آموزش بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در گوشی‌های هوشمند

اگر به صورت ناگهانی همه پیام‌های متنی یا یک پیام متنی مهم را از گوشی خود حذف کردید، لازم است که به سرعت برای بازیابی آن اقدام کنید؛ پیام‌های متنی حذف شده قابل بازیابی هستند، البته فقط تا هنگامی که بخش حافظه مربوط به آن‌ها به دلایلی مانند آپدیت یک نرم‌افزار، دانلود فایل و مواردی مشابه اینها مورد استفاده قرار نگرفته و رونویسی نشده باشد.

برای بازیابی پیام‌های متنی حذف شده از گوشی اندرویدتان به یک کامپیوتر نیاز دارید و می‌توانید روش انجام این کار را در ادامه مطلب دنبال کنید.

MobiKin Doctor برای اندروید

اگر دفتر تلفن و پیام‌های متنی خودتان را حذف کرده‌ یا به هر دلیلی آنها را از دست داده‌اید، بهترین راه برای بازیابی آنها استفاده از یک برنامه‌ کارآمد است که به خوبی این کار را برایتان انجام می‌دهد؛ MobiKin Doctor یک برنامه درجه یک و فوق‌العاده است که به خوبی پیام‌های حذف شده را برمی‌گرداند.

می‌توانید از این برنامه بدون روت کردن گوشی استفاده کنید؛ هرچند که  MobiKin Doctor تضمین می‌کند در صورت روت بودن گوشی بازیابی پیام‌ها را به بهترین نحو انجام دهد. یکی از قابلیت‌های مهم این برنامه سازگاری با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های پیام‌رسان متنی و بیش از ۲۰۰۰ مدل دستگاه‌های اندروید است؛ این برنامه نو‌آورانه را می‌توان با گوشی‌های HTC، سامسونگ، موتورولا، ال جی، سونی، ایسوس و بسیاری از برندهای دیگر مورد استفاده قرار داد.

لیست گوشی‌های سازگار را از اینجا مشاهده کنید تا اطمینان پیدا کنید که MobiKin Doctor برای گوشی شما کاربرد دارد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید این لیست گوشی‌های زیادی را شامل می‌شود و احتمال این که گوشی شما در لیست نباشد خیلی کم است. ما یک گوشی گلکسی s6 را مورد آزمایش قرار دادیم که نتایج بدست آمده کاملا رضایت‌بخش بود و پیام‌ها به سرعت بازیابی شدند.

پس از نصب برنامه بر روی کامپیوتر ویندوزی و اتصال گوشی اندرویدی به آن بلافاصله MobiKin Doctor اجازه دسترسی به گوشی را خواست؛ پیش‌نمایش پیام‌های متنی پس از ۱۷ ثانیه بر روی کامپیوتر ظاهر شد و بلافاصله عملیات بازیابی آنها بر روی گوشی صورت گرفت. اسکرین‌شات‌ها را نگاه کنید تا بدانید که کار با این برنامه چقدر آسان است!  می‌توانید  MobiKin Doctor را از اینجا برای اندروید و ویندوز و از اینجا برای مک دانلود کنید.

به محض اتصال تلفن به کامپیوتر، این صفحه ظاهر می‌شود.

سپس دستگاه شما تشخیص داده می‌شود؛ تصمیم بگیرید که کدام نوع اطلاعات را می‌خواهید بازیابی نمایید.

پس از ۱۷ ثانیه ( این زمان ممکن است متفاوت باشد) اطلاعات از دست رفته شما آشکار می‌شود.

ریکاوری زمان زیادی نمی‌گیرد، دکمه را فشار دهید تا اطلاعات مورد نظر روی کامپیوتر شما ذخیره شوند.

توجه کنید که این برنامه فقط برای پیام‌های متنی نیست و انواع اطلاعات ارزشمند از قبیل عکس، فیلم، موسیقی، مدارک و…را بازیابی می‌کند که می‌توانید آنها را با فرمت اصلی خود یا فرمت دلخواه ذخیره کنید.

Dr. Fone Android Data Recovery

یک راه حل عالی دیگر برای بازیابی اطلاعات از دست رفته گوشی اندرویدی، به کار گیری یکی از محصولات کمپانی WonderShare به نام Dr. Fone Android Data Recovery بوده که برای کامپیوترهای ویندوز و مک و همچنین دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است. این برنامه یک نسخه تریال دارد که می‌‌توانید با صرف هزینه ۴۹/۹۵ دلار نسخه اصلی و دایمی آن را به دست آورید. این نرم‌افزار تقریبا در تمامی کشورهای جهان به فروش می‌رسد و مشکلی برای تهیه آن نخواهید داشت؛ نکته جالب این که در صورت کار نکردن آن، تمام پول خریدار برگشت داده می‌شود.

ما Dr. Fone را تست کردیم و با توجه به تست ما  این نرم‌افزار به خوبی و بدون استفاده‌ از روش‌های پیچیده کارش را انجام می‌دهد؛ به علاوه، طراحی خوبی دارد و تمامی مراحل کار بسیار روشن و قابل درک هستند.

ابتدا نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید؛ سپس سرویس مورد نظر را انتخاب نمایید؛ ما به منظور بازیابی پیام‌های متنی از آن استفاده کردیم . گوشی هوشمند پس از متصل شدن به کامپیوتر، فعال کردن USB debugging را درخواست کرد که از طریق تنظیمات دولوپر (گرینه‌های توسعه دهندگان ) انجام می‌شود. ( برای فغال کردن تنظیمات دولوپر، ۷ بار گزینه build number  را لمس کنید.) حالا باید به نرم‌افزار اجازه دسترسی به محتوای تلفن را بدهید. ( در مواردی خود نرم‌افزار گوشی را به صورت موقت روت می‌کند که البته موجب باطل شدن گارانتی آن نمی‌شود چون بعد از پایان کار گوشی را آنروت می‌کند.)

فرایند بازیابی بسیار ساده است

می‌توانید محتوایی را که می‌خواهید انتخاب کنید؛ پس از این مرحله برای بازیابی اطلاعات در حدود ۵ دقیقه زمان لازم است که احتمالا اگر حجم اطلاعات از دست رفته زیاد باشد این زمان بیشتر خواهد بود. همچنین گزینه‌ای برای بازیابی کل دیتاهای موجود بر روی تلفن را دارید که البته ما از آن استفاده نکردیم.

می‌توانید انتخاب کنید که فقط فایل‌های حذف شده اسکن شوند یا کل فایل‌ها؛ ما پیش نمایش خوبی از پیام‌های متنی  و همچنین اطلاعات تماس، عکس‌ها و فیلم‌ها را مشاهده کردیم که قابل ذخیره کردن در کامپیوتر یا در محل دلخواه هستند. بازیابی مدت زمان بسیار کمی طول می‌کشد.

ما توصیه می‌کنیم که یکی از این نرم‌افزارهای بازیابی را نصب کنید و داشته باشید چون همیشه خطر از دست رفتن دیتای تلفن همراه وجود دارد و تجربه‌ای که ما با این نرم افزارها داشتیم عالی بود.

 پیام‌های متنی را دوباره از دست ندهید

شاید از دست دادن پیام‌های متنی برای شما مهم باشد و شاید هم این طور نباشد اما اگر می‌خواهید کاملا خیال خودتان را راحت کنید، به صورت مرتب از پیامهایتان پشتیبان تهیه کنید؛ خبر خوب این  که این کار فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد. 

ما برای این کار استفاده از یک اپلیکیشن رایگان به نام SMS Backup & Restore را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید از این لینک دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن کاربد آسانی دارد و کارش را به خوبی انجام می‌دهد:

  •  SMS Backup & Restore را نصب و اجرا کنید و سپس  Backup را لمس کنید.
  • دقیقا چیزی را که می‌خواهید از آن پشتیبان تهیه شود انتخاب نمایید؛ سپس Local backup را لمس کنید و در صورتی که دوست دارید فایل پشتیبان به یکی از فضاهای ذخیره ابری Google Drive یا Dropbox و یا یک آدرس ایمیل ارسال شود گزینه upload را لمس کنید.
  • انتخاب خود را از میان لیست انجام دهید و OK را لمس کنید.

استفاده از SMS Backup & Restore خیلی ساده است.

  • برای بازیابی پیام‌های متنی از طریق فایل پشتیبان، Restore را از صفحه اصلی اپلیکیشن و قسمت Restore Backup لمس کنید؛ فقط کافی است که نام فایل پشتیبان را لمس کنید تا بازیابی انجام شود. ( در صورتی که فایل در داخل گوشی ذخیره شده باشد. )
  • اگر فایل پشتیبان در فضای ابری ذخیره شده است، منوی ۳ نقطه را از قسمت بالای سمت راست انتخاب و سرویس مورد نظرتان را لمس کنید.

  • در اینجا گزینه‌های زیادی برای پشتیبان گرفتن و بازیابی وجود دارند؛ از جمله پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک و محافظت از فایل ایجاد شده توسط رمز عبور. شما می‌توانید این گزینه‌ها را با انتخاب گزینه تنظیمات از منوی بالای سمت راست صفحه اصلی برنامه پیدا کنید.

اگر تجربه‌ای درباره حذف و بازیابی اطلاعات از دست رفته دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

2 در مورد “آموزش بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در گوشی‌های هوشمند”

  1. با سلام یه سوال
    اگه گوشی را ببریم به تنظیمات کارخانه یعنی کل اطلاعات حذف بشن باز هم قابل بازیافت هستن؟؟؟

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH