باتری موتو Z2 Play

لنوو تایید کرد که موتو Z2 Play به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز است

یکی از مسئولان شرکت لنوو روز شنبه در کمال شگفتی تایید کرد که دیوایس معرفی نشده موتو Z2 Play دارای باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری خواهد بود. یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر نوشته که اگر شایعات اخیر در مورد باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری موتو Z2 Play حقیقت داشته باشد، این شرکت اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. همین مسئول شرکت لنوو که در توییتر به نام Auxen فعالیت می‌کند به این توییت پاسخ داده است. گرچه او مستقیما به این انتقاد اشاره‌ای نکرده، اما با استفاده از اکانت رسمی لنوو در توییتر اعلام نموده است که موتو Z2 Play به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم-یونی غیرقابل تعویض مجهز خواهد بود.

هنوز معلوم نیست که این عکس‌العمل فقط برای مقابله با انتقادها بوده و یا این‌که یک تصمیم جمعی و قطعی از شرکت لنوو بوده است که این موضوع را زودتر از معرفی محصول افشا سازد. به‌هرحال این‌که یک شرکت سازنده سخت‌افزار، پیش از معرفی یک محصول شایعه‌ای در مورد آن را به‌طور رسمی تایید کند، اتفاق نادری محسوب می‌شود.

باتری موتو Z2 Play

با توجه به این‌که کل خط محصولات آینده هندست‌های سری موتو که شرکت لنوو قصد داشته تا پایان سال جاری میلادی عرضه کند قبلا در فضای مجازی لو رفته است، این احتمال وجود دارد که لنوو تصمیم گرفته باشد رسم و رسوم حفظ جزئیات محصولات آینده را کنار بگذارد و با رفتاری اجتماعی‌تر سعی کند حداقل با لو دادن اطلاعات، خودش را کمی تبلیغ کند. در این صورت باز هم مشخص نیست که چرا لنوو تصمیم گرفته شایعاتی را در مورد محصولات آینده خودش تایید کند که از دید کاربران جنبه منفی دارند و نشانه عقب‌گرد شرکت هستند. مثلا باتری مدل امسال موتو Z Play نسبت به مدل سال قبل حدود ۵۱۰ میلی‌آمپرساعت کوچک‌تر است و این از دید عموم یک نقطه ضعف قلمداد می‌شود.

رفتار عجیب شرکت لنوو

جالب این‌جاست که همین مسئول شرکت در ادامه توییت قبلی لنوو، لینکی را منتشر کرده که در آن از مزایای باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر نوشته شده است. این حرکت می‌تواند نشانه این باشد که لنوو تلاش کرده اندیشه عموم را از نقظه ضعف باتری کوچک‌تر موتو Z2 Play منحرف کند که در این صورت باز هم نمی‌توان منکر رفتار عجیب و غیرمعمول شرکت لنوو شد.

گرچه مدل سال ۲۰۱۶ موتو Z Play هم دارای یک باتری غیرقابل تعویض بود، اما شرکت لنوو معتقد است که کوچک‌تر کردن باتری به این شرکت اجازه می‌دهد که بدون کاهش قابل‌‎توجه میزان طول عمر باتری، بتواند دیوایس‌های باریک‌تری را بسازد. با در نظر گرفتن این‌که دیوایس بعدی لنوو از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۶ شرکت کوالکام نیرو می‌گیرد (که به مراتب از پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ کم‌مصرف‌تر است) این تصور لنوو می‌تواند منطقی باشد. طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد موتو Z2 Play منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH