Android Go سیستم‌عاملی سبک برای نصب در اسمارت‌فون‌های پایین‌رده معرفی شد

چند سال پیش بود که گوگل طرحی به نام اندروید وان را کلید زد، این طرح در واقع منجر به فروش تعدادی اسمارت‌فون با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف و قیمت ارزان شد. با این حال نمی‌توان این طرح را موفق‌آمیز دانست، از این‌رو گوگل در کنفرانس Google I/O از یک پروژه جدید موسوم به Android Go رونمایی کرد.

Android Go نیز همچون اندروید وان قرار است با تمرکز بر بازار پایین‌رده‌ها اجرایی شود، اما به‌جای آن‌که همچون اندروید وان یک مجموعه سخت‌افزاری را شامل شود، تنها نسخه‌ای سبک‌تر از ورژن اصلی سیستم‌عامل اندروید است. بدین ترتیب شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون می‌توانند از این سیستم‌عامل برای دستگاه‌های با رم کمتر از 1 گیگابایت استفاده کنند.

پایه و اساس Android Go را اندروید O تشکیل می‌دهد و تمرکز اصلی این سیستم‌عامل بر اپلیکیشن‌هایی با حجم کمتر از 10 مگابایت خواهد بود. این سیستم‌عامل برای پردازنده‌های ضعیف بهینه شده و کاربر می‌تواند بدون استفاده از اینترنت به‌صورت کامل از آن استفاده کند. فروشگاه نرم‌افزاری پلی‌استور نیز برای Android Go بهینه گشته و اپلیکیشن‌های مخصوص به این سیستم‌عامل را عرضه می‌کند.

گوگل هم‌چنین مجموعه اپلیکیشن‌های خود را هم به‌روزرسانی و با Android Go سازگار کرده است. از جمله اپلیکیشن‌هایی که برای اندروید گو بهینه شده‌اند، می‌توان به Chrome Go و YouTube Go اشاره کرد. گفته می‌شود یوتیوب مخصوص Android Go، یک پیش‌نمایش از ویدیو را قبل از لود کامل به نمایش می‌گذارد که می‌تواند به هدر نرفتن حجم و زمان کاربر کمک کند.

1 در مورد “Android Go سیستم‌عاملی سبک برای نصب در اسمارت‌فون‌های پایین‌رده معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH