اینستاگرام بخش بوک‌ مارک را کاربردی‌تر کرده است

چند ماه قبل اینستاگرام قابلیت ذخیره سازی پست‌ها و تصاویر محبوب را برای کاربرانش فراهم کرد. ظاهرا این قابلیت بسیار مورد توجه کاربران بوده و به دفعات مورد استفاده واقع شد اما خالی از مشکل هم نبود. ظاهرا اینستاگرام با بهبودی که در این قسمت لحاظ کرده، جست و جو در این بخش راحت‌تر شده است.

اینستاگرام از مدتی پیش به کاربران خود این امکان را داد که اگر یک پست منتشر شده در این شبکه اجتماعی مورد توجهشان قرار گرفت، بدون نیاز به اسکرین شات گرفتن از آن پست به راحتی آن را بوک‌ مارک کنند. به این ترتیب که با لمس کردن آیکون بوک‌ مارک در گوشه پایینی و سمت راست هر عکس یا ویدیو این امکان فراهم می‌شد که همیشه از طریق صفحه پروفایل شخصی خود به صورت مستقیم به این عناوین دسترسی داشته باشیم. با این حال تا امروز تمامی پست‌هایی که کاربران ذخیره کرده بودند به صورت یک‌جا نمایش داده می‌شدند و گاهی اوقات پیدا کردن یک پست دلخواه از بین تعداد زیادی مطلب بسیار دشوار بود اما این شرایط اکنون تغییر کرده است.

اینستاگرام اکنون با هدف توسعه این قابلیت و البته با الهام از شبکه اجتماعی Pinterest امکان دسته بندی تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده را در قالب مجموعه مجزا فراهم ساخته است. به این صورت که کاربران از این پس می‌توانند بوک‌ مارک‌های خود را در گروه‌های مختلفی دسته بندی کنند و می‌توانند هر تعداد پست را که دوست دارند در هر تعداد دسته مختلف که تمایل دارند بوک مارک کنند. برای این کار تنها کافی است که کاربر روی آیکون بوک مارک نمایش داده شده زیر پست مورد نظر خود ضربه زده و انگشتش را نگه دارد تا این پست به صورت مستقیم درون یکی از دسته‌های ایجاد شده ذخیره شود. کاربران می‌توانند در زمان ذخیره یک پست یک کالکشن جدید ایجاد کرده و آن را نام گذاری کنند یا این که پست را در دسته‌ای که پیش از آن ایجاد کرده بودند ذخیره کنند.

هم‌چنین اینستاگرام به کاربرانش امکان داده که دسته جدیدی را برای پست‌هایی که پیش از این ذخیره کرده بود ایجاد کنند. برای این کار باید روی دکمه به‌علاوه (+) در گوشه بالایی سمت راست صفحه کلیک کنند و برای دسته مورد نظر خود اسم انتخاب کنند. سپس تصاویری را که پیش از این بوک مارک کرده‌اند انتخاب کرده و آن‌ها را به دسته نام گذاری شده منتقل کنند. این کالشکن‌ها زیر تب پست‌های ذخیره شده در پروفایل کاربر فهرست خواهند شد؛ درست مانند پست‌های ذخیره شده، این کالکشن‌ها نیز شخصی هستند و تنها کاربر می‌تواند آن‌ها را ببیند. بنابراین فعلا نمی‌شود تصاویر و ویدیوهایی را که با سلیقه شخصی از بین هزاران مورد دستچین کرده‌اید با دیگران به اشتراک بگذارید. با این حال می‌توانیم امکان دسته بندی محتوای ذخیره شده در اینستاگرام را به عنوان پیش درآمدی برای هجوم به قلمرو Pinterest در نظر بگیریم. زیرا احتمالا به زودی امکان اشتراک گذاری عمومی مجموعه‌ها نیز برای کاربران فراهم گردد. تجربیات گذشته نیز نشان داده اینستاگرام ید طولایی در کپی برداری از دیگر اپلیکیشنها به خصوص اسنپ چت دارد.

شایان ذکر است طبق آمار اینستاگرام، بیش از 46 درصد کاربران تاکنون از قابلیت ذخیره سازی پست‌ها استفاده کرده‌اند. البته مشخص نیست چه تعداد از آن‌ها به صورت تصادفی دستشان به دکمه بوک مارک پایین عکس‌ها و ویدیوها برخورد کرده است. این قابلیت‌ها در نسخه 10.16 اینستاگرام اعمال شده‌اند. به این ترتیب اگر از نسخه قدیمی‌تری استفاده می‌کنید و به جمع آوری محتوا و مجموعه سازی علاقه دارید اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH