با این اپلیکیشن‌‌های آلارم امکان ندارد صبح‌ها خواب بمانید (به همراه لینک دانلود)

زنگ ساعت لعنتی! چیزی که به آن نیاز داریم اما در عین حال از آن متنفریم. حتی وقتی می‌بینیم که تاثیری در بیداری و جدا شدن ما از رختخواب ندارد تنفر ما بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید از بیدار شدن خود اطمینان پیدا کنید به یک برنامه شیطانی نیاز دارید!

اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهیم: بعضی از ماها خواب سنگینی داریم و معمولا در هنگام زنگ زدن ساعت یا موبایل دکمه snooze را فشار می‌دهیم؛ اما همین کار باعث می‌شود که تا دیروقت بخوابیم و با تاخیر سر کار حاضر شویم. به همین دلیل به اپلیکیشنی نیاز داریم که زنگ زدن آن تا زمانی که یک فعالیت بخصوص را انجام دهیم متوقف نشود؛ فعالیتی که نشان‌دهنده بیداری کامل ما باشد.

Walk Me Up (اندروید و ios )

این برنامه ساده‌ترین روش را برای اطمینان از بیدار شدن به کار می‌برد؛ تنها زمانی می‌توانید زنگ را متوقف کنید که گوشی را برداشته و قدم بزنید. Walk Me Up تعداد قدم‌هایتان را می‌شمارد تا یقین حاصل کند که تقلب نمیکنید و واقعا از جا بلند شده‌اید. در هنگام تنظیم آلارم میتوانید به اپلیکیشن بگویید که چند بار حق فشردن دکمه snooze را دارید یا این که “evil mode” را فعال کنید تا دکمه snooze در دسترس نباشد. همچنین می‌توانید تعداد قدم‌های لازم برای خاموش شدن آلارم را تعیین نمایید. ما تلاش کردیم که Walk Me Up را فریب بدهیم اما این برنامه به اندازه‌ای هوشمند است که ترفندهای ما را تشخیص بدهد. اگر به برنامه‌ای نیاز دارید که شما را مجبور به جدا شدن از رختخواب کند این اپلیکیشن را از دست ندهید.

دانلود: اندروید  ios 

Alarmy (اندروید و ios )

هر کدام از ما برای صبح روال و برنامه مخصوص به خود را داریم؛ اولین کاری که بعد از شنیدن آلارم و بیدار شدن انجام می‌دهید چیست؟ شاید به حمام می‌روید و یا شاید دوست دارید به آشپزخانه رفته و یک فنجان چای بنوشید؛ به هر حال هر جایی که اولین مقصد برای روال معمول صبحگاهی شما باشد را به Alarmy بگویید. در این صورت فقط هنگامی می‌توانید زنگ را خاموش کنید که در محل مشخص شده یک عکس بگیرید! با این کار اپلیکیشن می‌فهمد که نه تنها بیدار هستید بلکه فعالیت روزانه خود را هم شروع نموده‌اید. Alarmy توصیه می‌کند مکانی را مشخص کنید که دور از تخت شما بوده و شرایط نوری خوبی داشته باشد. معمولا حمام بهترین جا برای این کار است. قبل از استفاده از برنامه چند بار آن را امتحان کنید تا در هنگام استفاده واقعی یک صبح پر دردسر را تجربه نکنید. این اپلیکیشن روش‌های دیگری از قبیل حل مسایل ریاضی یا تکان دادن گوشی را هم پیشنهاد می‌کند اما عکس گرفتن، بهترین روش و مهمترین وجه تمایز آن است.

دانلود:  اندروید  ios

Wake N Shake (فقط ios )

همانند Alarmy چندین برنامه دیگر برای خاموش کردن آلارم توسط تکان دادن گوشی وجود دارند اما در تست‌هایی که ما انجام دادیم هیچکدام به خوبی Wake N Shake نبودند. در تمامی برنامه‌ها می‌توانید بدون خارج شدن از رختخواب گوشی را با شدت کافی تکان دهید تا آلارم خاموش شود در حالی که Wake N Shake به نظر می‌آید می‌خواهد عضلات ما را تست کند! این برنامه شما را مجبور می‌کند از رختخواب خارج شده و با تمام قدرت گوشی را تکان دهید. در این صورت هیچ شانسی برای خوابیدن نخواهید داشت. این برنامه رایگان فعلا فقط برای آیفون موجود است.

دانلود:  ios

Shake-It Alarm (اندروید)

این اپلیکیشن معادل  Wake N Shake در دنیای اندروید است و دقیقا مانند همان با تکان دادن گوشی می‌توانید آلارم را غیر فعال کنید. به نظر می‌آید که فریب دادن این اپلیکیشن آسان باشد اما این طور نیست؛ می‌دانید چرا؟ لازم است فریاد بکشید! این برنامه یک مد بخصوص دارد که لازم است بارها نزدیک میکروفن گوشی فریاد بکشید، این کار باید تا پر شدن یک نوار اندازه گیری ادامه یابد و آلارم متوقف شود. به این ترتیب حتما خواب از سرتان خواهد پرید! همچنین به جز شما همه اعضای خانواده با فریادهایتان بیدار خواهند شد. Shake-It Alarm این امکان را هم دارد که در صورت بیدار نشدن و خاموش نکردن آلارم، پیامی را به یکی از مخاطبین شما ارسال کند؛ به این ترتیب اگر برنامه موفق به بیدار کردنتان نشد دوست شما این کار را خواهد کرد.

دانلود :  (اندروید)

I Can’t Wake Up (اندروید و ios )

اگر تا اینجا هیچ یک از روش‌ها را دوست نداشتید I Can’t Wake Up به اندازه کافی شما را برای خارج شدن از رختخواب مورد آزار و اذیت قرار خواهد داد: مساله‌های ریاضی، تست‌های حافظه و معادله‌های منطقی، تکان دادن تلفن، اسکن بارکد، نوشتن کلمات بخصوص. جالب اینجا است که این کارها به صورت متوالی انجام می‌شوند و مجبور می‌شوید که کاملا بیدار شده و به صفحه تلفن دقت کنید. این اپلیکیشن به خوبی قابلیت شخصی‌سازی دارد؛ میتوانید رینگتون‌های مختلف، ضبط صدای خود و حتی‌ آهنگ‌های مورد علاقه را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید برای روزهای مختلف کارها و آلارم‌های گوناگون تنظیم نمایید تا برای شما تکراری نباشد.

دانلود:  اندروید  ios

ساعت یا موبایل؟ آلارم کدامیک یهتر است؟

این سناریوی معمول این روزها است: از خواب بیدار می‌شوید و نوتیفیکیشن‌های گوشی را مشاهده می‌کنید و حداقل ۱۵ دقیقه را صرف چک کردن مطالب اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌نمایید. با این کار به هدف خود که زود بیدار شدن باشد نمی‌رسید؛ این طور نیست؟ شاید بهتر باشد که از ساعت‌های زنگدار برای بیدار شدن استفاده کنید؛ در این صورت برای چک کردن گوشی وسوسه نمی‌شوید اما از سوی دیگر امکان استفاده از اپلیکیشن‌های هوشمند را نخواهید داشت؛ نظر شما چیست؟

اسکرول به بالا
TCH