بسته شدن سرویس گوگل Talk جیمیل در 26 ژوئن

یکی از تغییراتی که گوگل در سرویس‌های خود ایجاد خواهد کرد، بسته شدن سرویس Talk در جیمیل در تاریخ 26 ژوئن بوده که برخی از کاربران سرویس چت گوگل را تحت تاثیر قرار خواهد داد. گوگل از کاربران این سرویس درخواست کرده که از Hangouts به‌عنوان جایگزین استفاده کنند.

گوگل Talk برای اولین‌بار در سال 2005 به عنوان چت رسمی در جیمیل معرفی شد، ولی هنگامی که این شرکت در سال 2013 پشتیبانی از Hangouts را به جیمیل اضافه نمود، از آن به عنوان آغازی بر پایان این سرویس قدیمی در جیمیل یاد شد. امروز گوگل اعلام کرد که از تاریخ 26 ژوئن، کاربران جیمیل به‌صورت خودکار به Hangouts منتقل می‌شوند. اگر شما هنوز از اپلیکیشن قدیمی گوگل Talk که در سال 2013 در فروشگاه گوگل با برنامه Hangouts جایگزین شد بر روی دستگاه خود استفاده می‌کنید، باید بگوییم که این برنامه در حال‌حاضر کار نمی‌کند. این حرکت گوگل تعجب‌برانگیز نبوده چراکه این شرکت از سرویس Talk خود حتی بعد از چندسال جایگزینی با Hangouts پشتیبانی کرده است.

در اخباری مرتبط، برخی از افزونه‌های آزمایشگاهی جیمیل در تاریخ 24 آوریل بازنشسته خواهند شد. آیکون احراز هویت، پخش‌کننده صوتی گوگل، پیش‌نمایش Picasa، تصاویر در چت، کلیدهای میانبر، نقل قول متن انتخاب شده، برچسب‌های هوشمند و پیش‌نمایش Yelp این افزونه‌ها را تشکیل می‌دهند. در نهایت دو ویژگی افسانه‌ای گوگل پلاس در جیمیل شامل توانایی ایمیل کردن پروفایل گوگل پلاس و استفاده از حلقه‌های گوگل پلاس، در تاریخ 24 آوریل بازنشسته خواهند شد. همانطور که می‌دانید براساس اعلام گوگل از تاریخ 22 ماه مه سرویس ارسال پیامک از Hangouts حذف خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH