آموزش اجرای اپ‌ها به صورت تمام صفحه در ال‌جی G6

ال‌جی را می‌توان بعد از معرفی پرچمدار جدیدش یعنی G6، مخترع فرمت 2:1 نامید. G6 تلفن هوشمندی است که نمایشگرش از نسبت تصویری 18:9 استفاده می‌کند.

زمانی که این کمپانی کره‌ای پرچمدار جدیدش را با نمایشگر 5.7 اینجی و رزولوشن 1440 در 2880 پیکسلی‌اش معرفی کرد، با خود گفتیم ال‌جی باز هم می‌خواهد موارد ناموفقی که با عنوان نوآوری در تلفن‌های هوشمند قدیمی‌اش پیاده کرده را بار دیگر با اسمی جدید عرضه کند.

اما مدتی گذشت و ما متوجه شدیم که ال‌جی این بار با فناوری 2:1 که با نام “Dolby Vision” شناخته می‌گردد، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. این فناوری با این که هنوز گسترش چندانی نداشته، به یک استاندارد با نام “Univisium” تبدیل شده است. البته بدون شک بعد از گذشت یک مدت کوتاه این استاندارد در میان سازندگان و کاربران گسترده‌تر هم می‌شود. بر اساس اطالاعاتی که تولید کنندگان محتوا در در دسترس گذاشته‌اند، تمامی محتوا‌هایی که در آینده ساخته می‌شوند با دو فرمت مختلف موجود خواهند بود.

اما همان طور که می‌دانید این نسبت تصویری در گوشی ال‌جی G6 باعث شده تا با اجرای محتواهایی که نسبت 16:9 دارند، شاهد دو نوار مشکی رنگ در دو طرف چپ و راست نمایشگر باشیم. از آن‌جایی که تقریبا همه اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها از این نسبت استفاده می‌کنند؛ این مورد می‌تواند کمی آزاردهنده‌ باشد.

اما خوشبختانه کمپانی ال‌جی به فکر این موضوع بوده و در منوی تنظیمات پرچمدار جدیدش بخشی را برای حل این مورد قرار داده است. با انجام تغییرات در این منو، رابط کاربری اپلیکیشن و یا بازی شما متناسب با نیاز شما می‌تواند تمام صفحه شود. این تمام صفحه شدن با کشیدگی تصویر به چپ و راست و همچنین کمی بزرگنمایی انجام می‌گردد. البته این موارد باعث می‌شوند تا بخش اندکی از تصویر مانند قسمت‌های بالایی و پایینی را از دست بدهید.

برای انجام این تنظیمات در گوشی ال‌جی G6 خود مانند تصاویر قرار گرفته در ادامه، عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH