نکات خوب، بد و زشت گلکسی S8 و S8 پلاس را بشناسید!

حدودا هفته پیش بود که سامسونگ از دو پرچمدار جدیدش با نام‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس رونمایی کرد. دو گوشی گه نگاه‌های زیادی را به سمت خودشان جذب کردند و شما هم در حال حاضر می‌توانید آن‌ها را در سایت سامسونگ پیش‌‌خرید کنید. اما مطمئنا مانند هر محصول دیگری این دو گوشی هرچقدر هم که کامل باشند، یک‌سری ضعف خواهند داشت. در این مطلب می‌خواهیم نکات مثبت و منفی موجود در دو پرچمدار سامسونگ را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

خوب

سامسونگ با تغییر دادن نسبت تصویری نمایشگر دو پرچمدارش چنان نوآوری خاص و حرکت بزرگی انجام نداده است. چرا که پیش از این ال‌جی G6 با نسبت تصویری 18:9 این تغییر در نسبت تصویری را انجام داده بود. اما نکته مثبت این حرکت بلندتر بودن نمایشگر گوشی گلکسی S8 و S8 پلاس بوده؛ به طوری که نسبت تصویری در این دو گوشی به 18.5:9 رسیده است. سامسونگ چندین راهکار برای نمایش بهتر ‌فیلم و محتوا‌های 16:9 در بخش نرم افزاری پرچمدارانش قرار داده است. به عنوان مثال یکی از راهکارها به این صورت بوده که با زوم و یا کات کردن بخش‌هایی از تصویر نسبت 18:5:9 برای کاربر ساخته می‌شود.

نمایشگر خمیده این بار با یک‌سری قابلیت‌های تازه به میدان آمده است. تمامی قابلیت‌هایی هم که درنسل‌های قبلی موجود بود همچنان در گلکسی S8 و S8 پلاس موجود هستند. این موضوع به این معنا است که با سوایپ کردن در این بخش می‌توانید به میان‌برهایی برای اپ‌های مختلف و حتی مخاطبین دسترسی داشته باشید. سامسونگ امسال تصمیم گرفت تا بر روی هر دو مدل از نمایشگر خمیده استفاده کند و این موضوع به این معنا است که دیگر حق انتخاب برای نمایشگر فلت یا خمیده نخواهید داشت و تنها تمایز این دو مدل سایزشان خواهد بود. البته با وجود این که گلکسی S7 Edge فروش بیشتری به نسبت گلکسی S7 معمولی داشت، این موضوع آن‌چنان دور از ذهن نبود.

موجود بودن گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس با حداقل حافظه داخلی 64 گیگابایت یک مورد مثبت محسوب می‌گردد. این در حالی است که برخی از مدل‌های مشابه مانند ال‌جی G6 از حداقل حافظه داخلی با ظرفیت 32 گیگابایت استفاده می‌کنند. حتی اگر 64 گیگابایت حافظه داخلی در گلکسی برای شما کافی نیست، می‌توانید از کارت‌های حافظه micro SD استفاده کنید و حجم آن را افزایش دهید.

اما درون گلکسی S8 اسنپدراگون 835 قرار گرفته است. البته مدلی هم از این دو گوشی با پردازنده اگزینوس وجود داشته که در بازار خارج از آمریکا موجود خواهد بود. اسنپدراگون 835 استفاده شده در گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس از 8 هسته تشکیل شده که به نسبت 4 هسته فعال موجود در نسل قبلی این چیپ، یعنی اسنپدراگون 821، پیشرفت خوبی داشته است.

اما آخرین مورد مثبتی که سامسونگ در آن بسیار خوب عمل کرده، معرفی گوشی و اطلاعیه‌های به موقع و منظمی بود که از این کمپانی منتشر شد. از همان ابتدا سامسونگ تاریخ پیش‌فروش و موجود شدن در بازار را به مردم اعلام کرد تا راحت‌تر بتوانند برنامه‌ریزی کنند. این در حالی است که هیچ کدام از کمپانی‌هایی که در MWC حضور داشتند، از زمان پیش‌فروش و عرضه محصولات‌شان به بازار صحبتی نکردند. به گفته سامسونگ هر دو پرچمدار در تاریخ 21 آوریل یعنی حدود 17 روز دیگر در صورتی که هنوز یک ماه از معرفی نگذشته، به بازار عرضه می‌شوند. این کاری است که همه کمپانی‌های مختلف باید برای عرضه محصولات‌شان به بازار بکنند؛ چرا که اگر از معرفی یک محصول تا عرضه آن به بازار زمان زیادی طول بکشد، مردم کم کم آن را از خاطر می‌برند و شاید به سراغ محصولات دیگر بروند که اصلا اتفاق خوبی نیست.

بد

گلکسی S8 و گلگسی S8 پلاس دو گوشی گران قیمت بازار هستند. با این که قیمت حدودی این دو گوشی را از قبل حدس می‌زدیم، اما قیمت‌گذاری این دو مدل به بهترین شکل ممکن نبوده. برای خرید یک گلکسی S8 شما باید چیزی حدود 720 تا 750 دلار (حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان) هزینه کنید. این قیمت گذاری چیزی بود که پیش‌تر، طرفداران گوشی‌های اندرویدی کمپانی اپل را به خاطر آن سرزنش می‌کردند و در حال حاضر پرچمدار جدید سامسونگ قیمتی نزدیک به آی‌فون اپل دارد. سامسونگ یک عدد هدفون AKG هم همراه گلکسی S8 قرار داده که به طور معمول چیزی حدود 100 دلار قیمت دارد و شاید همین موضوع باعث افزایش قیمت زیاد این دو گوشی شده باشد.

به نظر من حسگر اثر انگشت موجود در گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، بدترین بخش موجود در این دو پرچمدار جدید است. سامسونگ تصمیم گرفته که حسگر اثر انگشت را درست کنار دوربین قرار دهد. محل قرارگیری این سنسور در بدترین جای ممکن گوشی بوده به صورتی که کاربر حین استفاده از آن، مدام به اشتباه انگشتش را بر روی لنز دوربین خواهد گذاشت و همین موضوع باعث کثیف شدن لنز دوربین می‌گردد. طبق اخبار منتشر شده، قرار گیری حسگر اثر انگشت ناچارا و در لحظه‌های آخر در این قسمت از گوشی قرار گرفته است. اما اگر بخواهیم مثبت به این قضیه نگاه کنیم، می‌بینیم که این اقدام سامسونگ باعث شده تا از باتری بزرگ‌تری بر روی گلکسی S8 و S8 پلاس استفاده کند و جای بیشتری به آن اختصاص دهد تا از حوادث احتمالی که برای نوت 7 پیش آمد، جلوگیری شود.

با وجود نمایشگر بزرگ‌تر در گلکسی S8، سامسونگ همچنان از همان ظرفیت باتری 3000 میلی‌آمپری که در نسل قبل یعنی گلکسی S7 بهره برده بود، استفاده کرده است. مدل پلاس هم ظرفیت 3500 میلی‌آمپری دارد که البته به نظر کافی می‌رسد. اما در مدل معمولی باتوجه به این که نمایشگر هم بزرگ‌تر شده و هم دارای انحنا در هر دو لبه‌ است، حدس می‌زنیم نتواند عملکرد آن‌چنان مناسبی داشته باشد. البته هنوز تست‌های اختصاصی باتری این دو گوشی را انجام نداده‌ایم و این صحبت‌ها همه برپایه حدس و گمان هستند. منتظر بررسی‌های بیشتر ما در زمینه باتری بمانید تا دقیق‌تر به این مورد بپردازیم.

زشت

دستیار صوتی بیکسی دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که گوگل آن را به راحتی در اختیار گوشی‌های اندروید قرار داده است. این دستیار صوتی در عین هوشمندی  محدودیت‌های زیادی دارد. عمده این محدودیت‌ها شامل همگامی دستیار صوتی با اپ‌های مختلف می‌شود. سامسونگ بیکسبی را تنها با چند اپ پایه خودش همگام کرده و از توسعه دهندگان می‌خواهد تا خودشان اپ‌های‌شان را با بیکسبی هماهنگ کنند. دستیار صوتی گوگل عملکردی بسیار بهتر نسبت به بیکسبی سامسونگ دارد و قابلیت‌های موجود در آن برای کاربر بسیار کاربردی‌تر از چیزی است که در بیکسبی وجود دارد. از طرفی هم مطمئن باشید سامسونگ به آن همه اطلاعات و داده‌‌هایی که گوگل در اختیار دستیارش قرار می‌دهد، دسترسی ندارد.

DeX قابلیتی است که توسط آن می‌توانید گوشی اندرویدی‌تان را همراه با ماوس و کیبورد به یک مانیتور متصل کنید. این که بتوانید گلکسی S8 خود را به مانیتور متصل کنید بسیار ویژگی خوبی است اما واقعا چندین بار اتفاق می‌افتد که بخواهید گوشی‌ را آن هم با سیستم عامل اندروید به مانیتور و بقیه اجزا متصل کنید؟ این را هم در نظر داشته باشید که برای خرید Dex شما باید در ارزان‌ترین مدل، 149 دلار هزینه کنید. به نظر اگر یک لپ‌تاپ و یا حتی کروم‌بوک خریداری کنید، کاربرد بیشتری برای‌تان خواهد داشت.

گلکسی S8 و S8 پلاس از قابلیت گوگل Daydream پشتیبانی نمی‌کنند. با وجود دارا بودن ابزار مورد نیاز برای این قابلیت که نمایشگر امولد است، نمی‌دانیم چرا این دو گوشی از Daydream گوگل پشتیبانی نمی‌کنند. شاید سامسونگ با گوگل برای فعال کردن این ویژگی همکاری نکرده  و یا این که سامسونگ می‌خواهد از این طریق کاربران را به سمت Gear VR ترغیب کند.

نظر شما در رابطه با دو پرچمدار جدید سامسونگ چیست؟ آیا با مواردی که در بالا ذکر شد موافقید؟

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

9 در مورد “نکات خوب، بد و زشت گلکسی S8 و S8 پلاس را بشناسید!”

  1. سلام من مدتی هستش که s8 خریدم از همه نظر راضیم واقعا ندیدم گوشی با این کیفیت تصویر و این همه کارایی …. تعصب خاصی رو برند سامسونگ ندارم قبلش هم اپل +6s داشتم قابل مقایسه نیست هر کسی دستش میگیره این گوشیو میگه تصویر انگار 3 بعدی هستش. برای نیاز های من واقعا بهتر از s8 نبود…

  2. تو قسمت زشت همون اولاش نوشتین دستیار صوتی بیکسی دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که گوگل آن را به راحتی در اختیار گوشی‌های اندروید قرار داده است. ببخشید ما چه طور میتونیم به این دستیار صوتی گوگل دسترسی پیدا کنیم؟؟من گوشیم اس فایوه اندروید هم هست.

    1
    4
  3. گوشی با گارانتی تو ایران معنی نداره … الکی قیمت زیاد بابت گارلنتی ندین که هیچ ارزشی نداره . اس ۸ گوشی واقعا خوبیه فقط مونده تست باطری هاش

  4. سلام بهترین گارانتی برای گوشی های سامسونگ کدومه تفاوت شان در چیه گوشی با کدام گارانتی بخریم

    1. همون گارانتی هماهنگ که روی خود گوشیه خوبه مثلا من خودم الان s8 plusدارم هدفون AKG ک روش بود خراب شد اصلیشم نبود گوشیمو بردم گارانتی اون یکی رو گرفت و یدونه اصلی دیگه بهم داد خیلی خوبه گوشی گارانتی داشته باشه این در صورتیه که اگه خودم میخواستم اصلی هدفون رو بخرم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومن پولش بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH