گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از کنفرانس محصولات لوازم خانگی ال‌جی در شهر سئول کره جنوبی

هفته گذشته، به دعوت بخش لوازم خانگی شرکت ال‌جی راهی شهر سئول کره جنوبی شدیم تا از نزدیک و حضور در دفتر مرکزی این شرکت، در جریان آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به این کمپانی بزرگ قرار بگیریم.

دفتر مرکزی ال‌جی موسوم به ساختمان دو قلو، در یکی از مناطق مرکزی شهر سئول و کنار رودخانه هان (Han) واقع شده است و از همان لحظه ورود به سالن اصلی، نظم و انظباط در عملکرد تمام کارکنان به وضوح قابل مشاهده است. برای کنفرانس مربوط به لوازم خانگی، به همراه تعدادی دیگر از خبرنگاران وارد یکی از طبقات بالایی ساختمان شده و منتظر ماندیم تا اولین سخنران طبق برنامه، صحبت خودش را آغاز کند.

نفر نخست، کن هونگ (Ken Hong) مدیر روابط عمومی شرکت ال‌جی بود که صحبتش را در ارتباط با فعالیت‌های کلی و تاریخچه ال‌جی شروع کرد. وی که تسلط فوق‌العاده‌ای در امر سخنرانی داشت، با بیان اینکه کمپانی ال‌جی مادر دارای 3 بخش بزرگ و 71 شرکت زیرمجموعه است، گفت: بیشتر این کمپانی‌ها را شما نمی‌شناسید زیرا 80درصدشان فقط در کره فعال هستند و شاید در آینده، برخی از آن‌ها وارد ایران بشوند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ حتی بیشتر از 71 زیر مجموعه دارند و کل فروش این بخش‌ها در ال‌جی، بالغ بر 129.8 میلیارد دلار در سال گذشته بوده است!

3 بخش اصلی ال‌جی شامل ال‌جی الکترونیکس (با 16 زیر مجموعه)، ال‌جی Chemical (با 26 زیر مجموعه) و ال‌جی تلکام و سرویس (با 29 زیر مجموعه) می‌شود.

کن هونگ سپس به سراغ تاریخچه این شرکت کره‌ای رفت و گفت: سال 1958 زمانی است که ما با نام گلداستار شروع به فعالیت کردیم و اسم نخستین شرکت‌مان Lak Hui بود که در زمینه فعالیت‌های شیمیایی کار می‌کرد.

در سال 1959 اولین رادیو و در 1965 نخستین محصول یخچال خودمان را عرضه کردیم و یک سال بعد یعنی 1966 تلویزیون در سبد محصولات‌مان قرار گرفت. اما اولین محصول صادر شده ال‌جی، در سال 1978 و 20 سال پس از آغاز به کار کمپانی صورت گرفت.

در این بین هونگ به خبر جالبی هم اشاره کرد و گفت: ما به زودی یک کارخانه ماشین لباس‌شویی را در کشور آمریکا افتتاح می‌کنیم که البته این امر به‌خاطر وجود ترامپ و سیاست‌های اشتغال‌زایی وی نیست! بلکه به علت بزرگ بودن سایز این دستگاه‌ها و قابلیت حمل و نقل سخت‌شان است که می‌خواهیم برای فروش بهتر، در همان کشور بسازیم!

مدیر روابط عمومی ال‌جی سپس ادامه داد: در سال 1995 نام گلداستار به ال‌جی تغییر یافت و در 1999 کار توسعه پنل‌های LCD آغاز گشت. همچنین در سال 2001 نخستین یخچال با موتور خطی را تولید کردیم. در حال حاضر ال‌جی دومین شرکت سازنده تلویزیون در جهان است و مقام نخست مربوط به سامسونگ و رتبه سوم در اختیار سونی قرار دارد.

ال‌جی دارای 118 دفتر در سراسر دنیاست و 75150 نفر کارمند دارد. البته فروش جهانی ما در چند سال اخیر، دارای کمی کاهش بوده اما این امر جای نگرانی ندارد و بنا به دلایلی چون مشکلات تبدیل ارز، این فشردگی درآمد ایجاد شده است.

ایران برای ما مارکت بزرگ و بسیار مهمی است و جالب است بدانید که چین برخلاف تصور بسیاری از افراد، برای ال‌جی چندان مهم نیست زیرا برندهای داخلی بسیار زیادی در آنجا فعالیت دارد.

فروش وسایلی چون تبلت یا ساعت هوشمند در طی سالیان اخیر افزایش نیافته زیرا کاربران به آن چیزی که دارند، عادت کرده و آن را برای زندگی روزمره خودشان کافی می‌دانند اما فروش تلفن همراه هر ساله افزایش می‌یابد.

وی درباره فناوری OLED این کمپانی گفت: اگر هر تلویزیونی با نام OLED مشاهده کردید، مطمئن باشید که برای ال‌جی است و حتی تلویزیون‌های فیلیپس که با این عنوان فروخته می‌شود، دارای پنل ال‌جی بوده و در اصل متعلق به یک شرکت تایوانی است و تنها نام برند فیلیپس بر رویش درج شده است.

ما بیش از 20 سال است که لپ‌تاپ تولید می‌کنیم اما استراتژی‌مان این است تا وقتی که در بازار بهترین نباشیم، وارد مارکتی نشویم. اما سری لپ‌تاپ‌های گرم ال‌جی، سبک‌ترین نوت‌بوک‌های دنیا هستند و به همین خاطر آن‌ها را در ایران نیز عرضه کرده و تا 2 ماه دیگر در آنجا حاضر خواهند بود.

پس از Ken Hong نوبت به چونگ هوان جانگ (Choong Hwan Jung)، مدیر ارشد سری محصولات سیگنچر ال‌جی در جهان رسید تا به ایراد سخنانی در ارتباط با این رده جدید بپردازد. وی درباره سری Signature گفت: ما از سال گذشته اقدام به ارایه این رده از محصولات کردیم و در ابتدا کشور چین و قاره اروپا میزبان محصولات ال‌جی بودند. ما دایما در حال عرضه کالاهای برتر هستیم و امیدوارم سری سیگنچر را به‌زودی در ایران نیز مشاهده کنیم.

تمرکز اصلی کار ما برای این رده در اروپا بوده و قصد داریم تا در خاورمیانه کار خودمان را با ایران شروع کنیم که پس از ماه جولای استارت خواهد خورد. در سری سیگنچر طراحی محصولات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور مثال کالاهای سری ساید با گذشته بسیار تفاوت پیدا کرده‌اند. وقتی شما دو بار بر روی در یخچال ضربه بزنید، محتوای داخل را از طریق شیشه نصب شده بر روی در مشاهده خواهید کرد. همچنین با حرکت دادن پای خودتان قادر به باز کردن در ساید هستید.

در داخل این یخچال جدید مواد غذایی بسیار سالم‌تر می‌مانند و از آنجایی که روشنایی داخلی آن بسیار بیشتر است، فرآیند یافتن مواد غذایی مورد نظرتان بسیار سریع‌تر خواهد بود. ضمن اینکه داخل ساید جدید ما از کمپرسور مخصوصی استفاده کرده‌ایم.

در ارتباط با لباس‌شویی‌های جدید سری سیگنچر، ما دیزاین جدیدی را ارایه کرده‌ایم که دارای دو بخش شستشو است. بدین معنی که علاوه بر ورودی اصلی لباس‌ها، قسمتی وجود دارد با نام مینی واش که در آن می‌توانید لباس‌های کم یا کوچک (چون جوراب) را جهت شستشو قرار داده و انرژی کم‌تری را صرف شستشوی لباس‌هایتان کنید.

پس از چونگ هوان جانگ، جون یوپ لی (Jun Yeop Lee)، مدیر فروش و مارکتینگ خاورمیانه پشت تریبون قرار گرفت تا توضیحات بیشتری را درباره محصولات سیگنچر بدهد. وی گفت: ال‌جی خودش را یک قهرمان یا سوپرمن بقیه نمی‌داند اما همیشه سعی می‌کند از دیدگاه مشتریان، محصولات خودش را تهیه کند.

محصول اینستا ویو (insta view) ال‌جی برنده برترین نوآوری در نمایشگاه CES شد. اگر دو بار و در عرض 0.6 ثانیه بر روی شیشه یخچال ضربه بزنید، محتوای داخل آن را خواهید دید. این کار باعث عدم هدر رفتن هوای یخچال شده و خیلی راحت‌تر می‌توانید از محتوای داخل آن استفاده کنید.

این ساید دارای طراحی بسیار ساده و زیبایی است. یخچال جدید اینستا ویو کاملا منطبق بر سلیقه ایرانیان است زیرا می‌دانیم اکثر آشپزخانه‌های ایرانی به‌صورت اپن طراحی شده و دارای دید از هال و پذیرایی هستند. این ساید سومین نسل محصولات اینستا ویو است.

بر اساس تحقیقات ال‌جی، مشتریان به صورت متوسط 66 بار درب یخچال را در طی روز باز می‌کنند که 32 بار آن بدون هیچ دلیل خاصی است! از همین رو این مدل از طراحی سبب می‌شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی زیادی صورت بگیرد.

شما می‌توانید طبق سلیقه خودتان محصولات را در طبقات گوناگون قرار دهید. شیشه اینستا ویو از 3 لایه جداگانه تشکیل شده و دارای شیشه ضد UV است که از ورود 75 درصد امواج فرا بنفش جلوگیری می‌کند. همچنین تمام ویژگی‌های پریمیوم و سطح بالا که در سایر محصولات ال‌جی وجود دارد، در این ساید نیز دیده می‌شود.

وی در پایان افزود که ال‌جی اولین شرکتی است که در تمامی محصولات خودش از کمپرسورهای invertor liner استفاده می‌کند.

در انتهای این کنفرانس، جوزف چو (Joseph Cho)، مدیر راه‌حل‌های بخش هوشمند به ایراد سخنانی کوتاه در ارتباط با اینترنت اشیا و محصولات هوشمند این کمپانی پرداخت و گفت: تا سال 2020 تمام محصولات به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

استراتژی ال‌جی بر سه بخش استوار شده است. اولین بر روی ارتباطات آزاد قرار دارد. دومین قسمت پلتفرم آزاد است که سبب می‌شود سایر برندها هم توانایی ارتباط با این سیسم را داشته و منحصر به کالاهای ال‌جی نشود. سومین بخش هم درباره همکاری آزاد است که سبب می‌شود با شرکت‌هایی چون گوگل و آمازون هم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

جوزف چو در پایان افزود دستیار گوگل بر روی محصولات ال‌جی نصب شده و با کمک آن می‌توانید با این دستگاه‌ها مانند لباس‌شویی و یخچال از طریق صوتی ارتباط برقرار کنید.

پس از این کنفرانس نوبت به بازدید از بزرگ‌ترین فروشگاه ال‌جی در دنیا رسید که در گزارشی جداگانه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

2 در مورد “گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از کنفرانس محصولات لوازم خانگی ال‌جی در شهر سئول کره جنوبی”

  1. من خودم سالهاست که از محصولات الجی استفاده میکنم و واقعن هم راضی هستم بخصوص تلویزیون و یخچالش!

  2. چه جالب که رفتین کره واسه گرفتن گزارش . کاش برای بخش موبایل هم برین چنین چیزی تهیه کنید . ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH