کوالکام به سامسونگ اجازه فروش پردازنده‌های اگزینوس به دیگر سازندگان را نمی‌دهد

اگر متوجه شده باشید چیپ‌ست‌های اگزینوس اغلب به‌صورت انحصاری در گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است تصور کنید که این وضعیت شبیه به پردازنده‌های سری A تولیدی توسط اپل بوده که به‌صورت انحصاری برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS جهت افزایش کارایی و عملکرد طراحی شده‌اند.

باید بگوییم که تصور شما اشتباه است چراکه براساس گزارشی از Korea Economic Daily، دلیل عدم استفاده از پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ در دیگر دستگاه‌های تولیدی توسط شرکت‌های مختلف، جلوگیری کوالکام از وقوع این اتفاق است. در این گزارش ادعا شده که سامسونگ خواهان فروش چیپ‌ست‌های اگزینوس به دیگر تولیدکنندگان بوده ولی کوالکام به‌علت “سو استفاده” از استاندارد مجوز ضروری ثبت اختراع، چنین امری را برای این برند کره‌ای ممنوع کرده است.

ظاهرا این ممنوعیت فروش برای مودم‌ها و چیپ‌ست‌های یکپارچه تولیدی سامسونگ به مدت 25 سال ادامه خواهد داشت که البته ما هنوز مطمئن نیستیم که این مدت مربوط به ممنوعیت فروش تراشه‌های اگزینوس خواهد بود یا خیر. با توجه به کمیسیون تجارت منصفانه:

سامسونگ الکترونیک از فروش چیپ‌ست‌های مودم خود به دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با توجه به قرارداد امضا شده با کوالکام، منع گشته است.

در حال‌حاضر کوالکام با برخی مشکلات قانونی در چند کشور مواجه بوده و اپل برعلیه این شرکت در دادگاه طرح دعوی ثبت کرده است. سال گذشته کوالکام به‌علت نقض اعتماد در کشور کره‌ جنوبی جریمه سنگینی را متحمل شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH