مقایسه نمایشگر 4 گوشی پرچمدار: گلکسی S8 پلاس، ال‌جی G6، هواوی P10 پلاس و اپل آیفون 7 پلاس!

وقتی صحبت از اسمارت فون‌ها می‌شود، همه در رابطه با دوربین و یا سخت‌افزار آن‌ها صحبت می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که در محافل دوستانه، افراد به مقایسه نمایشگر گوشی بپردازند؛ همه این‌ها در حالی است که شما بیشترین استفاده را از نمایشگر می‌برید و در طول روز بیش از هر آپشن دیگری از نمایشگر گوشی دل‌بندتان استفاده می‌کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا 4 گوشی پرچمدار حال حاضر بازار را در کنار یکدیگر قرار دهیم و به صورت اختصاصی تنها نمایشگر آن‌ها را مقایسه کنیم.

با توجه به اینکه در سال 2017 کمپانی‌های سازنده همچون ال‌جی و سامسونگ توجه ویژه‌ای به نمایشگر داشتند، به نظر می‌رسد که مقایسه این بخش از گوشی‌ها بیش از سال‌های قبل اهمیت داشته باشد. پیش از شروع مقایسه، بیایید تا با 4 شرکت کننده این رقابت آشنا شویم.

اپل آیفون 7 پلاس: پرچمدار پا به سن گذاشته اپل محصول جدیدی نیست اما آخرین مدل تولیدی این کمپانی آمریکایی است. آیفون 7 پلاس به نمایشگری 5.5 اینچی فول اچ‌دی مجهز شده است و در هر اینچ آن شاهد بیش از 400 پیکسل هستیم.

ال‌جی G6: این مدل آخرین محصول کمپانی ال‌جی میان محصولات بالارده است و از نمایشگری 5.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 2880 (564 پیکسل در هر اینچ) بهره می‌برد. از جمله ویژگی‌های خاص این نمایشگر می‌توان به نسبت عجیب و غریب و همچنین گوشه‌های گرد اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی S8 پلاس: نمایشگر پرچمدار تازه متولد شده سامسونگ همچون محصول ال‌جی از نسبت متفاوتی سود برده و دقیقا همچون او به گوشه‌های گرد مجهز شده است. سایز آن 6.2 اینچ بوده و از رزولوشن 1440 در 2960 استفاده می‌کند و این یعنی در هر اینچ آن می‌توانیم در حدود 530 پیکسل را ببینیم. بررسی این مدل را از اینجا بخوانید.

هواوی P10 پلاس: آخرین مدل در مقایسه امروز ما از چین می‌آید. محصولی با نمایشگر 5.5 اینچی و رزولوشن 1440 در 2560 که در هر اینچ آن شاهد 540 پیکسل هستیم. این مدل بر خلاف پرچمداران کره‌ای نه گوشه‌های گرد دارد و نه نسبت‌های عجیب و غریب (!) اما آمده تا برای رقبا خط و نشان بکشد.

خب بدون معطلی سایر ویژگی‌های گوشی‌ها را کنار گذاشتیم و به سراغ نمایشگرها رفتیم. برای همین 5 تصویر با ویژگی‌های متفاوت را در نظر گرفتیم و میزان نور نمایشگر هر مدل را تا انتها بالا بردیم و در یک محیط با نور کافی (جایی که معمولا از گوشی استفاده می‌کنید) مشغول عکاسی شدیم. در پایان نیز یک نظرسنجی قرار دادیم تا تعصب را کنار بگذارید، به چشمان خودتان اعتماد کنید و مدلی که شایسته‌تر از سایرین هست را انتخاب کنید.

نکته:

  • میزان نور نمایشگر گوشی‌ها در بیشترین حالت ممکن قرار گرفته و هیچ‌کدام از قابلیت‌های ویژه‌ آن‌ها برای نمایشگر فعال نیست و همه چیز در حالت نرمال خودش هست.
  • سعی کردیم تا همه پرچمداران بازار را گرد هم آوریم اما فعلا که خبری از نماینده اچ‌تی‌سی نیست و پرچمدار سونی نیز با اینکه چند ماهی می‌شود که معرفی شده اما هنوز راهی بازار نشده، به همین دلیل این دو کمپانی نماینده‌ای در این رقابت ندارند.
  • برای مقایسه بهتر، در هر مرحله از دو زاویه متفاوت مشغول عکاسی شدیم.
  • در تمام تست‌ها چینش گوشی‌ها به یک شکل است (از راست: هواوی P10‌ پلاس، گلکسی S8‌ پلاس، ال‌جی G6، اپل آیفون 7 پلاس).

مرحله اول:‌ ظهر پاییزی

مقایسه نمایشگر گوشی

 

مرحله دوم: جزیره گمشده

مقایسه نمایشگر گوشی

 

مرحله سوم: پل کابلی

مقایسه نمایشگر گوشی

 

مرحله چهارم: برای طرفداران موسیقی

مقایسه نمایشگر گوشی

 

مرحله پنجم: وقت آشپزی
مقایسه نمایشگر گوشی

[totalpoll id=”168399″]

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

12 در مورد “مقایسه نمایشگر 4 گوشی پرچمدار: گلکسی S8 پلاس، ال‌جی G6، هواوی P10 پلاس و اپل آیفون 7 پلاس!”

  1. به نظر من هردو گوشی های کره ای عالی بودن(سامسونگ و ال جی) ولی به حق بخوای بگی ال جی رنگ ها رو طبیعی تر نشون میداد

  2. آخه من نمیدونم چرا پرچمدار۲۰۱۶ اپل باید با پرچمدار۲۰۱۷سامسونگ مقایسه بشه خب کلا غلطه باید برای مقایسه باید منتظر پرچمدار۲۰۱۷اپل باشیم

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز تایم معرفی این مدل‌ها یکسان نیست و تقریبا با ۶ ماه اختلاف معرفی میشن بنابراین ما مثل همه جای دنیا پرچمدار حال حاضر کمپانی‌ها رو مقایسه کنیم! اگه قرار باشه صبر کنیم تا اپل گوشی جدید معرفی کنه اون وقت بقیه شاکی میشن که مثلا پرچمدار ال‌جی، سامسونگ، سونی و… ۶ ماهه معرفی شده و…!

  3. واسم سواله چیجوری میشه نمایشگرهای گوشی های مختلف رو توی یه نمایشگر کامپیوتر یا موبایل دیگه دید و رنگاشون رو باهم مقایسه کرد و رای داد؟ ایده این رای گیری کلا مشکل داره :/

  4. نمایشگرای سامسونگ همیشه اشباع رنگ بالایی دارن برای همین در زاویه های مختلف بهتر به نظر میرسه ولی غیرواقعیه به نظر نمایشگر ال جی رنگها رو واقعی تر نشون میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH