخی از کاربران آن‌ها را گزارش کرده و تیم ما بعد از بررسی، حساس بودن این پست‌ها را تایید می‌کنند.

هدف از انجام چنین اقدامی، جلوگیری از مشاهده تصاویر یا ویدیوهای ناخواسته بوده تا کاربران تجربه ناخوشایندی از این برنامه نداشته باشند. گفته می‌شود برای مشاهده کامل تصاویر مات شده، شما قادر به لمس پست موردنظر بوده تا کامل آن را مشاهده نمایید.

با فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای، کاربران باید یک کد اضافه را توسط گوشی هوشمند خود برای هربار ورود به برنامه، وارد اینستاگرام کنند. برای فعال کردن این لایه اضافی جهت محافظت بیشتر از حساب کاربری خود، دکمه چرخ‌دنده (تنظیمات) را لمس کرده و گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای را در وضعیت روشن قرار دهید.

در نهایت اینستاگرام اعلام کرده که اطلاعات بیشتری از ابزارهایی مانند بلاک کردن حساب، کنترل کامنت‌ها و تگ کردن افراد در تصاویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افراد می‌توانند در برخی از کشورها به سیستم پشتیبانی این برنامه متصل شده و اطلاعات بیشتری از آن کسب کنند و همچنین به اینستاگرام در ساخت جامعه‌ای بهتر همانند همایش جهانی InstaMeet در 25 و 26 مارس کمک کنند.

این همایش که در اصل پانزدهمین در نوع خود محسوب می‌شود، کاربران را تشویق به گسترش مهربانی توسط کامنت‌های مثبت، پسندیدن پست‌های افراد الهام‌بخش و یا به اشتراک‌گذاری پست‌های حمایتی، می‌نماید. شما قادر به شناسایی InstaMeet در نزدیکی خود خواهید بود و می‌توانید در آخر هفته عشق را کمی گسترش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH