10 قابلیت گلکسی S8 که آیفون‌های اپل ندارند

گلکسی S8 جدیدترین پرچمدار شرکت سامسونگ است که مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را در خود جای داده است. مقایسه پرچمداران دو شرکت اپل و سامسونگ همواره مورد توجه کاربران و طرفداران این دو غول تکنولوژی بوده است. اکنون به 10 ویژگی گلکسی S8 اشاره می‌کنیم که آیفون‌های اپل از آن بی بهره‌اند.

1 . در پنل جلویی گلکسی S8 یک اسکنر عنبیه چشم به کار رفته است که می‌توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی و دسترسی به پوشه‌های قفل شده استفاده کنید. سامسونگ گزینه‌ای مفیدتر و جذاب‌تر از یک سنسور اثر انگشت را به ارمغان آورده است. در حالی که آیفون تنها یک اسکنر اثر انگشت را در اختیار کاربران قرار داده است.

2 . قابلیت تشخیص چهره که به شما اجازه می‌دهد با یک سلفی گوشیتان را قفل گشایی کنید. این روش خیلی سریع‌تر از استفاده از اسکنر عنبیه چشم و یا اسکنر اثر انگشت است. البته از این قابلیت در موارد مهم‌تری مانند زمانی که از امکانات بانکی استفاده می‌کنید نیز می‌توانید بهره ببرید.

3 . گلکسی S8 دارای یک صفحه نمایش 5.8 اینچی است و S8 پلاس نیز از صفحه نمایشی 6.2 اینچی بهره می‌برد. در مقایسه می‌توان گفت آیفون 7 از یک نمایش‌گر 4.7 اینچی و مدل 7 پلاس از یک نمایش‌گر 5.5 اینچی بهره می‌برند. این در حالی است که اندازه کلی دستگاه S8 در مقایسه با نسل قبلی تفاوتی نداشته و اندازه‌ای در حدود آیفون 7 پلاس دارد که این یعنی در اندازه‌های یکسان بدنه، سامسونگ توانسته نمایش‌گر بزرگ‌تری را جای دهد.

4 . شما می‌توانید گلکسی S8 را با یک پد شارژر بی‌سیم شارژ کنید. هم‌چنین در گلکسی S8 تکنولوژی شارژ سریع نیز وجود دارد که می‌تواند این گوشی را سریع‌تر از حالت استاندارد خود شارژ کند در حالی که آیفون‌‌های اپل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند. این گوشی‌ها حتی آپشن شارژ سریع را نیز ندارند.

5 . گلکسی اس 8 دارای یک جک هدفون استاندارد است اما اپل در آیفون 7 خود جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حذف کرد. بنابراین در آیفون 7 اگر قصد اتصال یک هدفون استاندارد به گوشیتان را داشته باشید بایستی از یک داک مخصوص استفاده کنید که این مسئله هم باعث ایجاد هزینه بیش‌تر و هم باعث ایجاد مشکلات دیگر می‌شود.

6 . سیستم پرداخت Samsung Pay از کارت‌های اعتباری استاندارد نیز پشتیبانی می‌کند. این یعنی شما نیازی به یک پد ویژه NFC ندارید. در حالی که برای استفاده از Apple Pay چنین وسیله‌ای نیاز است.

7 . گلکسی اس 8 همراه با یک نرم افزار واقعیت مجازی قدرت گرفته از شرکت اوکولوس همراه است. اگر تا پیش از 21 آوریل گلکسی اس 8 را پیش خرید کنید یک هدست واقعیت مجازی Gear VR نیز به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. هر چند آیفون از هدست‌هایی نظیر Google Cardboard پشتیبانی می‌کند اما به صورت پیش فرض فاقد پشتیبانی از پلتفرم‌های واقعیت مجازی است.

8. گلکسی اس 8 در قسمت پشت خود دارای یک حس‌گر ضربان قلب است. این درحالیست که آیفون اپل فاقد چنین قابلیتی است. هر چند حسگرهایی نظیر سنجش اکسیژن هم در اس 8 موجود است که در آیفون وجود ندارد اما به دلیل اهمیت بیش‌تر سنسور ضربان قلب فقط به آن اشاره کردیم. در واقع می‌توان گفت گلکسی اس 8 کلکسیونی از سنسورها و حسگرهاست.

9 . شما می‌توانید گلکسی S8 خودتان را همراه با یک داک ویژه به یک مانیتور، کیبورد و ماوس متصل کنید و نسخه‌ای‌ دسکتاپ مانند از سیستم عامل گوشیتان را نظیر یک کامپیوتر مورد استفاده قرار دهید. این قابلیت گلکسی اس 8، گزینه‌ خوبی برای کاربران تجاری است. در حالی که شما تنها می‌توانید آیفونتان را بر روی یک نمایش‌گر خارجی به نمایش دربیاورید و کنترل آن تنها با خود آیفون انجام می‌شود.

10 . دستیار دیجیتالی سامسونگ یعنی بیکسبی به شما اجازه می‌دهد از محصولات در دنیای واقعی عکس بگیرید و سپس اطلاعات مختلفی از آن را بر روی نمایش‌گر گوشی خود مشاهده کنید. اما در مقابل، سیری به اندازه‌ کافی هوشمند نیست تا چنین قابلیتی را به کاربران آیفون ارایه کند.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

45 در مورد “10 قابلیت گلکسی S8 که آیفون‌های اپل ندارند”

  1. سلام من میخواستم بدنم گوشیه من سنسور قطب نما و اهن ربا رو چطوری میتونم فعال کنم گه از این نرم افزارها استفاده کنم گوشیم سامسونگj2

  2. سامسونگ همیشه توی نو آوری و تکنولوژی جلوتراز همه هستش،ولی خب آیفونم خوبیهای خودشو داره،من سامسونگ میخرم چون اپل خزشده،ی جایی جشن تولد بودیم ۱۷تا دختر اونجا بود هر۱۷تا اپل داشتن.

  3. اصلا مقایسه درستی نبود…اگه میخواین مقایسه کنید باید صبر کنید ایفون ۸ بیاد بعد مقایسه کنید!!!قشنگ معلومه نویسنده کلاشو قاضی نکرده و از طرفدارای سامسونگه!

    1. جواد بالویی

      سلام. دوست عزیز، من فقط یه نویسنده تو این سایتم و مالکش نیستم که بخوام با این کارا برندی رو زیر سوال ببرم. مطلب منبع داره و بنده فقط ترجمشو انجام دادم. طرفداری از یه برند خاص هیچ فایده‌ای برام نداره و دلم نمیخواد با این کار، نویسندگی این سایت رو از دست بدم. خودتونم میدونید هر برندی یه سری خوبی و یه سری بدی داره. پس لطفا موضع نگیرید

  4. با عرض سلام و تشکر از سایت خوبتون.آقای بالویی من از کاربران اندرویید هستم و چند مدل گوشی اندرویید داشتم.دیروز کادو گوشی اپل ۶s 32gb گیرم اومد البته با فروشنده در مورد تعویضش صحبت کردن.الان دودلم بین اینکه آیا این گوشی رو با اپل ۷ تعویض کنم با توجه به تفاوت ۴۰۰ تومن یا چند روز صبر کنم با سامسونگ s8 عوضش کنم یا از ۶s plus رو بردارم.بیشترین نگرانی من در مورد باتری ۶s هست خواهشا جوابمو بدید اگر خودتون بودید کدوم مدلو انتخاب میکردید یا چه مدل دیگه ای بهم پیشنهاد میدید

    1. جواد بالویی

      سلام. چون گفتین کاربر اندروید هستید خب اس ۸ بهتر به کارتون میاد. با اینکه اس ۸ فوق العادست اما کامل نیست. جای حسگر اثر انگشتش یه کم بده و یه ایرادات کوچیک دیگه‌ای داره که البته همه اینا قابل چشم پوشیو البته به زودی حل میشه. اگه به هر دلیلی خواستین سمت آیفون برید فقط آیفون ۷ رو بگیرید. با این که سری ۶ خوبن ولی من پیشنهاد میکنم سراغش نرید. در کل من به شخصه اس ۸ رو ترجیح میدم

  5. سلام. بحث اپ شد من یک سوال داشتم، بنده گوشی A3 2015 دارم ابتدا اندرویدش ۴.۴.۴ بود، بعد از مدتی آپدیت اندروید ۵.۰.۲ براش اومد و آپدیتش کردم، ولی بعد از آپدیت برنامه Music خود گوشی (اختصاصی سامسونگ) از روش حذف شد (قبل از آپدیت بود) من هر کاری هم کردم نتونستم نصبش کنم(الآن فقط Google Play Music مونده)، حتی برنامه Samsung Music هم نصب نشد چون اندروید ۶+ میخواست. لطفا راهنمایی کنید چطور بتونم دوباره این برنامه رو داشته باشم؟!

    1. جواد بالویی

      والا من نمی دونم چرا اینطوری شد. شاید خود آپدیت یه بخشی از تغییراتش حذف این اپ باشه. شایدم مشکلی تو آپدیت پیش اومده باشه. ممکنه با نصب رام جدید یا ریست فکتوری درست بشه. برای نرم افزار موزیک اختصاصی سامسونگ هم می نونید نسخه های قدیمی تر رو استفاده کنید. چون نسخه‌های جدید چندان تفاوتی با نسخه های قبلی نداره و از اندروید ۵ هم پشتیبانی میکنه. فقط سوال من اینه چطور گوشی ما که اندروید ۴.۴.۴ داشت اون برنامه موزیکو نداشت؟ فقط گوگل موزیک رو داشتیم.

    1. جواد بالویی

      شما بهتره دست از تعصب و غرض‌ورزی برداری. همه شرکت‌ها یه سری مزایا و یه سری معایب دارند. این مطلب هم به خاطر این‌که جدیدا از این گوشی رونمایی شده در سایت قرار داده شد. در آینده مزایای پرچمداران دیگه‌ای که رونمایی میشن نسبت به اس ۸ بیان میشه. شما هم لطف کن واقع بین باش.

    1. جواد بالویی

      ما نویسنده‌ها نباید جواب چنین سوالایی رو بدیم. راستی شما قرار بود شماره مدل دستگاه و‌ نسخه باند پایه گوشیتونو بدین تا من چک کنم. چی شد پس؟

      1. آقای بالویی خیلی ببخشید من کلا یادم رفته بود و واقعا ممنون ک پیگیر بودین دمتون گرم
        شماره مدل G900Fهستش البته تو تنظیمات ولی تو دانلودینگ مود دیدم مدل رو نوشته G9006v
        نسخه باند پایه:G900FXXU1POEC
        خیلی ممنون ک پیگیر بود .من منتظرتونم

        1. جواد بالویی

          سلام. خواهش می‌کنم ایرادی نداره. باید خدمتتون عرض کنم رام گوشی شما برای کشور امارات هست. یعنی این که شما این رام رو خودتون دستی رو گوشی فلش کردین. چون شما تو ایران زندگی میکنید آپدیت های این رام به دستتون نمیرسه. آپدیت ها زمانی به دستتون میرسه که رام گوشی متعلق به منطقه ایران باشه. یعنی الان شما بری امارات، اندروید ۶ رو میگیری ولی خب صرف نمیکنه بری و برگردی.(😅😅) باین حال شما میتونید آخرین رام گوشیتون رو که برای منطقه امارات هست و اندروید ۶ رو داره دانلود و خودتون رو گوشیتون فلش کنید برای این گفتم رام امارات رو بگیرین چون هم پشتیبانی از امارات تا حالا خوب بوده و ضمنا جدیدترین رام اس ۵ تو دنیا الان برای اماراته. مثل همین رام، اونم منو و کیبورد فارسی داره. اگه نمیدونید از کجا بگیرید یا چجوری فلش کنید و یا هر سوال دیگه‌ای دارین من در خدمتم.

        2. ضمن تشکر فراوان از پیگیری ها و زحمات شما من ک فک نکنم به همین زودیا برم امارات!!البته چن بار قبلن هم اقدام به نصب رام کرده بودم ولی یه مشکل ظریف دارم اونم اینه ک نمیدونم مدل گوشیم G900F هستش یا G9006v تو مدل تنظیمات نوشته اف ولی تو دانلودینگ مود ۶وی نوشته من اینجاشو موندم

        3. جواد بالویی

          سلام. خواهش میکنم. رفتن به امارات رو که شوخی کردم. شما واسه g900f بگیرید فکر نکنم مشکلی پیش بیاد. اونایی هم که رام دیگه ای رو به اشتباه فلش میزنن گوشیشون فقط موقع روشن شدن رو آرم شرکت گیر میکنه و مشکل دیگه‌ای معمولا پیش نمیاد. بعدش با یه بار فلش کردن رام درست دستگاه، این مشکل حل میشه. شما هم اول همون رام مدل f رو دانلود کن. حجمش حدود ۱.۴۵ گیگه.

        4. با سلامی دوباره من تابستون گذشته یه رام اندروید ۶ برا مدل اف دانلود کرده بودم ولی هر چی کار کردم نتونستم با odin فلشش کنم بردمش بیرون گفتن خوب شد نتونستی وگرنه گوشیت تو خرج میفتاد!! تو باید رام مدل ۶وی رو فلش کنی ک اونم سامسونگ برا این مدل اندروید ۶ نداده
          واقعا دیگه دارم دیوونه میشم یکی میگه این مدل رام یکی میگه اون یکی مدل رام??

        5. جواد بالویی

          هر کی بوده حرفش درست بوده البته خرج رو دستت نمیذاشت. الان که بیشتر اطلاعات گرفتم متوجه شدم برای g9006v هنوز اندروید ۶ نیومده. شما هم یادت باشه ملاک واسه فلش زدن اون مدلیه که تو حالت دانلودینگ نوشته. پس رام اون مدلو دانلود کن. پس فعلا باید با اندروید ۵ بسازی.
          خیلی ناراحت نباش. چون من دارم با ۴.۴.۴ کار میکنم.

        6. با اینکه به نتیجه ای نرسیدم ولی واقعا ممنون ک متشکرم ک وقت گزاشتین و پیگیر بودین.فضولی نباشه ها ولی شما مگه مدل گوشیتون چیه ک اندرویدش کیت کته؟؟!

        7. جواد بالویی

          سلام. نتیجه اینه که باید صبر کنید اندروید ۶ واستون بیاد دیگه هر چند بعید به نظر میرسه. کار دیگه‌ای نمیتونید بکنید به جز یه کار دیگه که اونم استفاده از کاستوم رام‌هایی مثل سیانوژن موده که اندروید ۷ رو هم براتون میاره. اگه سوالی در این زنینه دارین مطرح کنید بنده پاسخگو هستم.
          در رابطه با سوالتون هم باید بگم گوشیم گلکسی j1 یا همون j100h هست که خوب میدونید چقدر ارزون و ضعیفه البته برای من خوب کار کرد و ازش راضیم و این که اگه خدا بخواد و پول برسه میخوام یه لپ تاپ بگیرم که بتونم فعالیتم رو تو سایت بیشتر کنم بعد اگه پول موند گوشی S7 اج بگیرم. هر چند استفاده چندانی به جز وب گردی و آهنگ گوش کردن از گوشی ندارم. سوال دیگه‌ای (حتی شخصی⁦⁦⁦??)دارین من در خدمتم.

        8. اهان خوب شد موضوع کاستوم رام رو به وسط آوردین.من حتی دنبال پرس و جو درباره کاستوم رام ها رفتم چون دیدم خیلی خوبن واس من ولی خیلیا میگفتن ک میزنه کوشیو داغون میکنه و امنیتش پایینه به همون خاطر ازش تاحدودی دست کشیدن الانم موندم کاستوم دام بزنم یا نه؟شما نظرتون چیه؟؟

        9. جواد بالویی

          گارانتی گوشیتون که‌ احتمالا تمومه پس از این ایراد میشه گذشت. از اونجایی که کاستوم رام ها توسط سازندش هر چند روز چک میشه و بروز میشه از وجود باگ‌ها و مشکلاتش هم که کمه میشه گذشت. فقط اگه بتونید درست این کارو انجام بدین کاز بسیار‌ خوب و میشه گفت واجیبه. چون اگه درست انجام نشه احتمال بریک شدن گوشی وجود داره که خب یعنی کار گوشی تمومه و باید بندازینش دور. به هر حال من با نصب کاستوم رام موافقم. چون مزایاش واقعا زیاده. از شخصی سازی و آپدیت بهترش گرفته تا بهبود عملکرد دستگاه و باتری‌ و رفع اشکالات رام اصلی.

        10. جواد بالویی

          درست انجام دادن فلش زدن کاستوم رام رو میگم. آخه سخت‌تر و پیچیده‌تر از رام‌های معمولیه. هم حوصله میخواد هم دقت. هر چند احتمالش خیلی کمه ولی اگه اشکالی حین فلش زدن پیش بیاد شاید گوشی بریک بشه

        11. جواد بالویی

          احتمال بریک شدن خیلی کمه. مثلا یک هزارم. ولی اگه بریک بشه میشه گفت کارش تمومه. البته روش‌های بسیار پیچیده و فوق تخصصی برای رفع این مشکل وجود داره ولی تعداد آدمایی که این کارو میکنن خیلی کمه. در کل میتونم بگم جای نگرانی نیست و من جای شما باشم از کاستوم رام استفاده میکنم

        12. خیلی ریسکش بالاست من میترسم!!کاش یکی ضمانت کنه اگه خراب شد من پولشو میدم!!بنظرتون اگه من بردم بیرون ک بگم یه رام کاستوم نصب کنه بهش بگم کارو چجوری انجام بده ک گوشی بریک نشه؟؟

        13. جواد بالویی

          سلام. چجوری انجام دادنش که مشخصه. باید مراحلی که تو دستورالعمل مشخص شده‌ درست انجام داد. یعنی یه راه واسه انجام مراحلش هست و راه دومی نداره که بخواد مشکلی پیش بیاد. منظور‌من از درست انجام دادن این بود که حواسش به ترتیب مراحل باشه. ضمنا اکثر آدمایی که این کارو بیرون انجام میدن کارشونو بلدن. پس نگران نباشید. البته با آموزش‌هایی که تو اینترنت هست خودتون هم میتونید این کارو بکنید.
          ضمنا یه اعتراف کوچولویی میخوام بکنم. با این که اسمتون نوشته شده ولی من نمیدونم اسمتون مهدی هست یا مهدیس. میشه اسمتونو بگین؟????

        14. خخخخ من مهدی هستم اون spd آخرشم مخفف speed یهنی سرعت هستش من یه عشق ماشینم به سرعت و هیجانم ارادت خاصی دارم

        15. جواد بالویی

          آخه معمولا mehdi مینویسن ولی خب درستش همینه که شما نوشتی به هر حال از آشنایی با شما خوشبختم. منم دنیای ماشین‌ها و سرعت رو دوس دارم. اگه مدیر اجازه بدن خبرهای ماشینی هم مینویسم ولی فکر کنم اجازه نداریم. شما درخواست بدین بلکه قبول کردن. اینجوری واسه خود سایت هم بهتره.

        16. پس چه خوب شد ک با رفیقی مثله خودم اشنا شدم.ظاهرن سایت چرخان وابسته به این سایت هستش که درمورد ماشینه.من دو سه نویسنده دیدم ک هم این سایت مطالب مینویسن هم سایت چرخان دوما من از برخی مطالب سایت چرخان از طریق این سایت اشنا میشم.فک کنم شما میتونین تو اون سایت مطالبی درمورد ماشین بنویسین

        17. جواد بالویی

          یه چیزایی قبلا راجع به چرخان شنیدم ولی فکر کردم تعطیلش کردن. حالا میرم با مدیر صحبت میکنم ببینم چی میشه. ممنون از کمکت

        18. ببخشید من هنوز سوالم زیاده!!شما اونجا چطوری نویسنده شدین؟؟ایا پولی دریافت میکنین؟؟اصلن چجوریه؟؟ببخشید من یکم فضولم!!اگه خواستین میتونین جواب ندین من از روی ندونستن میپرسم

        19. جواد بالویی

          سلام. اول درخواست دادیم که نویسنده بشیم. بعد مورد آزمایش قرار گرفتیم. سر آخرم اومدیم تو تیم. حقوق هم میگیریم اما اونقدی نیست که خیلیا فکر میکنن البته بستگی به میزان کارو ما داره. هر کی کار بیش‌تری انجام بده بیش‌تر پول میگیره البته همه اینا برای ایم سایت بود از شرایط چرخان خبر ندارم

        20. اهان.مثلا هر کسی تعداد مطالبش بیشتر باشه بیشتر حقوق میگیره؟؟سوال ددم اینکه چند روز پیش یه مطلب از همین سایت در مورد اپ های رسمی اس۸ رو اینجا دانلود کنید.من ک اندرویدم پنجه عملا نمیتونم ازشون استفاده کنم ولی فک کنم بتونم اپ های نوت۵ رو ک اندرویدش اول ۵ بود رو نصب و استفاده کنم،آیا همچین لینکی یا سایتیو میشناسین؟؟

        21. جواد بالویی

          البته فقط تعداد مطلب نیست. در واقع بر اساس تعداد کل کلمات مطالب حقوق میگیریم.ممکنه یکی در ماه ۳۰ تا مطلب بزاره با ۱۰ هزار کلمه ولی یکی ۲۰ تا مطلب بزاره با ۱۵ کلمه. اونوقت حقوق دومی بیشتره. راجع به سوال دوم هم بگم که فکر نکنم این مورد برای همه گوشی‌ها درست باشه. من که نشنیدم بگن اپ‌های نوت ۵ رو جایی واسه دانلود بزارن که تو گوشی‌های دیگه بشه استفاده کرد.بعضی اپ‌ها اختصاصی یک سری یا مدل هستند و نمیشه جای دیگه استفاده کرد. حالا اگه جایی چنین مطلبی دیدم خبرت میکنم.

        22. بنظرتون تو همون سایت خارجی ک اپ های اس۸ بود و از طریق آیتی رسان با اون اشنا شدم،اپ های نوت۵ هست؟؟من ک نتونستم به نتیجه ای برسم چون سایت یکم عجیب غریب بود!!

        23. جواد بالویی

          بببن داداش من، درسته بعضی اپ های نوت ۵ رو میشه دانلود کرد ولی اینم بدون رو هر گوشی اجرا نمیشه یا بد اجرا میشن. طبیعی هم هست چون اختصاص به مدل خاصی داره. بعضی اپ‌ها نیاز به روت داره بعضی اندروید ۶ میخواد و ازین دردسرها. حالا اگه بازم دنبال این اپ‌ها هستی تو گوگل بنویس: دانلود اپ های اختصاصی نوت ۵. اونوقت از همین سایت‌های داخل ایران دانلود و نصب کن. کلی بخوام بگم تاثیری نداره این کار و معمولا بیهوده است

        24. آقای بالویی دمتون گرم تو این مدت کوتاه وقت گزاشتینو با حوصله ب پرسش های ربط و بیربط من!!پاسخ دادین از اشنایی با شما خیلی خوشحال شدم

        25. جواد بالویی

          سلام. خواهش میکنم وظیفم بود. کاری نکردم. منم خوشحالم با فردی آشنا شدم که عاشق آی‌تی هست.

    2. سلام دوست عزیز جواب این سوالتونو هیچکس نمیتونه بده فقط باید خودتون یه بار ایفون دست بگیریدو باهاش کار کنید تا جواب سوالتونو بگیرید

    3. سید امیر علی جلیلی راد

      بنده ایفون ۷ دارم قبلش هم s7 داشتم غیر قابل مقایسه است
      سامسونگ نخریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد مــــــــــــــــــــــلــــــــــــــــــت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH