گزارش آی‌تی‌رسان از معرفی هارد دیسک‌های سری گاردین سیگیت در ایران

ظهر روز پنجشنه 28 اردیبهشت ماه 96، کمپانی سیگیت در سمیناری خبری که با حضور مدیران سازگار ارقام، نمایندگان فروش، مدیران منطقه‌ای سیگیت و اصحاب رسانه در هتل اوین تهران برگزار شد،‌ از هارد درایوهای سری گاردین پرده برداشت.

در ابتدای مراسم آقای ابراهیم، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا سیگیت به همراه سعیده قاسمی، مدیر بازاریابی شرکت سازگار ارقام به روی صحنه آمدند. آقای ابراهیم صحبت‌های خود را در رابطه با اهمیت هارد درایوها آغاز کرد:

چرا هارد درایو‌ها بیش از اندازه مهم هستند؟ بدون هارد درایو ما امروز در اینجا نخواهیم بود. این وسیله کوچک موجب ذخیره دیتاها شده و امنیت آن‌ها را تامین می‌کند. بنابراین هارد درایو قطعه بسیار مهمی است. در حال حاضر در حدود 2 تا 2.5 کمپانی در دنیا وجود دارند که به تکنولوژی هارد درایو دست یافته‌اند و به صورت اختصاصی بر روی این موضوع فعالیت می‌کنند. با این وجود 50 درصد این بازار در اختیار سیگیت است.

طبق صحبت‌های آقای ابراهیم، سیگیت به صورت اختصاصی تمرکز خود را بر روی هارد درایوها قرار داده و با 35 سال سابقه در این زمینه پیشتاز است. هدف سیگیت تضمین‌ امنیت داده‌ها، دسترسی به داده‌ها، قدرت ذخیره‌سازی، دسترسی و کنترل همیشگی داده‌ها و دیتاسنترهاست.

در ادامه آقای ابراهیم گفت:

تا 3 ماه آینده هارد درایوهای 12 ترابایتی و تا 6 ماه آینده هارد درایوهای 16 ترابایتی را راهی بازار می‌کنیم. ما همیشه تلاش کرده‌ایم تا مشکلات مشتری را بشناسیم و آن‌ها را رفع کنیم. حتی یک تیم از متخصصان تشکیل داده‌ایم که به صورت اختصاصی بر روی این مورد کار می‌کنند.

مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا سیگیت در صحبت‌های خود به میزان فروش 119 میلیونی SSD و 468 میلیونی HDD در سال 2016 اشاره کرد که نسبت به سال گذشته شاهد کاهشی 17 درصدی بوده است. طبق صحبت‌های آقای ابراهیم این کاهش ارتباطی به فروش بالای SSD نداشته و بیش از هر چیز به دلیل کاهش فروش محصولات دیجیتالی در بازار بوده است. در همین سال SSD صنعتی در حدود 39 درصد، SSD  دسکتاپ 50 درصد، هارد درایو NAS در حدود 39 درصد و هاردهای مخصوص دوربین‌های مداربسته 113 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته‌اند که رقم قابل توجهی است.

ایشان توجه ویژه‌ای به هاردهای مخصوص دوربین‌های مدار بسته داشتند و از مردم، مصرف کنندگان واقعی و مدیران شرکت‌ها خواستند که از این هاردهای مخصوص بجای هاردهای معمولی برای ثبت اطلاعات دوربین‌های مداربسته استفاده کنند. به بیانی دیگر سیگیت در حال جا انداختن این نوع خاص از هاردها در بازار است.

بر طبق آمار در هر 3 ماه، سیگیت بین 15 تا 16 درصد رشد داشته است و اگر تایم‌های مشابه سال 2016 با 2015 را مقایسه کنید به میزان رشد 11 درصدی خواهید رسید.

آقای ابراهیم در ادامه نگاهی به تاریخچه داده‌ها و هاردها داشتند:

در سال 1950 اولین داده‌ها بوجود آمدند که ظرفیتشان تا 3 مگابایت هم می‌رسید. در سال 1955 نیز نخستین هارد درایو دنیا با ظرفیت 5 مگابایت معرفی شده است.

طبق صحبت‌های آقای ابراهیم، فایرکودا سریع‌ترین هارد درایو دنیاست. هاردهای آیرودولف نیز برای NASها مورد استفاده قرار می‌گیرد که به طور کلی به دو بخش بیزینس و کاربری خانگی تقسیم می‌شود. نسل جدید هاردها نیز اسکای‌هاک نام دارد که از جمله مهم‌ترین هارددرایوهای سیگیت در بازار به حساب می‌آید و مورد علاقه آقای ابراهیم نیز هست.

این روزها راهکارهای متفاوتی برای ذخیره داده‌ها در دنیا وجود دارد به عنوان مثال گیمرها و یا کاربران عادی دیتاهای خودشان را ذخیره می‌کنند اما سوال اصلی اینجاست که چگونه بهترین مدل را انتخاب می‌کنند؟!

بر طبق صحبت‌های آقای ابراهیم شرکت‌های سازگار ارقام و پارسه ارتباطات مسئول پخش هارد درایوهای ایرون ولف در ایران هستند. در واقع در حدود 10 سال است که سیگیت هارد درایو سورویلینیس را تولید می‌کند که میزان ظرفیت آن چیزی بین 1 تا 10 ترابایت است. سرعت و کیفیت تصاویر گرفته شده می‌بایست با بهترین سرعت نیز ذخیره شود و همچنین کیفیت مناسبی برای نمایش داشته باشد. آقای ابراهیم در این باره گفت:

ما در سیگیت با استفاده از فناوری‌های اختصاصی خودمان توانسته‌ایم تا هاردهای اسکای‌هاک را برای ذخیره این نوع داده‌ها تولید کنیم.

ابراهیم در ادامه اشاره داشت که به زودی و تا 3 ماه آینده هارد درایوهای سورویلینیس را در ظرفیت‌های 12 ترابایتی نیز عرضه خواهند کرد. یکی از نکات جالبی که در رابطه با هاردهای اسکای هاک وجود دارد، توانایی ذخیره تصاویر 64 دوربین به صورت همزمان است در حالی که رقبای این محصول، بیش از 32 دوربین را پشتیبانی نمی‌کنند.

از بیش از 10 سال خلاقیت، 10 سال تجربه و 10 سال تکنولوژی سیگیت برای تولید هارهای اسکای هاک استفاده شده است. از فریمورهای نظامی ارتش آمریکا در این نوع هارد استفاده شده که در نوع خود جالب است. این هارد همچنین از Image Perfect نیز استفاده می‌کند در نتیجه نویزی در تصاویر ثبت شده از اجسام متحرک دیده نمی‌شود و همچنین تصاویر موجود در سایه به بهترین شکل ممکن ثبت می‌شود. برای تست این ویژگی سیگیت در حدود 1000 دوربین را قرار داده و تمامی تصاویر به خوبی ثبت شده بودند و حتی یک فریم نیز جا نمانده است.

در انتهای مراسم رضا اروند پیشه، مدیر فروش سازگار ارقام روی صحنه آمد و گفت:‌

در حال حاضر بازار وضعیت خوبی نداشته و برای جبران این کسری سود می‌بایست به سمت بازارهای تخصصی‌تر برویم. به همین دلیل هارد اسکای‌هاک از اهیمت ویژه‌ای برخوردار هستند و ما می‌بایست این مدل را در بازار جا بیندازیم. هاردهای اسکای‌هاک جز محصولات گاردین سیگیت هستند و به این دلیل راهی بازار شده‌اند تا بتوانند داده‌ها را با کیفیت بسیار بالایی ذخیره کنند. این هارد در حال حاضر میزان فروش بسیار بالایی در اروپا داشته و در ایران نیز شاهد رشد خوب آن‌ها بوده‌ایم.

 

1 در مورد “گزارش آی‌تی‌رسان از معرفی هارد دیسک‌های سری گاردین سیگیت در ایران”

  1. سیگیت میتونه در یک حرکت با بکار گیری از پنج دیسک دو و نیم اینچی باراکودای چهار ترابایتی استفاده شده در بکاپ پلاس اسلیم یک هارداکسترنال مانند بکاپ پلاس پرتابل پنج ترابایت بسازه البته با حجم بیست ترابایت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH